Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ALL]Twardniejacy pedał hamulca od czego ?

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

[80 B4 ALL]Twardniejacy pedał hamulca od czego ?

Post autor: Canibal » 27 kwie 2009, 08:45

Witam mam taki problem że mi pedał hamulca twardnieje i już nie hamuje tak jak powinien.Po odpowietrzeniu hamulców przez jakiś czas jest ok hamulec hamuje b.dobrze , a gdy wcisne nieco mozniej od razu blokuje koła lecz po jakimś czasie robi sie coraz twardszy i nie mam pojecia od czego to moze być.Odpowietrzany był już nieraz wycieków płynu nigdzie nie zauważyłem.Gdy np hamuje pulsacyjnie to hamuje ok ale gdy wcisne raz pedał i chce go wcisnąć do końca to pedał jest twardy i hamować hamuje ale nie tak jak powinien.Ktoś wie może od czego to jest ?Czemu tak sie dzieje .....

Dodam tylko że ostatnio wymienialem szczęki tył + sprężynki itp i z jednej strony cylinderek drugiego nie tykałem bo nic mu nie dolegało.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 27 kwie 2009, 10:49


kamaro73 (usunięty)

Post autor: kamaro73 (usunięty) » 27 kwie 2009, 10:53

Zadam ci jedno pytanko. Mianowicie kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy? Prawda jest taka że powinno sie go wymieniać co dwa sezony. Odiawy jakie podałeś wskazują na utrate właściwości płynu.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 27 kwie 2009, 11:41

szczerze plynu nie wymienialem auto mam roku i przez ten czas cos tam zawsze dolewalem przy odpowietrzeniu ale wymieniac nie wymienialem nic ....

a moze to byc tez przez pompe hamulcowa ?

kamaro73 (usunięty)

Post autor: kamaro73 (usunięty) » 27 kwie 2009, 11:44

Jeśli problem pojawia się tylko po gwałtownym wciśnięciu hamulca do końca to jestem za wymianą płynu (gotuje się i zapowietrza układ) Jeśli jednak problem występuje cały czas to może byc pompa.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 27 kwie 2009, 11:45

czytalem tamten temat ale u mnie nie ubywa plynu ,nie mam wyciekow , natomiast mam jeszcze wymieniony ten wezyk podcisnieniowy co idzie od serwa do silnika najpierw idzie taki plastikowy prawie do silnika a potem gumowy i ten gumowy mam wymieniony na minimalnie grubszy tzn chodzi mi o srednice ze troche grubsza .Poza tym nie wiem czy to ma znaczenie zima gdy byly najwieksze mrozy raz jechalem do sklepu i mi pedal sie zapadl i nie hamowal mi juz musialem odpowietrzyc uklad i wtedy było ok .

Bo gdyby to byla pompa mam okazje kupic uzywke w dobrym stanie z serwem lucasa i bym mogl wymienic przy okazji.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 27 kwie 2009, 11:46

Wymień cały płyn i powinno być ok. Nie zapomnnij o korektorze

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 27 kwie 2009, 11:49

cały czas no tzn co jakis czas odpowietrze uklad i przez jakies 2 do 3 tyg jest ok i pozniej znowu zaczyna sie to samo .moze na poczatek sprobuje wymienic cały plyn hamulcowy i wtedy bym sprawdzil co dalej.Ew kupie druga pompe i w razie czego wymienie i sprawdze na nowej pompie czy sa takie same objawy.Bo jakby niebylo to juz by wychodzilo na to ze polowe plynu wymienilem hamulcowego przez takie odpowietrzanie itp.

[ Dodano: 2009-04-27, 11:50 ]
moglbys napisac troche wiecej o tym korektorze gdzie jest itp ? bo ja nie wiem za wiele o tym ;) i co nalezy zrobic .Zgóry dzieki za info ;)

kamaro73 (usunięty)

Post autor: kamaro73 (usunięty) » 27 kwie 2009, 11:53

Nawet niewielka ilośc starego płynu może powodowac gotowanie się płynu .

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 27 kwie 2009, 11:58

https://audi80.pl/b3-all-reduktor-si ... t25049.htm
A płyn wymień w całości. Reduktor znajdziesz przy lewym tylnym kole. Do niego doczepiona jest sprężyna.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 27 kwie 2009, 17:21

No ok w piatek sie zabieram za wymiane calego plynu i takie pytanie jeszcze jak rozumiem najprosciej to - odkrecic wszystkie odpowietrzniki i czekac azx caly plyn zleci i wtedy dolac nowy przepuscic jeszcze go aby przelecial i po chwili pozakrecac i dolac i odpowietrzyc ? czy jest jakis inny prostszy sposob ?

I takie inne pytanie od jakeigo modelu beda pasowaly hamulce do mnie do ABT tak abym nie musial za duzo grzebac i sie bawic w wyamien poł auta ?Chodzi mi oto aby miec tarcze wentylowane ;)

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 27 kwie 2009, 17:57

Tu jest jak odpowietrzać.
https://audi80.pl/80-b4-20-abk-plyn- ... y&start=15

U mnie są identyczne objawy.Wymiana płynu niewiele pomogła.Po kilku dniach jest to samo.Jeszcze jedno co mi do glowy przychodzi to korektor(reduktor).Załadowałem ostatnio auto dość mocno i się przejechałem hamulce były super.Ale u Ciebie oczywiście nie musi tak byc może wystarczy sam płyn wymienić.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 27 kwie 2009, 20:07

Swoja droga wiem jak sie odpowietrza ktore kolo najpierw itp chodzilo mi o spsoob aby zrobic to w miare szybko no ale wychodzi ze nie ma innego sposobu jak przelac plyn 2 razy no ok ;)

Reduktorem hamowania rowniez sie zajme jak bede odpowietrzal hamulce i sprawdzal wszystko.
Na wszelki wypadek zakupiłem juz pompe + serwo od ABK bo to chyba jest to samo.

I ponawiam pytanie z jakiego modelu podpasuja hamulce z wentylowanymi tarczami i czy procz zaciskow i jarzm cos jeszcze bym musial wymieniac ? I czy mi pompa hamulcowa da rade uciagnac takie hamulce ?

[ Dodano: 2009-04-27, 20:47 ]
I jeszcze jedno chodzi mi o węże hamulcowe gumowe te co już idą do zacisków .Bo w sumie przy okazji mógłbym je wymienic i pytanie czy jesli nie sa przetarte ,popekane itp to czy jest sens je wymieniac ?jesli tak to co w sklepie powiedziec ze chce przewody hamulcowe do B4 ?I czy mi pozakladaja te potrzebne koncowki do wkrecania czy jak to wyglada ? Moglby ktos mi rozjaśnić tą kwestie ?

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 28 kwie 2009, 12:24

Canibal, Radzę Ci wymień
Canibal pisze:I jeszcze jedno chodzi mi o węże hamulcowe gumowe te co już idą do zacisków
Nie jesteś w stanie stwierdzić wzrokowo ich stanu. Tym bardziej, że chcesz tuningować hamulce

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 28 kwie 2009, 13:50

Owszem chce zmnieniac ale to dopiero za jakis czas no ale ok zmienie ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl