[2.0 ABK] drastyczny spadek obrotów
[2.0 ABK] drastyczny spadek obrotów
Witam. Pojawiła mi się nowa niespodzianka w postaci dużego spadku obrotów po włączeniu się wentylatorów. (Po uruchomieniu klimy to już całkiem kaszanka).
Jakby było mało- silnik zaczyna pracować jakby co najmniej jeden gar nie palił aż do zgaśnięcia. Szarpie,śmierdzi niespalonym paliwem- niezależnie czy jadę na benzynie czy lpg..Ładowanie 13,4 v , świece i kable ok- ogólnie żadnych problemów do momentu uruchomienia wiatraków.
Szukałem w "szukajce" ale tego nie spotkałem.
Może któryś ze speców od elektryki podpowie czego szukać? Z góry dzięki.
Jakby było mało- silnik zaczyna pracować jakby co najmniej jeden gar nie palił aż do zgaśnięcia. Szarpie,śmierdzi niespalonym paliwem- niezależnie czy jadę na benzynie czy lpg..Ładowanie 13,4 v , świece i kable ok- ogólnie żadnych problemów do momentu uruchomienia wiatraków.
Szukałem w "szukajce" ale tego nie spotkałem.
Może któryś ze speców od elektryki podpowie czego szukać? Z góry dzięki.
Bardzo dużo ludzi zapomina o tym, że regulator napięcia w alternatorze jest równocześnie szczotkotrzymaczem i dlatego należy go wymienić jak szczotki mają graniczne zużycie. :idea:
To tylko dwie śrubki i trochę zdolności manualnych. 8-)
Naprawa tzn. wymiana szczotek moim zdaniem jest nie opłacalna ze względu na niski koszt zakupu regulatora / do mojego BOSHA 90A zapłaciłem ostatnio za regulator HELLA nie całe 50 PLN/. Choć niektórzy kombinują z tymi szczotkami. :lol:
Spróbuj może to jest to.
Jak w samochodzie brak prądu to potrafi różne cuda wyczyniać. Bo jednak napięcie ładowania masz wyraźnie za małe. :idea:
Ale zrobiłbym też przegląd tych wentylatorów na chłodnicy zwłaszcza silnika elektrycznego, może dożywają już swojego kresu. <placze>
To tylko dwie śrubki i trochę zdolności manualnych. 8-)
Naprawa tzn. wymiana szczotek moim zdaniem jest nie opłacalna ze względu na niski koszt zakupu regulatora / do mojego BOSHA 90A zapłaciłem ostatnio za regulator HELLA nie całe 50 PLN/. Choć niektórzy kombinują z tymi szczotkami. :lol:
Spróbuj może to jest to.
Jak w samochodzie brak prądu to potrafi różne cuda wyczyniać. Bo jednak napięcie ładowania masz wyraźnie za małe. :idea:
Ale zrobiłbym też przegląd tych wentylatorów na chłodnicy zwłaszcza silnika elektrycznego, może dożywają już swojego kresu. <placze>
silniczki wentylatora po spięciu czujnika na głowicy chodzą bardzo cichutko więc myślę że są ok. Co do ładowania to pewien elektryk samochodowy powiedział że to jest prawidłowe-ale myślę że zaufam wam. Dzięki za podpowiedź, przynajmniej wiem od czego zacząć.I ciekawostka: w akumulatorze jest tzw magiczne oczko-do wyboru są trzy opcje: zielone-OK
czarne-niedoładowany i białe- martwy. A ja mam czerwone!?!
Jeszcze raz dzięki-Jak zrobię to napiszę co było.
Pzdr
czarne-niedoładowany i białe- martwy. A ja mam czerwone!?!
Jeszcze raz dzięki-Jak zrobię to napiszę co było.
Pzdr
Coś jest na rzeczy bo zasilenie świateł prosto z alternatora spowodowało u mnie równiejszą pracę silnika na wolnych. Trzeba byłoby zmierzyć napięcie zasilania kompa i układu zapłonowego przy włączonych wentylatorach. Zaniżenie napięcia zasilania elektroniki nie tylko związane może być z niewydolnością alternatora.
PS Alternator jest generatorem trójfazowym ze specyficznym układem prostowniczym. Awaria jednej z diód nie musi objawiać się odrazu spadkiem napięcia ale będzie brak wydajności prądowej przy dużym obciążeniu.
PS Alternator jest generatorem trójfazowym ze specyficznym układem prostowniczym. Awaria jednej z diód nie musi objawiać się odrazu spadkiem napięcia ale będzie brak wydajności prądowej przy dużym obciążeniu.
Witam.
Długo nie pisałem, ale posłuchałem-jest nieco lepiej po wymianie regulatora i sprawdzeniu wszystkich mas, styków itp.
Ale nadal po włączeniu pełnego obciązenia (ogrzewanie,klima, światła itd) obroty schodzą poniżej 800 itrzęsie autem.
Może macie jakaś sugestie gdzie szukać?
Mam trochę wolnego czasu wiec pogrzebałbym.
Z góry dzięki.
Długo nie pisałem, ale posłuchałem-jest nieco lepiej po wymianie regulatora i sprawdzeniu wszystkich mas, styków itp.
Ale nadal po włączeniu pełnego obciązenia (ogrzewanie,klima, światła itd) obroty schodzą poniżej 800 itrzęsie autem.
Może macie jakaś sugestie gdzie szukać?
Mam trochę wolnego czasu wiec pogrzebałbym.
Z góry dzięki.
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała