Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 B4 ABT] -demontaz alternatora

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Manolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 17 gru 2006, 10:14
Lokalizacja: Kraków

[Audi 80 B4 ABT] -demontaz alternatora

Post autor: Manolo » 21 sty 2009, 07:42

Czesc,
moj problem jest nastepujacy: strasznei brzeczy mi alternator, po sciagnieciu paska da sie poruszac walkiem trzymajac za kolo pasowe o przynajmniej 1mm-lozyska do wymiany. Chcialem go wykrecic,a tu zonk- dluga sruba imbusowa, ktora sluzy za os obrotu alternatora przy naciaganiu paska ma wyrobione gniazdo szesciokatne,imbus 6 kreci sie w nim swobodnie. Jak moge to rozebrac bez sciaganai chlodnicy w celu wbicia torx'a?
Wpadlem na pomysl,zeby odkrecic alternatora razem z ta ksztaltka przykrecona do bloku silnika- da sie to zrobic?Ile tam ejst srub, jak sciagne dolna oslone rozrzadu uda sie je odkrecic?
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
el_scorpion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Post autor: el_scorpion » 16 kwie 2009, 13:04

[ Dodano: 2009-04-16, 13:07 ]
Podłączę się do tematu.
Alternator od ABT 70A
Jakie jest oznaczenie łożyska od strony paska? (na zdjęciu 2)
A drugi problem to że podczas ściągania mniejszego łożyska zszedł także plastik z miedzianymi tulejkami (na zdjęciu 1) i urwały się miedziane blaszki łączące. I tu pytanie czy da się to jeszcze jakoś uratować?
Obrazek

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 16 kwie 2009, 18:01

el_scorpion pisze:A drugi problem to że podczas ściągania mniejszego łożyska zszedł także plastik z miedzianymi tulejkami (na zdjęciu 1) i urwały się miedziane blaszki łączące. I tu pytanie czy da się to jeszcze jakoś uratować?
Z tego co się orientuję to komutator można kupić drugi i dolutować, nie robiłem tego, ale mój znajomy tak.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 16 kwie 2009, 18:25

Kornel pisze:Z tego co się orientuję to komutator można kupić drugi i dolutować, nie robiłem tego, ale mój znajomy tak.
Kornel masz w zupełności rację, pod warunkiem, że jest do czego przylutować. Czasami doprowadzenia potrafią się urwać w taki sposób, że trzeba aż wirnik demontować.
Żeby nie zwiększać kosztów naprawy proponuję zdejmowac łożyska metodą "na szlifierkę". Oczywiście wszystko z wyczuciem.
Niestety te komutatory - zamienniki ze sklepow mają często bicie, więc warto uratować oryginał.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 16 kwie 2009, 19:02

czarekj pisze:Kornel masz w zupełności rację, pod warunkiem, że jest do czego przylutować.
To oczywiście nie podlega żadnej dyskusji <ok>

Awatar użytkownika
el_scorpion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Post autor: el_scorpion » 17 kwie 2009, 10:22

A jak z trwałością tego lutowania? Ile kolega już jeździ po tej operacji?

A co z oznaczeniem tego łożyska?
Może ktoś się orientuje jakie tam idzie?
Jest na nim napisane: SCO3A2ILHA, niestety nie umiem tego rozszyfrować.

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 17 kwie 2009, 11:15

Jak będziesz kupował te łożyska to poproś o wysokoobrotowe.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 17 kwie 2009, 16:06

olek70 pisze:Jak będziesz kupował te łożyska to poproś o wysokoobrotowe.
:shock: wysoko obrotowe

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 17 kwie 2009, 21:07

Ok wysoko obrotowe. Na normalnych pojeździłem pół roku. Na wysoko obrotowych już dwa lata.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 17 kwie 2009, 21:43

el_scorpion pisze:A jak z trwałością tego lutowania? Ile kolega już jeździ po tej operacji?
Powiem tak, jeszcze nie jeździ bo silnik się składał, jutro dopiero będzie powoli wędrował pod maskę.

Alternator był testowany tylko na zewnątrz, ile czasu pojeździ nie wiem.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 17 kwie 2009, 22:25

ja wymieniłem sporo komutatorów i wszystkie jeżdżą, czyli luty nie puściły :mrgreen:
najlepiej jest pociągnąć lakierem bezbarwnym po lutach na koniec, a łożyska to SKF lub FAG polskich nigdy :!:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 17 kwie 2009, 22:56

Dziki pisze:a łożyska to SKF lub FAG polskich nigdy
Hehe, zdziwiłbyś się pewnie jakbyś zobaczył na tych SKF-ach made in Poland :-P . Akurat polskie łożyska są bardzo dobre.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 17 kwie 2009, 23:00

chodzi mi o polskie typu po 6zł sztuka :-P

Awatar użytkownika
el_scorpion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Post autor: el_scorpion » 18 kwie 2009, 11:10

O ten komutator to gdzie pytać? W sklepie z cześciami samochodowymi czy bardziej w jakichś elektrycznych?

Nadal nikt nie napisał jakie to jest łożysko (oznaczenie) :-/

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 18 kwie 2009, 18:04

komutator w dobrym sklepie z częściami samochodowymi, łóżysk szło kilka rodzajów tak jak i alternatorów bosch, valeo... zmierz je suwmiarką i do sklepu z łożyskami najlepiej sie udać. 6203 ja obstawiam :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl