Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD RA] Cieknąca chłodnica oleju.

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

[1.6TD RA] Cieknąca chłodnica oleju.

Post autor: motowalus » 18 kwie 2009, 16:39

Witam. zauwazylem dzisiaj nastepujacy problem. otoz cieknie mi olej z chlodnicy oleju. weze doprowadzajace sa suche a z zeberek saczy sie olej. i tu moje pytanie. czy mozna taka chlodniczke jakos zalatac, zalutowac czy zaspawac w miejscu wycieku? i ile mniej wiecej moze taka naprawa kosztowac (ew. sprawna chlodnica oleju)?
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2009, 09:50 przez motowalus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kamil 20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 27 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lipsko/Kielce

Post autor: Kamil 20 » 18 kwie 2009, 16:49

Miałem ten sam problem. Próbowałem lutować ale nie wyszło. Pytałem w zakładzie gdzie spawają aluminium ale powiedzieli mi, że nie da rady bo wyciek jest głęboko między żeberkami i nie podejdzie tam spawarką. Skończyło się na tym, że kupiłem używkę na allegro za 150zł i jest ok.

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 20 kwie 2009, 15:35

a czy moge wymontowac chlodnice i jezdzic bez niej (oczywiscie obieg oleju bylby zachowany przez zastosowanie rurki laczacej dwa weze wchodzace do chlodnicy)?

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 20 kwie 2009, 15:44

motowalus pisze:a czy moge wymontowac chlodnice i jezdzic bez niej
Jak nie ciągniesz nic na holu i nie katujesz silnika na wysokich obrotach to spokojnie możesz ją ominąć.

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 20 kwie 2009, 18:12

jazda do maks 3 tys. obrotów. w trasie maks 110km/h i zadnego mocnego przyspieszania. ewentualnie czy przy jezdzie bez chlodnicy oleju bede musiał szybciej wymienic olej silnikowy?

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 21 kwie 2009, 14:21

motowalus pisze:czy przy jezdzie bez chlodnicy oleju bede musiał szybciej wymienic olej silnikowy
Brak chłodnicy nie ma nic wspólnego z szybszym zużyciem oleju, osobiście uważam że jest zbędna, chyba że auto ciągnie przyczepę lub inne auto na "krawacie" w gorące dni. Jeżeli jeździsz tak jak napisałeś to nie masz powodów do zmartwień i śmiało możesz eksploatować swoje auto bez chłodnicy oleju.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 paź 2009, 16:09

Nie chcąc zakładać nowego tematu podepnę się do tego.
Nie wiecie może na jakiej zasadzie działa obieg oleju w chłodnicy oleju RA/SB? Jest do tego specjalna pompa czy po prostu na zasadzie konwekcji?
Dziś tak z ciekawości po powrocie z Krakowa (czyli po przejechaniu ponad 30km) zbadałem organoleptycznie temperaturę chłodnicy oleju - zimna, dotykam dwóch weży przy chłodniczce - zimne. Dotykam węży wychodzących z podstawy filtra oleju - gorące, ale 10cm w stronę chłodniczki i zimne już te węże są.
Czyli wynika, że któryś z nich jest zapchany zaraz przy podstawie? A dopiero co olej zmieniłem :-/

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 paź 2009, 16:35

trepek, miałem to samo. W podstawie filtra oleju masz takie dekielek przykręcany na 4 śruby. Pod nim znajduje się regulator temperatury oleju. Po osiągnięciu przez olej temp 120 stopni z tego co pamiętam ma on za zadanie zacząć puszczać olej przez chłodnicę oleju. Coś ala termostat cieczy chłodzącej. Nowego nie dostaniesz bo nie ma tego w sklepach, jedynie ASO (cena coś koło 200-300 zł bo kiedyś się pytałem). Jeśli chcesz możesz zrobić tak aby olej cały czas krążył przez chłodnicę oleju (rozwiązanie dobre na lata ale już raczej nie na zimę).

