Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT LPG] Jaki nowy reduktor do holendra

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
covalsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 15 kwie 2009, 20:28
Lokalizacja: Hrubieszów - okolice

[B4 ABT LPG] Jaki nowy reduktor do holendra

Post autor: covalsky » 20 kwie 2009, 17:57

Witam, niedawno pisałem posta w sprawie reduktora, z którego ulatniał się gaz- faktycznie jak kilka osób pisało uszkodzona jest membrana. Moje pytanie jest teraz o nowy reduktor. Jaki mam wstawić (zestawów naprawczych nie znalazłem). Instalke mam holenderską Necam z 1993r chyba fabryczna. Znalazłem podobny temat:

https://audi80.pl/b4-20-abtwymiana-p ... vt4492.htm

ale nikt nie podał konkretnego modelu, więc poproszę o radę.


Tu są zdjęcia jak wygląda mój stary parownik:

http://rapidshare.com/files/222794886/necam.rar.html

A i jeszcze jedno czy jak już mi ktoś doradzi konkretny model to czy mogę go sam założyć czy lepiej się udać do gaziarza?
W mojej okolicy jest tylko jeden zakład gdzie jest osoba od gazu ale oni strasznie kasę doją (już raz u nich butle zmieniałem i więcej nie chcę) dlatego wolałbym sam, tylko pytanie takie czy po założeniu nowego reduktora trzeba coś regulować czy coś takiego co już sam bym nie zrobił?? Proszę o pomoc, dzięki , pozdrawiam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 kwie 2009, 18:23

covalsky pisze:tylko pytanie takie czy po założeniu nowego reduktora trzeba coś regulować czy coś takiego co już sam bym nie zrobił??
Owszem trzeba wyregulować ponownie instalację. Do montażu mogą być potrzebne tzw. baryłki na końcówki rurek lub specjalne narzędzie służące do pogrubiania końcówek rurek miedzianych.
Co do podstawowego pytania to jak już pisałem kiedyś szukaj Lovato, Landi lub Tomasetto. Ważne by był to reduktor do silników o mocy do 100 KM oraz tzw. elektronik. Np. ten: http://moto.allegro.pl/item615061815_no ... _f_ra.html albo http://moto.allegro.pl/item613101501_la ... a_vat.html albo http://moto.allegro.pl/item616037597_re ... ltrem.html

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 20 kwie 2009, 18:43

Danek pisze:
covalsky pisze:tylko pytanie takie czy po założeniu nowego reduktora trzeba coś regulować czy coś takiego co już sam bym nie zrobił??
Owszem trzeba wyregulować ponownie instalację. Do montażu mogą być potrzebne tzw. baryłki na końcówki rurek lub specjalne narzędzie służące do pogrubiania końcówek rurek miedzianych.
Co do podstawowego pytania to jak już pisałem kiedyś szukaj Lovato, Landi lub Tomasetto. Ważne by był to reduktor do silników o mocy do 100 KM oraz tzw. elektronik. Np. ten: http://moto.allegro.pl/item615061815_no ... _f_ra.html albo http://moto.allegro.pl/item613101501_la ... a_vat.html albo http://moto.allegro.pl/item616037597_re ... ltrem.html
Skłaniał bym się przy tym pierwszym, a 3 bym odpuścił, miałem go i nic ciekawego, bardzo niestabilny.

covalsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 15 kwie 2009, 20:28
Lokalizacja: Hrubieszów - okolice

Post autor: covalsky » 20 kwie 2009, 19:03

Hej chłopaki a te reduktory to na pewno będą do mojej pasować- mój stary nie miał jakiś wbudowanych elektrozaworów (gdzie je podłącze), miał tylko zewnętrzny elektrozawór przy filtrze f. ciekłej. jak chcecie to zrobię zdjęcie tego co pod maską mam z instalacji.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 kwie 2009, 20:06

Na zdjęciach nie zauważyłem, żebyś miał wejście podciśnienia na reduktorze. Zasilanie zaworu bierzesz z tego zaworu który masz na filtrze.
Kornel pisze:a 3 bym odpuścił, miałem go i nic ciekawego, bardzo niestabilny.
"Ujeżdżam" taki już 4 rok i nie narzekam :-) . Fakt, że Lovato jest najlepszy, dlatego podałem taką, a nie inną kolejność :-) .

covalsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 15 kwie 2009, 20:28
Lokalizacja: Hrubieszów - okolice

Post autor: covalsky » 20 kwie 2009, 20:49

Wejście podciśnienia? Hmm myślałem, że w reduktorach to są 4 w sumie wejścia i wyjścia (water in i out oraz gaz in i out). Mój ojciec jeździ polonezem z instalacja 1 generacji i tez nie ma żadnych wejść podciśnienia. Jak to wkoncu jest??

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 kwie 2009, 21:04

Tu masz lekturę: http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... lect/id,6/ tylko, żeby to przeczytać musisz się zarejestrować na stronie Centrum.
W skrócie: są dwa rodzaje reduktorów; z komorami I stopnia otwieranymi podciśnieniem (tzw. pneumatyki) i elektrozaworem (tzw. elektroniki).

Na przyszłość, zdjęcia wstawiaj na fotosiku albo innym serwerze hostingowym, a do posta wklejaj miniaturki z linkiem. Mało komu się chce bawić w ściąganie i zapisywanie zzipowanych zdjęć. Przeczytaj Regulamin Forum: https://audi80.pl/viewtopic.php?t=6284 .

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 21 kwie 2009, 13:27

Danek pisze:"Ujeżdżam" taki już 4 rok i nie narzekam :-)
Też jeździł taki u mnie przez ponad 80 tys. ale po wymianie na Lovato zaobserwowałem same plusy i korzyści, lepsza regulacja, stabilność, i nie wiem czemu ale także mniejsze spalanie.

covalsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 15 kwie 2009, 20:28
Lokalizacja: Hrubieszów - okolice

Post autor: covalsky » 21 kwie 2009, 19:14

Witam, byłem dziś u tego gaziarza do którego nie lubię chodzić. Powiedziałem co i jak i potwierdził żeby brać ten pierwszy parownik Lovato. Zamówiłem go. Koleś też mówił że trzeba może będzie przerabiać instalację bo nie wiadomo jak będzie się komputer zachowywał z tym parownikiem , mogą wężyki nie pasować czy coś i tak coś mnie zaczął straszyć. Powiedzcie czy rzeczywiście jakieś większe przeróbki się szykują czy on chce kasę wydoić, bo mi się wydaje , że to drugie. Trochę to dziwne bo to nie jest jego zakład, on tylko tam pracuje, więc nie powinno mu na tym tak zależeć (i tak swoją dniówkę dostanie). Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 21 kwie 2009, 19:26

Szczerze to nie znam się dobrze na instalkach holenderskich i nie wiem, ale powinno pasować, ewentualnie przeróbka wejścia gazu do reduktora.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 kwie 2009, 22:25

Też tak uważam. Co najwyżej przeróbka wejścia gazunku do reduktora (wspominałem o baryłce albo pogrubiarce). Reszta powinna pasować bo to standard. Co do regulacji to nie przewiduję najmniejszych problemów. Wydajność obu reduktorów jest podobna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl