Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Brak przyspieszenia błedy z Vaga.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gruszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 cze 2007, 15:14
Lokalizacja: Kąpino

[1.9TDI 1Z] Brak przyspieszenia błedy z Vaga.

Post autor: Gruszka » 15 kwie 2009, 21:34

Witam wszystkich od jakiegos czasu mam problem ze swoim tdikiem B4 1.9 TDI 1Z 95r Avant dziwnie sie zachowuje bo sa takie objawy jakby w pewnych momentach nie działało turbo gdyz podczas wcisniecia gazu w podłoge raz ładnie ciagnie a raz tak jakby na wysokich obrotach turbo nie domagało bo jest jakis słaby Po podłaczeniu komputera VAG -com pokazało takie błedy
00575 - Intake manifold pressure
17-10 control difference-intermittent
00519 - intake manifold pressure sensor(G71)
28-10- short to B+ - intermittent
65535- internal control module memory error
prosze o pomoc :-(
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2009, 07:29 przez Gruszka, łącznie zmieniany 1 raz.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 15 kwie 2009, 22:20

sprawdz zaworek n75 najlepiej go podmien, sprawdz wtyczke czujnika cisnienia doladowanie bo wyglada ze jest przerwany kabel

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 16 kwie 2009, 02:55

sprawdz jeszcze czy nie ma gdzies dziury w dolocie ale to powinienies slyszec ze cos gwizda :-?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 16 kwie 2009, 07:38

karol121 pisze:sprawdz wtyczke czujnika cisnienia doladowanie bo wyglada ze jest przerwany kabel
Wtyczka była tylko w boschu - zewnętrzny map sensor, tutaj map jest w sterowniku. Błedy te sugerują na spore przeładowanie, aż do tego stopnia że kończy się zakres map sensora stąd błąd "00519 - intake manifold pressure sensor(G71)
28-10- short to B+ - intermittent " kiedy kończy się zakres pracy mapa wywala właśnie błąd zwarcie z plusem. Jeśli masz mapa do 150Kpa to w sumie nić dziwnego ale jeśli masz do 250Kpa to już nieco dziwna sytuacja bo ta mała turbinka nieźle musi dmuchnąć i nieźle musiała by mieć zapieczony zawór żeby utrzymać takie ciśnienie. Druga sprawa map sensor może być uszkodzony. Ostatni błąd pamięci sterownika może być wywołany nawet odłączeniem akumulatora, chociaż kiedyś widziałem sterownik do połowy zalany olejem z dziurawego map sensora olej robił zwarcie, komp dostawał korby i wywalał błąd pamięci.

Na początek zmień wszystkie wężyki od N75, podmień zawór N75 i sprawdź zakres pracy sztangi WG. Zajrzyj do ECU czy w środku nie ma oleju i czy czujnik doładowania jest cały, dodatkowo sprawdź wężyk przy ecu i w środku ecu. Następnie vag, skasuj błędy i jazda na logi w grupach najlepiej po 3 (najlepiej się czyta) 3,8,11 później 1,4,10. Możesz również zacząć od zrobienia logów i wrzucenia ich na forum chociaż to nie oszczędzi Ci wsadzania rąk pod maskę. <ok>

Awatar użytkownika
Gruszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 cze 2007, 15:14
Lokalizacja: Kąpino

Post autor: Gruszka » 16 kwie 2009, 17:45

A wiec tak dzisiaj wymieniłem wszystkie wezyki które ida do egr i do N75 zawór w turbinie czyli ta przesłona jest sprawna bo chodzi nie jest zapieczona ale jak załozyłem węzyk na tą membranke co otwiera tą łopatke w turbie i ostro pociagnołem to sie wszystko otworzyło z tym ze napiłem sie oleju skad on sie tam wzioł

Wczesniej miałem zaśniedziałą wtyczke (była az zielona) przy g71 i było tak podczas jazdy na wysokich obrotach jakby ktos mi zapłon wyłączał na 1 sek auto nie chciało jechac ale jak wymieniłem kostke i oczysciłem czujnik to teraz nie zawsze ładnie ciągnie :-(

zauważyłem ze na postoju ta dzwignia czy sztanga przy turbie nie pracuje po wcisnieciu gazu do dechy :-(

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 16 kwie 2009, 19:40

Działa tylko przy obciżeniu.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 17 kwie 2009, 09:27

wymień N75, ja te błędy wygenerowałem u siebie po zdjęciu wężyka z gruszki :-D zanim znajdziesz dobry N75 to podłącz wężyk co idzie z turbo bezpośrednio na gruszkę, będzie trochę słabszy ale za to bez notlaufu i poleci nawet 180 ;-)

u mnie MAP jest do 200kpa więc u Ciebie pewnie też także jak chcesz to możesz podkręcić turbo jak uporasz się z problemem <ok>

owojtas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 05 wrz 2010, 12:12

Post autor: owojtas » 23 maja 2013, 19:21

Panowie nie zakładam nowego tematu bo podobny mam problem. A więc samochód podczas przyspieszania łapie błędy:

Oznaczenie elementu: 028 906 021 D
Komponent i/lub wersja: 1,9l R4 EDC SG D21
Kodowanie: 00000
Kod serwisu: WSC 00000
VCID: 1025CBD1503D0798B1C
2 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one:

00575 - Cionienie w kolektorze ss1cym
17-10 - Ró?nica regulacji - Sporadyczny
00519 - Czujnik cionienia w kolektorze ss1cym (G71)
28-10 - zwarcie z plusem - Sporadyczny

Według mnie wygląda na padnięty N75 chciałem zrobić logi ale jak na złość w lapku bateria trzyma 2 minuty :). Następnie chciałem go podmienić ale po zdemontowaniu okazało się że zapasowy N75 już pojechał w innym samochodzie. Składając go zerknąłem na etkę i poskładałem według niej chociaż wcześniej miałem inaczej. po złożeniu i przejechaniu problemu brak dla ciekawości podpiąłem vaga i też brak błędów. Według mnie po zamianie tych dwóch wężyków (od rury dolotowej i od ciśnienia ze sprężarki) zrobił się poprostu bajpas ( wydaje mi się że autko jest troszkę słabsze) i omija sterowanie zaworku N75. I teraz czy ktoś może utwierdzić mnie w tym przekonaniu ??

P.S. Dodam że odczuwalny jest spadek mocy takie jakby ujecie (jakby lekkie naciśnięcie na pedał hamulca) występuje głównie przy pedale w podłodze.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 maja 2013, 20:30

owojtas pisze:Według mnie po zamianie tych dwóch wężyków (od rury dolotowej i od ciśnienia ze sprężarki) zrobił się poprostu bajpas ( wydaje mi się że autko jest troszkę słabsze) i omija sterowanie zaworku N75. I teraz czy ktoś może utwierdzić mnie w tym przekonaniu ??
Dobrze kombinujesz :mrgreen: w etce jest bład :-P podłaczając jak jest w etce zrobiłeś bajpasa 8-) Prawidłowe podłaczenie to wężyk z turbiny do metalowego króćca z dołu n75 ,a z boku n75 idzie do gruszki ...z góry węzyk idzie do dolotu ,ale akurat ten ,nie ma znaczenia czy podpięty czy nie

owojtas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 05 wrz 2010, 12:12

Post autor: owojtas » 23 maja 2013, 22:02

dzięki za utwierdzenie tak więc muszę nabyć zaworek n75 <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl