[B4 1.9 TDI 1Z] Wspomaganie dziwne dzwieki
podepnę się pod temat chociaz mam pytanie trochu innej treści zauważyłem, że w zbiorniczku od wspomagania mam min. ilość płynu, nie chce wymieniać go chce coś kupić i dolać - chyba nic nie stoi na przeszkodzie?? i raczej są dostępne w sklepach płyny mieszalne?? tak jak np. dynagel do chłodnic. Jeśli ktoś tak robił to niech napisze jaki płyn dolał??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Podepne sie do tematu wiec ja kiedys mniałem taki problem ze po odpaleniu przez jakis czas wspomaganie nie działało jak przejechałem około 300 metrów okay cicha praca nic nie szumiało i juz działo wspomaganie dobrze tylko na zimnym silniku w pierwszym momencie olej nowy.Podejrzewałem maglownice ale mogła i pompa po nagrzaniu oleju lepiej pompowac co myslicie ja nie zdazyłem dojsc co było.
Witm.
Swoją pompe słysze od kiedy został wymieniony płyn.Nie jestem mechanikiem i nie wiem dlaczego ale w dwóch warsztatach nie chcieli podjąć się wymiany płynu mówiąc że pompa nie powinna chodzić na sucho a odpowietrznika nie ma.Znam osobiście kilka przypadków w tym własny że po wymianie słychać prace pompy.Więc może coś w tym jest :?:
Swoją pompe słysze od kiedy został wymieniony płyn.Nie jestem mechanikiem i nie wiem dlaczego ale w dwóch warsztatach nie chcieli podjąć się wymiany płynu mówiąc że pompa nie powinna chodzić na sucho a odpowietrznika nie ma.Znam osobiście kilka przypadków w tym własny że po wymianie słychać prace pompy.Więc może coś w tym jest :?:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 26 lis 2008, 20:33
- Lokalizacja: Bochnia
Skoro wszyscy się podpinają pod temat to i ja nie będe gorszy. Objawy zużycia pompy były takie. Zero wycieku płyny, tylko przy mocniejszym naprężeniu paska zaczynała stukać regularnie jakby młotkiem walił w obudowę. Najciekawsze było to że samochód gdy był zimny pompa pracowała wyśmienicie kręciłem dosłownie jednym palcem, natomiast jak samochód się zagrzał kręcenie było tragiczne. Mechanik stwierdził że pompa słabo tłoczy. Decyzja? Regeneracja czy wymiana? Dorwałem na złomie za 120zł pompe i dzisiaj wymieniłem. Wszystko pięknie ładnie, olej wlałem odpalam i treszczy, szumi, jak nie wiadomo co, po kilku minutach te objawy ustapiły, widocznie powietrze było w układzie. Czas na próbe, i stwierdziłem że jakoś ogromnej różnicy nie ma Czym to może być? czy maglownica jest do wymiany?Olej zbyt rzadki? Co zauważyłem jeszcze przy maksymalnym skręcie to to że pompe słychać :cry: W starej pompie tego nie było I teraz sam nie wiem co robić? Starą pompe dać do regeneracji? Jest sens? Orientuje się ktoś ile to może kosztowac w okolicach Krakowa? Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Własnie pomyslał bym nad maglownicą w Twoim przypadku chociaz pewnosci tez niemam może jest gdzies opisane na forum jakie typowe są objawy walnietej maglownicy ja u siebie tez podejrzewam maglownice ale u mnie jezt dokładnie odwrotnie jak u Ciebie.Po odpaleniu ciezko a po chwili działa super wspomaganie i cicha praca.
- Spietyq
- Forum Audi 80
- Posty: 344
- Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Tczew
Witaj Łukasz. Interesują Cię tylko trzy śruby: na szczycie wieszaka pompy, że tak powiem jest długa śruba-tą popuszczasz klucz 13, druga-znajduje się pod samym termostatem prawdopodobnie ona trzyma z przodu jej nie widać, dlatego nie mogłeś ruszyć pompy też klucz 13, i trzecia znajduję się pod tzw. śrubą zamkową naciągająca. Tą śrubą zamkową przesuwasz pompę w jedna lub drugą stronę. Mi się też wydawało, że wszystkie odkręciłem, ale właśnie pozostała ta jedna, która trzymała. To ta pod termostatem. Powinieneś bez problemu sobie poradzić. Mam nadzieję, że pompa w ABT ma takie samo rozwiązanie, co w 1Z. W razie problemu dzwoń 696857696:-)
________________
B4 1,9Tdi 1Z Avant
________________
B4 1,9Tdi 1Z Avant