Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] problemy z porannym odpalaniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

[80 B4 2.0 ABK] problemy z porannym odpalaniem

Post autor: grabon.a » 20 kwie 2009, 20:41

witam problem polega na tym iż podczas odpalania zimnego auta pada zasilanie rozrusznik raz zakręci czasem drwa razy i go zacina zapalają się kontrolki potem znowu zakręci i go zatnie i tak kilka razy aż odpali
rozrusznik jest dobry wszystko w nim wymieniłem przy okazji remontu silnika, przed remontem tez był problem z tym odpalaniem.
na moje to na 99% jest wina układu WN tylko ze przewody wymieniłem 2 razy trochę lepiej ale cały czas chyba jest przebicie. Rozrusznik słabnie właśnie w momencie podania iskry (tak mi się wydaje) jak by prąd szedł na masę albo masa była za słaba :-/
to ze układ WN ma winę świadczy jeszcze magiczne zabezpieczenie przed kradzieżą ;-)
rozłącza ono fioletowy kabelek który jest w kostce od aparatu zapłonowego. Kiedy zabezpieczenie jest włączone (przerwa w fioletowym przewodzie) nie ma iskry a rozrusznik kręci jak szalony po wyłączeniu zabezpieczenia od razu rozrusznik staje, raz przekręci i znowu staje no i zazwyczaj po 3 razie odpala.
gdzieś mi ta iskra ucieka i za cholerkę nie mogę dojść gdzie, wszystko już posprawdzałem od cewki do świec nie ma nigdzie przebicia. No właśnie teraz sie zastanawiam czy cewka czasem nie ma przebicia na masę??? No ale chyba nie bo kiedy silnik ciepły to pali normalnie, tylko czasem go zacina z rana :-/
palec, kopułka świece tez wymienione

macie jakiś pomysł co to może być????
i ten fioletowy kabelek konkretnie od czego jest??

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 20 kwie 2009, 20:43

mi to pachnie traceniem sie masy na silniku ;/

grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: grabon.a » 20 kwie 2009, 20:58

no właśnie mase przeczyściłem u mnie idzie krótki przewód masowy z aka do obudowy aka i tam się łączy z następnym przewodem ale już chyba aluminiowym i idzie do obudowy skrzyni biegów. gdzieś jeszcze musi iść masa???? kiedyś widziałem na rysunku z etki ze masa była jeszcze poprowadzona od cewki do bloku silnika zrobiłem tak samo jak na rysunku no i bez zmian :-/

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 21 kwie 2009, 07:43

jak dla mnie dalej wina rozrusznika, nie da się dokładnie sprawdzić jak zachowuje się rozrusznik w momencie obciążenia bez specjalnego stołu sprawdzającego. Wymiana szczotek, tulejek i sprawdzenie przejść i przebić uzwojeń "na leżaka" to za mało żeby uznać rozrusznik za sprawny na 100%. Sprawdź jeszcze dla pewności do jakiej wartości spada V akumulatora w momencie rozruchu, jeśli poniżej 10,5V to akumulator masz do doładowania lub wymiany. Jeśli masz miernik cęgowy do pomiaru prądu warto zmierzyć tez prąd w momencie próby rozruchu. Książka o audi 80 w dziele elektrycznym podaje normy poboru prądu dla danego typu rozrusznika.

Awatar użytkownika
Piotr1510
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2008, 22:38
Lokalizacja: KR / RST / .de

Post autor: Piotr1510 » 21 kwie 2009, 13:40

jak dla mnie 1. rozrusznik, 2. masa, 3. gdzieś się robi zwarcie pod obciążeniem - czego nei czuć przy jeździe gdzi eobciążęnia elektryczne są mniejsze. A teraz proszę o nei zlinczowanie mnie - a może akumulator ma zwarcie w którejś celi??? i pod obciążeniem to wycodzi?

paskud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 16 maja 2008, 19:39
Lokalizacja: bielawa

Post autor: paskud » 21 kwie 2009, 17:25

Nadmiernie przyspieszony zapłon, zbyt uboga mieszanka lub rzeczywiście słaby rozrusznik. Rozrusznik przyspiesza po odłączeniu zapłonu bo znika ciśnienie zapalanej mieszanki w cylindrach. Prędkość rozruchowa zbyt mała by odpalił. Układ WN jest niewinny 8-)

grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: grabon.a » 21 kwie 2009, 17:27

ako raczej dobre bo nawet na swiatłach odpala bez problemy, to zacinanie nie zawsze występuje ale najczęściej rano. sprawdzę V przy odpalaniu zobaczymy może jednak

[ Dodano: 2009-05-29, 22:25 ]
kręci jak szalony i nagle go zacina, ako dobre,
opóźniłem lekko zapłon no i jak narazie nie zacina przy odpalaniu, ale auto trochę gorzej chodzi :/ , co zrobić zeby zimą ładnie odpalał przy dobrze ustawionym zapłonie??? dobrz ustawiony czyli mam namyśli ustawienie według instrukcji "czarekj"

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 29 kwie 2020, 18:43

Odgrzanie kotleta ze względu na brak rozwiązania.Walczyłem dość długo, przewalone wszystko co było do przewalenia no i na koniec poszedł emulator wtrysków do silników 4 cylindrowych oklasky (LPG).Jak ręką odjął.Pozdrawiam. oklasky

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 kwie 2020, 18:46

krisiun1, emulator? mówisz o sterowniku tak? jak tak to napisz jaki tam masz u siebie. Ostatnio u kumpla to samo przerabiałem sterownik akme był walnięty, co prawda nie audi a pssateros no ale......
I z tego co wyczytałem w necie to właśnie w tych akme tak często się robi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl