Procedura ustawienia zapłonu:
1. Uruchomić silnik,
2. Zdjąć wtyczkę czujnika temperatury dla ECU (niebieskiego),
3. Zwiększyć trzykrotnie obroty silnika powyżej 3500 obr./min,
4. Utrzymywać obroty silnika na poziomie ok. 2250 obr./min,
5. Przy tych obrotach ustawić zapłon 6° (+-1),
6. Zmniejszyć obroty do poziomu biegu jałowego,
7. Założyć wtyczkę czujnika temperatury dla ECU (niebieskiego),
8. Zwiększyć trzykrotnie obroty silnika powyżej 3500 obr./min,
Przy zablokowanym sterowniku kreska na kole zamachowym powinna stać w miejscu przy ok 2200 obr./min i przy prawidłowo ustawionym zapłonie powinna znajdować się dokładnie na krawędzi nadlewu w otworze skrzyni.
[80B4 2.0 ABK]szarpie na benzynie a strzela na gazie
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Nie dotyczy ABK, szczegóły w szukajce .belzebub500 pisze:Czy mógłbyś mi coś napisać o kodach błyskowych.?
Jaki czujnik o co Ci chodzi? Jak cewka lub moduł zaczyna padać to ECU może nie zarejestrować żadnych błędów. Na resztę pytań już Ci kolega wyżej odpowiedział, a na przyszłość używaj opcji "szukaj".belzebub500 pisze:Jak zrobić czujnik i jak nim sprawdzić?
Witam pozwólcie że jeszcze sie wtrące na moment' ale mam pytanko... Czy strumienica może mieć coś wspólnego z objawami opisanymi przeze mnie wcześniej? Bo mam ją założoną I kiedy dodam gazu to słysze że jakby coś dzwoniło w jej okolicy... Gdy na gazie dodam sporo gazu i puszcze to podczas opadanie obrotów to słychać ciche strzały w tłumiku... Podczas jazdy gdy na biegu puszcze gaz to cały czas słychać takie nie za głośne strzały w tłumiku... Pozdrowienia...
Kurcze no niestety nie moge odp jak to było robiony bo poprzedni właściciel to robił i kuoiłem już z tym... Wyglądało mi ostatnio jak patrzyłem że problemów nie powinno być bo sonda jest na swoim miejscu a w miejsce kata jest strumienica włożona żadnych poważnych przeróbek nie widziałem' ale spojrze jeszcze raz po pracy dziś i odp...
[ Dodano: 2009-04-22, 16:13 ]
Tak jak już wspomniałem wcześnie' żadnych przeróbek nie było ( bynajmniej nie widziałem ich) sonda jest wkręcona na swoim miejscu a stromienica jest wkrecona w miejsce katalizatora...
[ Dodano: 2009-04-22, 16:13 ]
Tak jak już wspomniałem wcześnie' żadnych przeróbek nie było ( bynajmniej nie widziałem ich) sonda jest wkręcona na swoim miejscu a stromienica jest wkrecona w miejsce katalizatora...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 20:43
Na razie tylko regulator ciśnienia paliwa udało mi się sprawdzić - sprawny jest.
Dziś jadę do mechanika z którym odepniemy wtryski gazu by mieć pewność że to gaz nie miesza oraz wymienimy na używany regulator zapłonu oraz dokonamy sprawdzenia zapłonu i kompresji. O wynikach będę raportował na bieżąco.
[ Dodano: 2009-04-28, 07:16 ]
Byłem wczoraj u mechanika. Miałem podmienić aparat zapłonowy ale niestety okazało się że średnica na oringu jest inna. Mechanik po obejrzeniu stwierdził, że aparat jest OK. Na wszelki wypadek jednak postanowiłem wymienić czujnik Halla. I tutaj moje pytanie: czy komputer by pokazał jakby szwankował czujnik Halla? Acha z tego co widziałem to mechanik w inny sposób niż podawaliście ustawiał zapłon, czy da radę tak ustawić prawidłowo?
