[B4 ABC AAH LPG] Instalacja LPG, jak sie sprawuje?
[B4 ABC AAH LPG] Instalacja LPG, jak sie sprawuje?
Witam
Mam takie pytanie, jako ze nie znalazlem odpowiedniego tematu, zakladam ten. Moze mi ktos powiedziec jak sie sprawuja instalacje LPG w tych silnikach. Jestem osobiscie przeciwnikiem gazu ale sytuacja pewnie zmusi mnie do zalozenia jej. Jesli juz to bedzie to tylko i wylacznie BRC sekwencja, ojciec mial w mazdzie taka, mechnik moj tez ma w fordzie galaxy 2.3 i nie maja z nia problemow. Spotkalem sie z opinia ze duze silniki "lubia" gaz. Jak to wyglada w rzeczywistosci.
Mam takie pytanie, jako ze nie znalazlem odpowiedniego tematu, zakladam ten. Moze mi ktos powiedziec jak sie sprawuja instalacje LPG w tych silnikach. Jestem osobiscie przeciwnikiem gazu ale sytuacja pewnie zmusi mnie do zalozenia jej. Jesli juz to bedzie to tylko i wylacznie BRC sekwencja, ojciec mial w mazdzie taka, mechnik moj tez ma w fordzie galaxy 2.3 i nie maja z nia problemow. Spotkalem sie z opinia ze duze silniki "lubia" gaz. Jak to wyglada w rzeczywistosci.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Rozebraliśmy z ciekawości głowice z silnika 2,6 który przelatał 100 tys. na gazie zgodnie z książką, a wcześniej 130 tys. na benzynie. Oprócz lekkiego dotarcia zaworów i standardowego wyczyszczenia komór absolutnie nic złego nie było widać ani na cylindrach ani na głowicy. Trzeba zaznaczyć że instalacja od początku była porządna sekwencyjna LandiRenzo Omegas. Silnik chodzi na 5w40 a świeczki miał normalne standardowe.
Z kolektora dolotowego jednak plastik, te "kierownice powietrza", wyciągnęliśmy w kawałkach dokładnie w trzech. Podejrzewam, że jednak im kiedyś musiało poprzednikowi lekko strzelić.
Spalanie - nie wiem jeszcze bo nie jeździłem. Dynamika? Słyszałem że przy dobrej regulacji na gazie sekwencyjnym silnik wykręca na hamowni swój nominał mocy.
Z kolektora dolotowego jednak plastik, te "kierownice powietrza", wyciągnęliśmy w kawałkach dokładnie w trzech. Podejrzewam, że jednak im kiedyś musiało poprzednikowi lekko strzelić.
Spalanie - nie wiem jeszcze bo nie jeździłem. Dynamika? Słyszałem że przy dobrej regulacji na gazie sekwencyjnym silnik wykręca na hamowni swój nominał mocy.
A czy np mój silnik, który ma już nalatane na liczniku prawie 200 000, a w rzeczywistości nie wiadomo, może być i 300 000 będzie się dobrze sprawował? Boję się tylko o to, że podobno przy dużych przebiegach jak się wsadzi gaz, to silnikowi się może stać krzywda, nie wiem jak jest w tym przypadku, przy jakich przebiegach zakładaliście instalacje?
To ja mam dokładnie tak, jak ty ;] licznikowe 195, a w rzeczywistości trzy ostatnie cyferki są trochę bardziej przybrudzone niż trzy pierwsze na liczniki, więc ktoś ewidentnie coś ruszał
Hmm, jak się zorientuje w cenach instalacji gazowej, to może się zastanowie, bo jednak fajnie by było zaoszczędzić zwłaszcza, jak ten silnik się nadaje
Hmm, jak się zorientuje w cenach instalacji gazowej, to może się zastanowie, bo jednak fajnie by było zaoszczędzić zwłaszcza, jak ten silnik się nadaje
Wiec Panowie. Dzis oddalem moj samochodzik do Panow gazwonikow. Butla w kole, tylko teraz nie wiem jaka mi sie zmiesci 53l albo 60l. Oraz zawor do tankowania gazu umieszczony kolo baku. Taka przyjemnosc z BRC (sekwencja oczywiscie) to koszt rzedu 3900. Jutro powinenem odebrac samochod. Zobaczymy ile mi konikow uleci. Najechane mam na liczniku ok 216tys, ile w rzeczywistosci to szczerze mowiac nie chce wiedziec 8-)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 07 mar 2009, 19:47
- Lokalizacja: Zamość
Kolego bież butlę 60L. Ja właśnie mam taką tylko owalną a nie w kole. Zajmuje sporo miejsca w bagażniku a wchodzi w nią 48L gazu. Mam u siebie silnik ABC i właśnie sekwencje BRC. Była zakładana w 2004r. i jak narazie chodzi bez zarzutu. Na pełnej butli przy delikatnej jeździe 400km powinieneś zrobić.