Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Sztanga turbiny.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

[1.9TDI 1Z] Sztanga turbiny.

Post autor: Jelly » 27 kwie 2009, 19:45

Witam
Mam pytanie do znawcow tematu - jak powinna zachowywać się (poruszać) sztanga turbiny - czy powinno dać się ja poruszyć ręką, czy przy użyciu np. kombinerek?
Drugie pytanie - czy regulując długość sztangi - skracając ją można doprowadzić do zepsucia turbiny lub silnika? Moje auto miało bardzo mało mocy po regeneracji turbiny i oststnio poszedlem za dawna radą Solskiera i najpierw odpiąłem wężyk od gruszki i przejechałe kawałek. Zmiana była niesamowicie odczuwalna. Dlatego postanowiłem skrócić sztangę. Najpierw zrobiłęm to o 2 obroty, ale ze roznica byłe niewielka, skrocilem jeszcze bardziej. Mam tylko teraz pytanie (obawe) czy zbytnie skrocenie nie spowoduje jakichś szkód w silniku lub turbinie. Dodam, że po skróceniu auto chodzi jak dawniej, wiec chcialbym przy tym zostać, ale nie za cene ryzyka awarii.
Prosze o porade. W najbliższym czasie postaram sie zrobić logi, ale podpowiedzccie ktore grupy.
Z gory dziekuje
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2009, 16:57 przez Jelly, łącznie zmieniany 1 raz.

wolfxaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:20

Post autor: wolfxaudi » 27 kwie 2009, 19:51

Kolego mam prosbe, masz linka do postu gdzie jest to wszystko opisane? ktory wezyk odpiales?

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 27 kwie 2009, 20:39

odpialem wezyk od gruszki przy sztandze a linka niestety nie mam ale znadziesz to jak sie nie myle pod tematem "slaby silnik po remoncie"

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 kwie 2009, 20:46

wymień N75 i nie powinno być problemu ;-)

jak odepniesz wężyk od gruszki to turbo ładuje full (ok. 1.2bara lub więcej) dlatego idzie jak rakieta ale przy ok 100km/h następuje notlauf :-/

a jak masz uszkodzony N75 to albo może falować doładowanie albo trzymać na poziomie 0.6bara zamiast seryjnego 0.85 <ok>

na jakiej podstawie i kto stwierdził że turbo trzeba regenerować :?:

dodam że ja u siebie kiedyś skróciłem sztangę o jakieś 2 obr. i od tamtej pory zrobiłem ponad 20tys.km i nic złego się nie dzieje ;-)

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 27 kwie 2009, 22:37

Mysle ze gdyby N75 byl uszkodzony to po skroceniu sztangi nie byloby takiej roznicy. Ale jutro jade na trase wiec zobacze jak idzie i czy ma przy 100 notlaufa.
Pytanie co może sie stac jesli bedzie pompowalo na maxa??
Turbo bylo do regeneracji bezdyskusyjnie bo lało olejem. Stwierdzil to techanik i gosc przy regeneracji to potwierdzil.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 kwie 2009, 22:50

jak odłączysz sterowanie od turbo to może czekać Cie niemiła niespodzianka podczas wyprzedzania, jeżeli źle wyregulowali sztangę (zbyt długa sztanga) to WG mógł się za wcześnie otwierać i turbo pompowało zbyt późno tyle co trzeba dlatego po skróceniu mogło się polepszyć ;-)
przy braku sterowania turbiną czasem może rozsadzić któryś z węży jeżeli jest już słaby a poza tym zwiększasz obciążenie wirnika i łopatek co może przyspieszyć koniec turbiny zwłaszcza tej po regeneracji

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 27 kwie 2009, 22:59

Tyle ze uwazam ze turbo bylo dotychczas zle wyregulowane, bo wcale nie bylo czuc przyrostu mocy powyzej 2tys obrotow i auto bylo bardzo mulowate. Ciezko bylo rozpedzic sie do 160km/h. nie mowiac o wyprzedzaniu.Dlatego tez w koncu postanowilem skrocic sztange i poprawa byla natychmiastowa. Byc moze zbytnio ja skrocilem, ale to sprawdze jutro na trasie czy nie lapie notlaufa. Jak dzis sprawdzalem to ponad 4 tys obrotow caly czas ciagnie. Dalej nie probowalem bo szkoda mi silnika na takie obroty ;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 kwie 2009, 23:15

jak masz czym zrobić diagnozę to możesz podłączyć wężyk z turbo bezpośrednio na gruszkę (omijając N75) i zalogować dynamicznie gr. 011 i jak ciśnienie będzie w granicach 1600-1700mbar to jest ok. a jak więcej to zbyt mocno skróciłeś <ok>

zamiast VAGa możesz podpiąć manometr i wtedy ciśnienie powinno być w granicach 0.6-0.7bara

a na podłączonym N75 ciśnienie powinno wynosić ok. 1850mbar (VAG) lub 0.85bara (manometr)

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 27 kwie 2009, 23:33

Mozesz mi tylko powiedziec w ktorej grupie znajde w vag'u to cisnienie doladowania?

[ Dodano: 2009-04-28, 07:55 ]
Przegonilem wlasnie auto na trasie. Auto ciagnie caly czas bez problemow. Niezaleznie od biegu i obrotow. Do 160km/h idzie szybko i plynnie wiec chyba zbytnio sztangi nie skrocilem... ;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 kwie 2009, 08:56

gr. 011 pozycja 3 (Actual MAP), jak ciągnie dobrze to pewnie jest wszystko ok :-)

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 05 maja 2009, 16:38

Witam po ktorkiej przerwie ;-)
Dzis w koncu udalo mi się zrobić logi grupy 011. Zamieszczam je poniżej z prośbą o analizę i wypowiedź, czy turbo jest ustawione OK. To moje pierwsze zamieszczane logi wiec bardzo prosze o wyrozumiałość, jeśli coś będzie nie takie jak powinno. Logowałem 2 razy, żeby uniknąć jakichś błędów. Czekam niecierpliwie na ocenę, za którą z góry dziekuję!! <ok>

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 05 maja 2009, 16:48

Jelly...

Caly czas jest niedoladowanie - nie widac jak to rzutuje na LMM i na wyznaczanie dawki paliwa bo nie zamiescilesc innych grup.
Zapoznaj siez tym tematem :
http://www.a4-klub.pl/smf/b5_1z_doprowa ... 627.0.html

i zapraszam ponownie z logami.
Jak bedziesz robil 011 dorzuc jeszcze 010, 003 i 008.

Pozdrawiam

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 05 maja 2009, 17:15

Nie wiedzialem ze komplet musze zrobic, ale dzieki za info. Poprawie!. Ale mam jedno pytanie czytajac temat z linku który podal kolega - chodzi o ostatnia wartosc, czyli wspolczynnik otwarcia zaworu ograniczajacego doladowanie. Chodzi o to ze u mnie ksztaltuje sie on caly czas na poziomie 40%, kiedy w przykladowych poprawnych logach zamieszczonych w podanym temacie wspolczynnik ten sie zmienia i przy 4000 obrotow wynosi prawie 90%. Czy nie jest cos aby nie tak jak powinno???

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 05 maja 2009, 19:59

Wspolczynnik ten oznacza jak bardzo N75 jest "zaangazowany" w zbijanie cisnienia... wartosc ta powinna dla 1Z oscylowac w granicach - 40-70 %.
Zwroc uwage, za na krotko przed notlaufem zazwyczaj ta wartosc oscyluje ok. 95%.
Jest OK.
Co do wykonywania kpl. logow... a jak idziesz do lekarza do tylko Ci temp. mierzy ??? czy tez cisnienie, tetno ...itd itd.... do porzadnej diagnozy potrzebujemy kpl. logow.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 05 maja 2009, 21:12

Poniżej zamieszczam chyba już komplet logów dynamicznych ;-)
Z góry dziękuję za analizę!

[ Dodano: 2009-05-05, 21:14 ]
jeszcze zapomniałem o 011...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl