[B4 ABT] Strumienica, na czym to polega?
[B4 ABT] Strumienica, na czym to polega?
Witam naczytałem się wiele z szukajki odnośnie wydechu. Znalazłem nawet kogoś kto pisał jak to jest z tym "nieszczęsnym ABT" ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Niech ktos kto siedzi w tym temacie mi napisze co daje wycięcie katalizatora i wstawienie w jego miejsce strumienicy, czy coś w ogóle daje? nie chodzi mi tu o przyrost w KM może autko bym w ten sposób przywrócił do 90 KM?
Chodzi o to że chciałbym nieco zmienić "odgłos" ale nie tak drastycznie jak to się dzieje po założeniu jakiegoś basowego tłumika końcowego, co w efekcie buczy i jęczy jak stara E30...
Czyli jeśli wstawię strumienice zamiast kata, a resztę zostawię standardowe to coś sie zmieni na lepsze/gorsze? Chodzi mi dokładnie o silnik ABT. Ewentualnie jaki tłumik końcowy są sportowe ale nie basowe? nie chce żeby wyło, chce żeby cięło <ok>
Niech ktos kto siedzi w tym temacie mi napisze co daje wycięcie katalizatora i wstawienie w jego miejsce strumienicy, czy coś w ogóle daje? nie chodzi mi tu o przyrost w KM może autko bym w ten sposób przywrócił do 90 KM?
Chodzi o to że chciałbym nieco zmienić "odgłos" ale nie tak drastycznie jak to się dzieje po założeniu jakiegoś basowego tłumika końcowego, co w efekcie buczy i jęczy jak stara E30...
Czyli jeśli wstawię strumienice zamiast kata, a resztę zostawię standardowe to coś sie zmieni na lepsze/gorsze? Chodzi mi dokładnie o silnik ABT. Ewentualnie jaki tłumik końcowy są sportowe ale nie basowe? nie chce żeby wyło, chce żeby cięło <ok>
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Strumienica wprawia w ruch wirowy przelatujące spaliny przez co łatwiej opuszczają układ wydechowy.Katalizator wpływa w znaczący sposób na odgłos układu wydechowego,nie wiem jak strumienica.Jak nie chcesz buczenia to nie kombinuj z końcowym tłumikiem.
Poczytaj tu http://www.forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=9596
Poczytaj tu http://www.forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=9596
Mam włożoną stromienice w swoim abk i szczeże mówiąc nie ma to wielkiego wpływu ( bynajmniej w moim przypadku) co prawda na wolnych obrotach dzwięk jest całkiem przyjemny dla ucha ale cichy przy dodawaniu wiekrzej ilości gazu wogóle go nie słychać powraca przy opadaniu obrotów... Podczas jazdy prawie go nie słychać... Więc podsumowując nie warto się w to bawić... Jeśli chcesz mieć fajny dźwięk musisz troche więcej zainwestować
Jak założysz strumiennice i końcówke typu mugen to wtedy masz takie porządne wycie najlepiej nie baw sie w to tylko załuż samą koncówke basową jak chcesz by twoje autko wydawało niezly odgłos przy depnięciu a na niskich obrotach był bass ładuj w mugena do 200zł kuopisz niezły firmy WM jak chcesz zobaczyc jak to chodzi to wpisz na youtubie "Apexi N1 exhaust" też go sprzedają na alegro. A jeśli byś chciał naprawde głośne to wtedy zmontuj strumiennice i basówke na koniec no i podobno takie zestawienie dodaje jakiejś mocy.
Ja miałem tłumik za chyba 400 zł końcowy ale z czasem to zaczeło tak denerwować szczególnie w trasie albo przyspieszaniu a i ciężko było rozmawiać .Wracając z pracy zamiast odpoczywać i cieszyć się jazdą Audi to tylko się wkurzałem buczeniem i wyciem.Zmieniłem tłumik na oryginalny i jest dobrze i cicho aha Kata też wywaliłem i żałuje.
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
u kumpla strumiennice wsadzalismy. duzo rooty zeby to dobrze dopasowac a efekt nie wspolmierny do wlozonej pracy.
ja u siebie mam zostawionego kata, wyciety srodkowy i na koncu sportowy km malone. na obrotach ladnie mruczy. do 3 tys jest spokojny dopiero powyzej(kiedy otwiera sie druga przepustnica) dostaje jadu i slychac ze cos tam pod ta maska jest :0
ja u siebie mam zostawionego kata, wyciety srodkowy i na koncu sportowy km malone. na obrotach ladnie mruczy. do 3 tys jest spokojny dopiero powyzej(kiedy otwiera sie druga przepustnica) dostaje jadu i slychac ze cos tam pod ta maska jest :0
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Strumiennica ma na celu przyspieszenie wydostawania się spalin z wydechu,czy jak kto woli zmniejszenie oporów ukł.wydechowego.Tyle w teorii.A w praktyce ruch wirowy w który mają być wprawiane spaliny jest sprawą drugorzędną(choć nie bez znaczenia)ważniejsza jest różnica w średnicach otworów wlotowego i wylotowego to ona powoduje zmiane ciśnienia spalin.Tak naprawde w chwili obecnej jest taka ilość badziewia na rynku i taka ilość marzycieli któży myślą ze sama strumiennica zdziała cuda że szkoda gadać.Strumiennice wywodzą się ze sportu,tam były stosowane już dobrych 20lat temu,ale nie same tylko kompleksowo wydech z dolotem...Jak chcesz zrobić wydech to zdecyduj się czego oczekujesz konkretnie.
czester-11 pisze:na obrotach ladnie mruczy. do 3 tys jest spokojny dopiero powyzej(kiedy otwiera sie druga przepustnica) dostaje jadu i slychac ze cos tam pod ta maska jest :0
Właśnie o coś takiego mi chodzi żeby na niskich obrotach nie buczał dopiero jak sie przydusi żeby usłyszeć
Nie chce magicznego przyrostu mocy chce żeby sie nie pogorszyły osiągi ( bie tak jak założyłem stożek i mnie Czikłeczento na światłach zostawiało) Poprostu chciałbym zeby było słychać autko nieco.
O coś takiego chodzi:
Satar pisze:<bylo> Wpisz słowo strumienica w szukajkę. Mnie wyleczyło
[ Dodano: 2009-04-30, 09:45 ]Dlaczego :?:Duch pisze:aha Kata też wywaliłem i żałuje.
Dlatego że teraz jest głośniej i wiecej roboty przy zmienie tłumików albo kolanka bo przyspawane jest do harmonii którą wstawiłęm zamiast katalizatora. A co do tego filmiku to nie będziesz miał jazdy i będzie Tobie w uszach buczeć i przeszkadzać
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
podepnę się chłopaki z pytaniem oto takim:
mam oryginalny Katalizator i chcę po stłuczce wymienić końcowy tłumik na jakiś ładny nówkę z polerowaną koncówką i mam pytanie czy z allegro tkie tłumiki(cena ok 200zł) będa się dobrze sprawować jeśli chodzi o dźwięk(mam wszystko oryginalne)?
Nie chcę jadąc robić wiochy tak jak MaXus napisał w stylu starej E30
mam oryginalny Katalizator i chcę po stłuczce wymienić końcowy tłumik na jakiś ładny nówkę z polerowaną koncówką i mam pytanie czy z allegro tkie tłumiki(cena ok 200zł) będa się dobrze sprawować jeśli chodzi o dźwięk(mam wszystko oryginalne)?
Nie chcę jadąc robić wiochy tak jak MaXus napisał w stylu starej E30
Jak masz wszystko orginalne to wymien tylko koncowy. Ja mam koncowy remusa, brzmi naprawde fajnie i nie robi wiochy jak to napisales w stylu e30. Na wolnych obrotach ładnie mruczy i nie buczy przy normalnej jezdzie. Dopiero jak przycisne i R5 wejdzie na obroty to ludzie na chodniku sie oglądają :lol:shellah pisze:Nie chcę jadąc robić wiochy tak jak MaXus napisał w stylu starej E30