Rozbierając stwierdziłem niespotykany wcześniej czarny nalot na kopułce i palcu. Czy to może coś znaczyć? Wcześniejsze kopułki po przejechaniu większej ilości kilometrów tak nie wyglądały. Ta przejechała z 2-3 tysiące a jest czarna, wcześniejsze miały szary nalot a nie czarny. Ostatnie pytanie na teraz: Czy wilgotność powietrza może mieć wpływ na funkcjonowanie cewki zapłonowej? Lepiej żeby to nie była ona bo w sklepie kosztuje prawie 1000zł!!!!!!!
[ Dodano: 2009-06-30, 11:29 ]
Mam. Długo nie pisałem ale pomogło albo ustawienie zapłonu albo wymiana czujnika halla. Trudno mi powiedzieć bo przy wymianie czujnika halla ustawiał mi zapłon. Pomogło. Już nie strzela ale i nie szarpie ale nie niestety jest słaby i dużo pali gazu. Jak przed tym zabiegiem paliła przy jeździe do 100 - 10 litrów gazu to teraz ledwo mieści się w 12.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Dziś jadę do mechanika z którym odepniemy wtryski gazu by mieć pewność że to gaz nie miesza oraz wymienimy na używany regulator zapłonu oraz dokonamy sprawdzenia zapłonu i kompresji. O wynikach będę raportował na bieżąco.
[ Dodano: 2009-04-28, 07:16 ]
Byłem wczoraj u mechanika. Miałem podmienić aparat zapłonowy ale niestety okazało się że średnica na oringu jest inna. Mechanik po obejrzeniu stwierdził, że aparat jest OK. Na wszelki wypadek jednak postanowiłem wymienić czujnik Halla. I tutaj moje pytanie: czy komputer by pokazał jakby szwankował czujnik Halla? Acha z tego co widziałem to mechanik w inny sposób niż podawaliście ustawiał zapłon, czy da radę tak ustawić prawidłowo?
Rozbierając stwierdziłem niespotykany wcześniej czarny nalot na kopułce i palcu. Czy to może coś znaczyć? Wcześniejsze kopułki po przejechaniu większej ilości kilometrów tak nie wyglądały. Ta przejechała z 2-3 tysiące a jest czarna, wcześniejsze miały szary nalot a nie czarny. Ostatnie pytanie na teraz: Czy wilgotność powietrza może mieć wpływ na funkcjonowanie cewki zapłonowej? Lepiej żeby to nie była ona bo w sklepie kosztuje prawie 1000zł!!!!!!!
[ Dodano: 2009-06-30, 11:29 ]
Mam. Długo nie pisałem ale pomogło albo ustawienie zapłonu albo wymiana czujnika halla. Trudno mi powiedzieć bo przy wymianie czujnika halla ustawiał mi zapłon. Pomogło. Już nie strzela ale i nie szarpie ale nie niestety jest słaby i dużo pali gazu. Jak przed tym zabiegiem paliła przy jeździe do 100 - 10 litrów gazu to teraz ledwo mieści się w 12.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Witam mam podobny problem i już sobie z nim nie radze. Otóż ostatnio kupiłem audi z uszkodzoną przepływką więc ją rozebrałem i doprowadziłem do stanu że ładnie pracuje bez żadnych otarć lecz auto i tak nierówno chodzi na benzynie a na gazie wszystko ok. Kupiłem nową kopułkę, palec, świece,przewody, cewkę i dalej to samo. Więc podłączyłem u znajomego pod vaga i żadnych błedów prócz tych z pamięci po wykasowaniu nie powróciły. Zapłon mam ustawiony na słuch bo sam nie posiadam lampy a mechanicy u mnie nie wprowadzają ecu w tryb awaryjny do ustawienia zapłonu. Przepływke założyłem od znajomego na 100% sprawną i autko wogóle nie chciało zapalić już nie wiem o co chodzi proszę o pomoc. Z góry dzięki