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 paź 2009, 16:42

Ten termostat jest zintegrowany z dekielkiem?
I na jakiej to dokładnie działa zasadzie - po osiągnięciu 120*C termostat otwiera się i przez niego przepływa olej? Jeśli tak to można dorobić drugi dekielek, który bym zakładał zawsze na lato. Teraz zima idzie więc obieg może być zamknięty, bez chłodniczki :-)

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 02 paź 2009, 21:02

trepek pisze:po osiągnięciu 120*C termostat otwiera się i przez niego przepływa olej?
Dokładnie, po osiągnięciu odpowiedniej temperatury cylinder termostatu otwiera kanał olejowy prowadzący do chłodnicy.
trepek pisze:Jeśli tak to można dorobić drugi dekielek, który bym zakładał zawsze na lato.
Nie można dorobić dekielka bo termostat znajduje się w uchwycie filtra olejowego i zamiana nic tu nie da. Po drugie nie ma takiej potrzeby żeby otwierać kanały do chłodnicy oleju nawet latem.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 paź 2009, 21:10

Mobilek pisze: Nie można dorobić dekielka bo termostat znajduje się w uchwycie filtra olejowego i zamiana nic tu nie da. Po drugie nie ma takiej potrzeby żeby otwierać kanały do chłodnicy oleju nawet latem.
Chyba, że plany sięgają poza seryjną moc :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 paź 2009, 11:40

Mobilek pisze:Dokładnie, po osiągnięciu odpowiedniej temperatury cylinder termostatu otwiera kanał olejowy prowadzący do chłodnicy.
Nie do końca tak to działa. Co prawda otwiera obieg na chłodnicę oleju, ale jednocześnie zamyka "drogę na skróty". Dlatego nawet wyjęcie tego termostatu nic nie da.
Mobilek pisze:Po drugie nie ma takiej potrzeby żeby otwierać kanały do chłodnicy oleju nawet latem.
No ale po coś fabryka zamontowała tą chłodnicę oleju. Faktem jest że nie widziałem żadnej różnicy w temperaturze silnika przy zamkniętym obiegu i otwarty. Ale jak się od czasu do czasu wcisnęło pedał w podłogę to wolałem wiedzieć że olej jest dodatkowo chłodzony.

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 04 paź 2009, 17:35

trepek pisze:zbadałem organoleptycznie temperaturę chłodnicy oleju - zimna, dotykam dwóch weży przy chłodniczce - zimne. Dotykam węży wychodzących z podstawy filtra oleju - gorące, ale 10cm w stronę chłodniczki i zimne już te węże są.
W moim AAZ dokładnie tak samo ,węże od chłodnicy oleju zimne .Też mnie to na poczatku martwiło ,nawet odkręcałem węże żeby sprawdzić ich drożność i samej chłodnicy oleju .Wszystko drożne.Ten termostat faktycznie musi się otwierać dopiero w naprawdę wysokiej temp. oleju.Podejrzewam a właściwie jestem pewien że eksploautując auto normalnie nigdy się nie otworzy.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 paź 2009, 17:45

Inżynierowie z Inglostad byli pewni dlugożywotności ich 1.6TD stąd zamontowali chłodnicę oleju na nadchodzące ocieplenie klimatu ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 paź 2009, 17:51

muniorek pisze:W moim AAZ dokładnie tak samo ,węże od chłodnicy oleju zimne .Też mnie to na poczatku martwiło ,nawet odkręcałem węże żeby sprawdzić ich drożność i samej chłodnicy oleju .Wszystko drożne.Ten termostat faktycznie musi się otwierać dopiero w naprawdę wysokiej temp. oleju.Podejrzewam a właściwie jestem pewien że eksploautując auto normalnie nigdy się nie otworzy.
Też tak na początku myślałem, ale swego czasu wujaszek też miał B3 z tym samym silnikiem co ja. I u niego na początku chłodnica oleju również nigdy nie była ciepła. Kiedyś "obstukał" miejsce gdzie jest ten termostat i od tamtego czasu zaczęło mu to działać. Raczej nie ma opcji aby takie obstukanie w przypadku sprawnego termostatu oleju spowodowało przestawienie go w pozycji z obiegiem na chłodnicę oleju. Dlatego też uznałem że u mnie on nie działał. Ale jak jest na prawdę to ciężko powiedzieć.
Inżynierowie z Inglostad byli pewni dlugożywotności ich 1.6TD stąd zamontowali chłodnicę oleju na nadchodzące ocieplenie klimatu ;-)
Hehe. No chyba że <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl