[1.9TDI 1Z] Brak przyspieszenia błedy z Vaga.
[1.9TDI 1Z] Brak przyspieszenia błedy z Vaga.
Witam wszystkich od jakiegos czasu mam problem ze swoim tdikiem B4 1.9 TDI 1Z 95r Avant dziwnie sie zachowuje bo sa takie objawy jakby w pewnych momentach nie działało turbo gdyz podczas wcisniecia gazu w podłoge raz ładnie ciagnie a raz tak jakby na wysokich obrotach turbo nie domagało bo jest jakis słaby Po podłaczeniu komputera VAG -com pokazało takie błedy
00575 - Intake manifold pressure
17-10 control difference-intermittent
00519 - intake manifold pressure sensor(G71)
28-10- short to B+ - intermittent
65535- internal control module memory error
prosze o pomoc
00575 - Intake manifold pressure
17-10 control difference-intermittent
00519 - intake manifold pressure sensor(G71)
28-10- short to B+ - intermittent
65535- internal control module memory error
prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2009, 07:29 przez Gruszka, łącznie zmieniany 1 raz.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Wtyczka była tylko w boschu - zewnętrzny map sensor, tutaj map jest w sterowniku. Błedy te sugerują na spore przeładowanie, aż do tego stopnia że kończy się zakres map sensora stąd błąd "00519 - intake manifold pressure sensor(G71)karol121 pisze:sprawdz wtyczke czujnika cisnienia doladowanie bo wyglada ze jest przerwany kabel
28-10- short to B+ - intermittent " kiedy kończy się zakres pracy mapa wywala właśnie błąd zwarcie z plusem. Jeśli masz mapa do 150Kpa to w sumie nić dziwnego ale jeśli masz do 250Kpa to już nieco dziwna sytuacja bo ta mała turbinka nieźle musi dmuchnąć i nieźle musiała by mieć zapieczony zawór żeby utrzymać takie ciśnienie. Druga sprawa map sensor może być uszkodzony. Ostatni błąd pamięci sterownika może być wywołany nawet odłączeniem akumulatora, chociaż kiedyś widziałem sterownik do połowy zalany olejem z dziurawego map sensora olej robił zwarcie, komp dostawał korby i wywalał błąd pamięci.
Na początek zmień wszystkie wężyki od N75, podmień zawór N75 i sprawdź zakres pracy sztangi WG. Zajrzyj do ECU czy w środku nie ma oleju i czy czujnik doładowania jest cały, dodatkowo sprawdź wężyk przy ecu i w środku ecu. Następnie vag, skasuj błędy i jazda na logi w grupach najlepiej po 3 (najlepiej się czyta) 3,8,11 później 1,4,10. Możesz również zacząć od zrobienia logów i wrzucenia ich na forum chociaż to nie oszczędzi Ci wsadzania rąk pod maskę. <ok>
A wiec tak dzisiaj wymieniłem wszystkie wezyki które ida do egr i do N75 zawór w turbinie czyli ta przesłona jest sprawna bo chodzi nie jest zapieczona ale jak załozyłem węzyk na tą membranke co otwiera tą łopatke w turbie i ostro pociagnołem to sie wszystko otworzyło z tym ze napiłem sie oleju skad on sie tam wzioł
Wczesniej miałem zaśniedziałą wtyczke (była az zielona) przy g71 i było tak podczas jazdy na wysokich obrotach jakby ktos mi zapłon wyłączał na 1 sek auto nie chciało jechac ale jak wymieniłem kostke i oczysciłem czujnik to teraz nie zawsze ładnie ciągnie
zauważyłem ze na postoju ta dzwignia czy sztanga przy turbie nie pracuje po wcisnieciu gazu do dechy
Wczesniej miałem zaśniedziałą wtyczke (była az zielona) przy g71 i było tak podczas jazdy na wysokich obrotach jakby ktos mi zapłon wyłączał na 1 sek auto nie chciało jechac ale jak wymieniłem kostke i oczysciłem czujnik to teraz nie zawsze ładnie ciągnie
zauważyłem ze na postoju ta dzwignia czy sztanga przy turbie nie pracuje po wcisnieciu gazu do dechy
wymień N75, ja te błędy wygenerowałem u siebie po zdjęciu wężyka z gruszki zanim znajdziesz dobry N75 to podłącz wężyk co idzie z turbo bezpośrednio na gruszkę, będzie trochę słabszy ale za to bez notlaufu i poleci nawet 180
u mnie MAP jest do 200kpa więc u Ciebie pewnie też także jak chcesz to możesz podkręcić turbo jak uporasz się z problemem <ok>
u mnie MAP jest do 200kpa więc u Ciebie pewnie też także jak chcesz to możesz podkręcić turbo jak uporasz się z problemem <ok>
Panowie nie zakładam nowego tematu bo podobny mam problem. A więc samochód podczas przyspieszania łapie błędy:
Oznaczenie elementu: 028 906 021 D
Komponent i/lub wersja: 1,9l R4 EDC SG D21
Kodowanie: 00000
Kod serwisu: WSC 00000
VCID: 1025CBD1503D0798B1C
2 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one:
00575 - Cionienie w kolektorze ss1cym
17-10 - Ró?nica regulacji - Sporadyczny
00519 - Czujnik cionienia w kolektorze ss1cym (G71)
28-10 - zwarcie z plusem - Sporadyczny
Według mnie wygląda na padnięty N75 chciałem zrobić logi ale jak na złość w lapku bateria trzyma 2 minuty . Następnie chciałem go podmienić ale po zdemontowaniu okazało się że zapasowy N75 już pojechał w innym samochodzie. Składając go zerknąłem na etkę i poskładałem według niej chociaż wcześniej miałem inaczej. po złożeniu i przejechaniu problemu brak dla ciekawości podpiąłem vaga i też brak błędów. Według mnie po zamianie tych dwóch wężyków (od rury dolotowej i od ciśnienia ze sprężarki) zrobił się poprostu bajpas ( wydaje mi się że autko jest troszkę słabsze) i omija sterowanie zaworku N75. I teraz czy ktoś może utwierdzić mnie w tym przekonaniu ??
P.S. Dodam że odczuwalny jest spadek mocy takie jakby ujecie (jakby lekkie naciśnięcie na pedał hamulca) występuje głównie przy pedale w podłodze.
Oznaczenie elementu: 028 906 021 D
Komponent i/lub wersja: 1,9l R4 EDC SG D21
Kodowanie: 00000
Kod serwisu: WSC 00000
VCID: 1025CBD1503D0798B1C
2 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one:
00575 - Cionienie w kolektorze ss1cym
17-10 - Ró?nica regulacji - Sporadyczny
00519 - Czujnik cionienia w kolektorze ss1cym (G71)
28-10 - zwarcie z plusem - Sporadyczny
Według mnie wygląda na padnięty N75 chciałem zrobić logi ale jak na złość w lapku bateria trzyma 2 minuty . Następnie chciałem go podmienić ale po zdemontowaniu okazało się że zapasowy N75 już pojechał w innym samochodzie. Składając go zerknąłem na etkę i poskładałem według niej chociaż wcześniej miałem inaczej. po złożeniu i przejechaniu problemu brak dla ciekawości podpiąłem vaga i też brak błędów. Według mnie po zamianie tych dwóch wężyków (od rury dolotowej i od ciśnienia ze sprężarki) zrobił się poprostu bajpas ( wydaje mi się że autko jest troszkę słabsze) i omija sterowanie zaworku N75. I teraz czy ktoś może utwierdzić mnie w tym przekonaniu ??
P.S. Dodam że odczuwalny jest spadek mocy takie jakby ujecie (jakby lekkie naciśnięcie na pedał hamulca) występuje głównie przy pedale w podłodze.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dobrze kombinujesz :mrgreen: w etce jest bład podłaczając jak jest w etce zrobiłeś bajpasa 8-) Prawidłowe podłaczenie to wężyk z turbiny do metalowego króćca z dołu n75 ,a z boku n75 idzie do gruszki ...z góry węzyk idzie do dolotu ,ale akurat ten ,nie ma znaczenia czy podpięty czy nieowojtas pisze:Według mnie po zamianie tych dwóch wężyków (od rury dolotowej i od ciśnienia ze sprężarki) zrobił się poprostu bajpas ( wydaje mi się że autko jest troszkę słabsze) i omija sterowanie zaworku N75. I teraz czy ktoś może utwierdzić mnie w tym przekonaniu ??