[1.6TD RA] Cieknąca chłodnica oleju.
[1.6TD RA] Cieknąca chłodnica oleju.
Witam. zauwazylem dzisiaj nastepujacy problem. otoz cieknie mi olej z chlodnicy oleju. weze doprowadzajace sa suche a z zeberek saczy sie olej. i tu moje pytanie. czy mozna taka chlodniczke jakos zalatac, zalutowac czy zaspawac w miejscu wycieku? i ile mniej wiecej moze taka naprawa kosztowac (ew. sprawna chlodnica oleju)?
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2009, 09:50 przez motowalus, łącznie zmieniany 1 raz.
Brak chłodnicy nie ma nic wspólnego z szybszym zużyciem oleju, osobiście uważam że jest zbędna, chyba że auto ciągnie przyczepę lub inne auto na "krawacie" w gorące dni. Jeżeli jeździsz tak jak napisałeś to nie masz powodów do zmartwień i śmiało możesz eksploatować swoje auto bez chłodnicy oleju.motowalus pisze:czy przy jezdzie bez chlodnicy oleju bede musiał szybciej wymienic olej silnikowy
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Nie chcąc zakładać nowego tematu podepnę się do tego.
Nie wiecie może na jakiej zasadzie działa obieg oleju w chłodnicy oleju RA/SB? Jest do tego specjalna pompa czy po prostu na zasadzie konwekcji?
Dziś tak z ciekawości po powrocie z Krakowa (czyli po przejechaniu ponad 30km) zbadałem organoleptycznie temperaturę chłodnicy oleju - zimna, dotykam dwóch weży przy chłodniczce - zimne. Dotykam węży wychodzących z podstawy filtra oleju - gorące, ale 10cm w stronę chłodniczki i zimne już te węże są.
Czyli wynika, że któryś z nich jest zapchany zaraz przy podstawie? A dopiero co olej zmieniłem
Nie wiecie może na jakiej zasadzie działa obieg oleju w chłodnicy oleju RA/SB? Jest do tego specjalna pompa czy po prostu na zasadzie konwekcji?
Dziś tak z ciekawości po powrocie z Krakowa (czyli po przejechaniu ponad 30km) zbadałem organoleptycznie temperaturę chłodnicy oleju - zimna, dotykam dwóch weży przy chłodniczce - zimne. Dotykam węży wychodzących z podstawy filtra oleju - gorące, ale 10cm w stronę chłodniczki i zimne już te węże są.
Czyli wynika, że któryś z nich jest zapchany zaraz przy podstawie? A dopiero co olej zmieniłem
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
trepek, miałem to samo. W podstawie filtra oleju masz takie dekielek przykręcany na 4 śruby. Pod nim znajduje się regulator temperatury oleju. Po osiągnięciu przez olej temp 120 stopni z tego co pamiętam ma on za zadanie zacząć puszczać olej przez chłodnicę oleju. Coś ala termostat cieczy chłodzącej. Nowego nie dostaniesz bo nie ma tego w sklepach, jedynie ASO (cena coś koło 200-300 zł bo kiedyś się pytałem). Jeśli chcesz możesz zrobić tak aby olej cały czas krążył przez chłodnicę oleju (rozwiązanie dobre na lata ale już raczej nie na zimę).
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Ten termostat jest zintegrowany z dekielkiem?
I na jakiej to dokładnie działa zasadzie - po osiągnięciu 120*C termostat otwiera się i przez niego przepływa olej? Jeśli tak to można dorobić drugi dekielek, który bym zakładał zawsze na lato. Teraz zima idzie więc obieg może być zamknięty, bez chłodniczki
I na jakiej to dokładnie działa zasadzie - po osiągnięciu 120*C termostat otwiera się i przez niego przepływa olej? Jeśli tak to można dorobić drugi dekielek, który bym zakładał zawsze na lato. Teraz zima idzie więc obieg może być zamknięty, bez chłodniczki
Dokładnie, po osiągnięciu odpowiedniej temperatury cylinder termostatu otwiera kanał olejowy prowadzący do chłodnicy.trepek pisze:po osiągnięciu 120*C termostat otwiera się i przez niego przepływa olej?
Nie można dorobić dekielka bo termostat znajduje się w uchwycie filtra olejowego i zamiana nic tu nie da. Po drugie nie ma takiej potrzeby żeby otwierać kanały do chłodnicy oleju nawet latem.trepek pisze:Jeśli tak to można dorobić drugi dekielek, który bym zakładał zawsze na lato.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie do końca tak to działa. Co prawda otwiera obieg na chłodnicę oleju, ale jednocześnie zamyka "drogę na skróty". Dlatego nawet wyjęcie tego termostatu nic nie da.Mobilek pisze:Dokładnie, po osiągnięciu odpowiedniej temperatury cylinder termostatu otwiera kanał olejowy prowadzący do chłodnicy.
No ale po coś fabryka zamontowała tą chłodnicę oleju. Faktem jest że nie widziałem żadnej różnicy w temperaturze silnika przy zamkniętym obiegu i otwarty. Ale jak się od czasu do czasu wcisnęło pedał w podłogę to wolałem wiedzieć że olej jest dodatkowo chłodzony.Mobilek pisze:Po drugie nie ma takiej potrzeby żeby otwierać kanały do chłodnicy oleju nawet latem.
W moim AAZ dokładnie tak samo ,węże od chłodnicy oleju zimne .Też mnie to na poczatku martwiło ,nawet odkręcałem węże żeby sprawdzić ich drożność i samej chłodnicy oleju .Wszystko drożne.Ten termostat faktycznie musi się otwierać dopiero w naprawdę wysokiej temp. oleju.Podejrzewam a właściwie jestem pewien że eksploautując auto normalnie nigdy się nie otworzy.trepek pisze:zbadałem organoleptycznie temperaturę chłodnicy oleju - zimna, dotykam dwóch weży przy chłodniczce - zimne. Dotykam węży wychodzących z podstawy filtra oleju - gorące, ale 10cm w stronę chłodniczki i zimne już te węże są.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Też tak na początku myślałem, ale swego czasu wujaszek też miał B3 z tym samym silnikiem co ja. I u niego na początku chłodnica oleju również nigdy nie była ciepła. Kiedyś "obstukał" miejsce gdzie jest ten termostat i od tamtego czasu zaczęło mu to działać. Raczej nie ma opcji aby takie obstukanie w przypadku sprawnego termostatu oleju spowodowało przestawienie go w pozycji z obiegiem na chłodnicę oleju. Dlatego też uznałem że u mnie on nie działał. Ale jak jest na prawdę to ciężko powiedzieć.muniorek pisze:W moim AAZ dokładnie tak samo ,węże od chłodnicy oleju zimne .Też mnie to na poczatku martwiło ,nawet odkręcałem węże żeby sprawdzić ich drożność i samej chłodnicy oleju .Wszystko drożne.Ten termostat faktycznie musi się otwierać dopiero w naprawdę wysokiej temp. oleju.Podejrzewam a właściwie jestem pewien że eksploautując auto normalnie nigdy się nie otworzy.
Hehe. No chyba że <ok>Inżynierowie z Inglostad byli pewni dlugożywotności ich 1.6TD stąd zamontowali chłodnicę oleju na nadchodzące ocieplenie klimatu