Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 All] Łącznik stablizatora - zrób to sam

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

[B4 All] Łącznik stablizatora - zrób to sam

Post autor: Skuciok » 22 kwie 2009, 22:17

Przy okazji wymiany hamulców ...
Obrazek
... opiszę bardzo prostą naprawę polegającą na zmianie, drążków łącznika stabilizatora.
Z tego co wiem łączniki we wszystkich 80 tkach są identyczne. Po wymianie ustępuje tłuczenie się przodu na nierównościach spowodowane wybiciem się tychże drążków.

Będzie potrzebne:
- podnośnik
- klucz do kół
- 2 klucze płaskie 17 stki, jeden może być oczkowy, ew. jakieś przedłużenie
- nafta
- smar
- brecha
- nowe łączniki stabilizatora 2 szt po 30 zł/sztukę

Sposiłkuję się tutaj starym zdjęciem.

Obrazek

Robimy tak:
- śruby w kółku popuszczamy na ziemi.
- podnosimy furkę
- odkręcamy koło
- polewamy śruby naftą, łatwiej zardzewiałe odkręcić
- czekamy chwilę aż się odgryzą
- odkręcamy śruby łącznika
- breszką manipulujemy stabilizatorem tak żeby "popuścić" łącznik, powinien wyjść ręcznie ew. lekko puknąć młotkiem
- smarujemy smarem śruby nowego drążka
- wkładamy, zakręcamy
- kółko z powrotem na auto i voila.

Stare łączniki u mnie, jeden jeszcze dobry drugi się rozpadł...

Obrazek Obrazek

Naprawa jest naprawdę bardzo prosta, myślę że może sobie ją zrobić każdy.
Powodzenia ;-)

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 22 kwie 2009, 22:23

Hmm jak żyję i demontuje/wymieniam łączniki śruba od stabilizatora była na klucz 16mm zaś nakrętką na 17. Dziś nawet wyjmowałem i takich kluczy używałem :-) Przy 17 klucz się ślizgał. Nie raz tak załatwiłem łącznik więc sprawdzajcie i uważajcie. Nie wiem może są jakieś różne wersje tych łączników. :-)

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 22 kwie 2009, 22:25

Być może te "zamienniczki" tak mają, a w starych może warstwa brudu zwiększyła mi średnicę o 1 mm ;-) Jeśli są to 16 stki to przepraszam bardzo za pomyłkę ;-)

ptasior1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: ptasior1988 » 22 kwie 2009, 22:29

Ja bym stawiał na to ze miał nie oryginalną nakrętkę :D A tak poz tym to dobra robota.Jak się nie myle to w nowszych b3 też były takie łączniki

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 22 kwie 2009, 23:48

Skuciok może i głupie pytanie, ale co to jest ten sprytny drucik odciągający klocki od tarczy? Dobrze mówie? Sam to zrobiłeś? <ok>

Awatar użytkownika
daniel_b11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2008, 10:29
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: daniel_b11 » 23 kwie 2009, 07:24

ptasior1988 pisze:Jak się nie myle to w nowszych b3 też były takie łączniki
Dokładnie tak. Ja mam B3 z XII 1990 i też mam takie łączniki. Po za tym dobra robota. Naprawa dosyć banalna i pewnie większość z nas już to robiła ale uważąm że takie posty są nie mniej potrzebne. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 23 kwie 2009, 08:31

Te klockotrzymacze są standardowe w 2 tłoczkowych zaciskach.
Napisałem jak to wymienić, bo czasem ludzie boją się dotknąć auta, a naprawdę prosto sobie samemu naprawić.

Awatar użytkownika
wolly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 733
Rejestracja: 21 wrz 2007, 21:33
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: wolly » 23 kwie 2009, 09:30

no ładna robota ja na szczęście mam już to za sobą

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 23 kwie 2009, 11:01

Skuciok, jak zwykle dobra robota <ok>

U siebie też miesiąc temu wymieniałem łącznik stabilizatora przy prawym kole i już zaczyna się tłuc od nowa :evil: Także dobór jakościowo dobrego zamiennika ma spore znaczenie.

Dodam jeszcze, że jeśli ktoś ma dostęp do podnośnika warsztatowego, którym podniesie całe auto, to wtedy nie musi nawet zdejmować koła. Dostęp jest trochę lepszy i brechy nie potrzeba.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 23 kwie 2009, 12:40

Jeszcze jedno żeby założyć nowy łącznik stabilizatora wystarczy podnieść na zwykłym lewarku za dolny sworzeń wahacza i łącznik wchodzi bez problemu .Ogólnie dobra robota <ok>

Matek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 89
Rejestracja: 15 kwie 2007, 11:51
Lokalizacja: Opole

Post autor: Matek » 25 kwie 2009, 01:04

Robota świetna i gratulacje z manual. Natomiast w moim B3 z 1989 r. występuję inny łacznik stabilizatora w kształcie litery s z końcówkami na jej górze i dole do przykręcenia. Też się bardzo dziwiłem bo nigdzie nie można było dotać zamieników. Świetna robota <ok>

Awatar użytkownika
Kamil 20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 27 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lipsko/Kielce

Post autor: Kamil 20 » 15 maja 2009, 18:17

Matek pisze:Natomiast w moim B3 z 1989 r. występuję inny łacznik stabilizatora w kształcie litery s z końcówkami na jej górze i dole do przykręcenia. Też się bardzo dziwiłem bo nigdzie nie można było dotać zamieników
Gdzie mógłbym dostać taki łącznik i w jakiej cenie? Ostatnio wymieniałem osłonę na przegubie i musiałem odkręcić ten łącznik żeby opuścić wachacz i urwałem śrubę :evil: przy łączniku od strony wachacza.

Awatar użytkownika
tajson0909
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 12 kwie 2009, 14:09
Lokalizacja: Mielec

Post autor: tajson0909 » 10 lip 2009, 17:41

Gdzie mógłbym dostać taki łącznik i w jakiej cenie? Ostatnio wymieniałem osłonę na przegubie i musiałem odkręcić ten łącznik żeby opuścić wachacz i urwałem śrubę przy łączniku od strony wachacza



kolego niewiem nic o zamiennikach podobno goowno wartaja ja tez urwałem srobe na łaczniku i tu zmuła niezmierna kupiłem w normalnym sklepie motoryzacyjnym org
i kosztował mnie 75zł i jest to łacznik od qatro :cry: a pozatym one przewaznie sie urywaja :cry:

vito_82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 18 maja 2008, 17:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: vito_82 » 10 lip 2009, 20:01

Ja u siebie założyłem łączniki Ruville'a, nie pamiętam ile płaciłem, ale już ponad rok jest dobrze- nic nie stuka, nic nie puka... :-D

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 27 lip 2009, 10:05

Wielkie podziękowania!!!
fotostory jak najbardziej się przydało!!!
żaden ze mnie mechanik a jednak sam to zrobiłem+ końcówki hehe. zbieżność ustawiona i nic już nie puka.

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl