Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Pierścienie centrujące...

Awatar użytkownika
4444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 196
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:42
Lokalizacja: Kłodzko

[B4 1Z] Pierścienie centrujące...

Post autor: 4444 » 19 kwie 2009, 11:02

Witam
Kupiłem niedawno od Mulczasa felgi i na wulkanizacji powiedzieli mi, że pierścienie są do wymiany i dali plastikowe, nie widziało mi się to za bardzo, ale nic...
No i wczoraj ściągałem koła, żeby malować zaciski i owe pierścienie zostawały przy tarczy i spadały z felg, po zmianie kół coś mi huczy z przodu i przy skręconych kołach (przy delikatnym ruszaniu) strasznie jakby biło...możliwe, że to wina źle dobranych pierścieni centrujących?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 kwie 2009, 11:07

Gdybyś miał złe pierścienie to objawem byłoby bicie podczas jazdy, tak jak byś miał nie wyważone koła.

Awatar użytkownika
4444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 196
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:42
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: 4444 » 19 kwie 2009, 11:21

Mi huczy przy ruszaniu, taki gwizd jest (z koła z przodu prawego) i przy manewrowaniu kierownicą na postoju lub przy prędkości ok. 10km/h dziwnie się prowadzi, jakby te koła miały haczyły, a nie haczą, takie uczucie jest. Ciśnienie w oponach 2,1 a rozmiar 205/55/16

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 kwie 2009, 12:19

W taki razie może łożysko. Podnieś auto do góry i sprawdź czy czasem to koło nie ma luzów.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 19 kwie 2009, 12:36

Pierścienie nic do tego nie mają.

Awatar użytkownika
4444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 196
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:42
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: 4444 » 19 kwie 2009, 12:46

Chyba jednak łożysko jest do wymiany
W piątek może się tym zajmę :P

noorbi

Post autor: noorbi » 19 kwie 2009, 14:10

4444 pisze:dziwnie się prowadzi, jakby te koła miały haczyły, a nie haczą,
Oprócz łożyska proponuję sprawdzić zbieżność i katy.
Jeśli wcześniej miałeś oponki 195, to normalne że przy zmianie na 205 odczuwasz pogorszenie w prowadzeniu auta. Chodzi mi o koleiny, manewrowanie na parkingu.
Jak dla mnie to ciśnienie troszkę małe ( proponuję 2.2 ).

Awatar użytkownika
4444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 196
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:42
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: 4444 » 19 kwie 2009, 17:54

Noorbi zbieżność była ustawiana na 195, 2 miesiące temu, jeszcze na zimówkach. Koła wyważone. Ciśnienie troszkę zwiększę, zobaczymy jak się będzie jeździć. B4 nie jest też taka ciężka, a też jeżdżę zazwyczaj max. 2 osoby

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 19 kwie 2009, 20:49

Ciśnienia się nie zmienia przy zmianie rozmiaru. Ważne jest to w ile osób się jeździ - jak jeździsz w 1-2 osoby to 2.0 całkowicie wystarczy. Może to głupia propozycja ale sprawdzałeś czy koło jest dokręcone?

Awatar użytkownika
4444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 196
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:42
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: 4444 » 19 kwie 2009, 23:01

Tak, wczoraj jeszcze ściągałem i sprawdzałem te pierścienie, zostawały przy tarczy i spadały z felg. Koła są dobrze dokręcone. ;p

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 21 kwie 2009, 11:30

Pierścienie tylko centrują koło na piaście i nie mają większego znaczenia przy dokręconym kole. Także nie ma znaczenia czy są plastikowe czy metalowe.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 21 kwie 2009, 19:13

Kolego to nie wina pierscieni. Mam alufelgi 16" firmy DEZENT i zamawialem do nich orginalne pierscienie centrujące i orginaly byly plastikowe.

Awatar użytkownika
4444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 196
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:42
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: 4444 » 22 kwie 2009, 12:36

Czy przy ściąganiu felgi powinny zostać na feldze czy mogą zostać przy tarczy hamulcowej?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 22 kwie 2009, 14:37

No raczej powinny zostać na feldze gdyż pasuje się je na ciasno...

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 22 kwie 2009, 14:43

4444 pisze:Czy przy ściąganiu felgi powinny zostać na feldze czy mogą zostać przy tarczy hamulcowej?
Wszystko zależy gdzie się ciaśniej spasowały i jakość ich wykonania (wymiary). Do tego dochodzi fakt korodowania trzpienia centrującego tarczy. Wszystko razem może doprowadzić do pozostania pierścienia na tarczy. Nie ma się czym przejmować chyba że pierścień jest zniszczony po dokręceniu koła.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl