Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Wspomaganie dziwne dzwieki

Awatar użytkownika
barteq289
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 325
Rejestracja: 07 lut 2007, 12:49
Lokalizacja: RZEszów
Kontakt:

Post autor: barteq289 » 26 mar 2009, 13:00

podepnę się pod temat chociaz mam pytanie trochu innej treści :-D zauważyłem, że w zbiorniczku od wspomagania mam min. ilość płynu, nie chce wymieniać go chce coś kupić i dolać - chyba nic nie stoi na przeszkodzie?? i raczej są dostępne w sklepach płyny mieszalne?? tak jak np. dynagel do chłodnic. Jeśli ktoś tak robił to niech napisze jaki płyn dolał??

Krzysztoflk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: Krzysztoflk » 27 mar 2009, 17:48

Podepne sie do tematu wiec ja kiedys mniałem taki problem ze po odpaleniu przez jakis czas wspomaganie nie działało jak przejechałem około 300 metrów okay cicha praca nic nie szumiało i juz działo wspomaganie dobrze tylko na zimnym silniku w pierwszym momencie olej nowy.Podejrzewałem maglownice ale mogła i pompa po nagrzaniu oleju lepiej pompowac co myslicie ja nie zdazyłem dojsc co było.

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 30 mar 2009, 09:15

Witm.
Swoją pompe słysze od kiedy został wymieniony płyn.Nie jestem mechanikiem i nie wiem dlaczego ale w dwóch warsztatach nie chcieli podjąć się wymiany płynu mówiąc że pompa nie powinna chodzić na sucho a odpowietrznika nie ma.Znam osobiście kilka przypadków w tym własny że po wymianie słychać prace pompy.Więc może coś w tym jest :?:

Gucio_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 26 lis 2008, 20:33
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: Gucio_1989 » 30 mar 2009, 13:21

Skoro wszyscy się podpinają pod temat to i ja nie będe gorszy. Objawy zużycia pompy były takie. Zero wycieku płyny, tylko przy mocniejszym naprężeniu paska zaczynała stukać regularnie jakby młotkiem walił w obudowę. Najciekawsze było to że samochód gdy był zimny pompa pracowała wyśmienicie kręciłem dosłownie jednym palcem, natomiast jak samochód się zagrzał kręcenie było tragiczne. Mechanik stwierdził że pompa słabo tłoczy. Decyzja? Regeneracja czy wymiana? Dorwałem na złomie za 120zł pompe i dzisiaj wymieniłem. Wszystko pięknie ładnie, olej wlałem odpalam i treszczy, szumi, jak nie wiadomo co, po kilku minutach te objawy ustapiły, widocznie powietrze było w układzie. Czas na próbe, i stwierdziłem że jakoś ogromnej różnicy nie ma :-/ Czym to może być? czy maglownica jest do wymiany?Olej zbyt rzadki? Co zauważyłem jeszcze przy maksymalnym skręcie to to że pompe słychać :cry: W starej pompie tego nie było :-/ I teraz sam nie wiem co robić? Starą pompe dać do regeneracji? Jest sens? Orientuje się ktoś ile to może kosztowac w okolicach Krakowa? Pozdrawiam

Krzysztoflk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: Krzysztoflk » 30 mar 2009, 15:23

Własnie pomyslał bym nad maglownicą w Twoim przypadku chociaz pewnosci tez niemam może jest gdzies opisane na forum jakie typowe są objawy walnietej maglownicy ja u siebie tez podejrzewam maglownice ale u mnie jezt dokładnie odwrotnie jak u Ciebie.Po odpaleniu ciezko a po chwili działa super wspomaganie i cicha praca.

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 21 kwie 2009, 20:01

Podepnę się pod temat. Koledzy jak zdjąć pasek z pompy wspomagania przy 1Z, odkreciłem już chyba wszystkie śruby, a pompa ani drgnie :-o . Proszę o pomoc...

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 21 kwie 2009, 23:07

Witaj Łukasz. Interesują Cię tylko trzy śruby: na szczycie wieszaka pompy, że tak powiem jest długa śruba-tą popuszczasz klucz 13, druga-znajduje się pod samym termostatem prawdopodobnie ona trzyma z przodu jej nie widać, dlatego nie mogłeś ruszyć pompy też klucz 13, i trzecia znajduję się pod tzw. śrubą zamkową naciągająca. Tą śrubą zamkową przesuwasz pompę w jedna lub drugą stronę. Mi się też wydawało, że wszystkie odkręciłem, ale właśnie pozostała ta jedna, która trzymała. To ta pod termostatem. Powinieneś bez problemu sobie poradzić. Mam nadzieję, że pompa w ABT ma takie samo rozwiązanie, co w 1Z. W razie problemu dzwoń 696857696:-)


________________

B4 1,9Tdi 1Z Avant

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 22 kwie 2009, 09:01

Wielkie dzięki kolego, masz <piwo> u mnie. :mrgreen:

Mario26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 05 lip 2009, 23:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mario26 » 01 wrz 2013, 22:47

witam i ja sie podepne z hydrozagadka a mianowicie u mnie szumi mocno ale jak tylko mam kierownice prosto jak tylko lekko skrece cisza co to moze byc?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 02 wrz 2013, 19:11

Mario26, czyli jak kręcisz kierownicą jest cicho, z obciążeniem, jak nią nie ruszasz zaczyna szumieć?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl