Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Strumienica, na czym to polega?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

[B4 ABT] Strumienica, na czym to polega?

Post autor: MaXuS » 29 kwie 2009, 20:51

Witam naczytałem się wiele z szukajki odnośnie wydechu. Znalazłem nawet kogoś kto pisał jak to jest z tym "nieszczęsnym ABT" ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

Niech ktos kto siedzi w tym temacie mi napisze co daje wycięcie katalizatora i wstawienie w jego miejsce strumienicy, czy coś w ogóle daje? nie chodzi mi tu o przyrost w KM może autko bym w ten sposób przywrócił do 90 KM?

Chodzi o to że chciałbym nieco zmienić "odgłos" ale nie tak drastycznie jak to się dzieje po założeniu jakiegoś basowego tłumika końcowego, co w efekcie buczy i jęczy jak stara E30...

Czyli jeśli wstawię strumienice zamiast kata, a resztę zostawię standardowe to coś sie zmieni na lepsze/gorsze? Chodzi mi dokładnie o silnik ABT. Ewentualnie jaki tłumik końcowy są sportowe ale nie basowe? nie chce żeby wyło, chce żeby cięło <ok>

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 29 kwie 2009, 21:25

Strumienica wprawia w ruch wirowy przelatujące spaliny przez co łatwiej opuszczają układ wydechowy.Katalizator wpływa w znaczący sposób na odgłos układu wydechowego,nie wiem jak strumienica.Jak nie chcesz buczenia to nie kombinuj z końcowym tłumikiem.
Poczytaj tu http://www.forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=9596

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 29 kwie 2009, 21:52

Mam włożoną stromienice w swoim abk i szczeże mówiąc nie ma to wielkiego wpływu ( bynajmniej w moim przypadku) co prawda na wolnych obrotach dzwięk jest całkiem przyjemny dla ucha ;-) ale cichy :-( przy dodawaniu wiekrzej ilości gazu wogóle go nie słychać powraca przy opadaniu obrotów... Podczas jazdy prawie go nie słychać... Więc podsumowując nie warto się w to bawić... Jeśli chcesz mieć fajny dźwięk musisz troche więcej zainwestować ;-)

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 30 kwie 2009, 00:07

Wiem że trzeba więcej zainwestować, Tylko boje się że jak założę końcowy "basowy" to będzie wiocha. będzie wyło zamiast jechać... chciałbym żeby było słychać "wycie" ale dopiero jak depnę ostro. Coś pokombinuję, a czy to prawda że strumienica daje odgłos "syczenia" lub "gwizdania" ??

Awatar użytkownika
Zayebatsu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1271
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:15
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

Post autor: Zayebatsu » 30 kwie 2009, 00:29

Jak założysz strumiennice i końcówke typu mugen to wtedy masz takie porządne wycie najlepiej nie baw sie w to tylko załuż samą koncówke basową jak chcesz by twoje autko wydawało niezly odgłos przy depnięciu a na niskich obrotach był bass ładuj w mugena do 200zł kuopisz niezły firmy WM jak chcesz zobaczyc jak to chodzi to wpisz na youtubie "Apexi N1 exhaust" też go sprzedają na alegro. A jeśli byś chciał naprawde głośne to wtedy zmontuj strumiennice i basówke na koniec no i podobno takie zestawienie dodaje jakiejś mocy.

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 30 kwie 2009, 09:31

Ja miałem tłumik za chyba 400 zł końcowy ale z czasem to zaczeło tak denerwować szczególnie w trasie albo przyspieszaniu a i ciężko było rozmawiać .Wracając z pracy zamiast odpoczywać i cieszyć się jazdą Audi to tylko się wkurzałem buczeniem i wyciem.Zmieniłem tłumik na oryginalny i jest dobrze i cicho :) aha Kata też wywaliłem i żałuje.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 30 kwie 2009, 09:44

<bylo> Wpisz słowo strumienica w szukajkę. Mnie wyleczyło

[ Dodano: 2009-04-30, 09:45 ]
Duch pisze:aha Kata też wywaliłem i żałuje.
Dlaczego :?:

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 30 kwie 2009, 10:34

u kumpla strumiennice wsadzalismy. duzo rooty zeby to dobrze dopasowac a efekt nie wspolmierny do wlozonej pracy.
ja u siebie mam zostawionego kata, wyciety srodkowy i na koncu sportowy km malone. na obrotach ladnie mruczy. do 3 tys jest spokojny dopiero powyzej(kiedy otwiera sie druga przepustnica) dostaje jadu i slychac ze cos tam pod ta maska jest :0

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 30 kwie 2009, 12:29

Strumiennica ma na celu przyspieszenie wydostawania się spalin z wydechu,czy jak kto woli zmniejszenie oporów ukł.wydechowego.Tyle w teorii.A w praktyce ruch wirowy w który mają być wprawiane spaliny jest sprawą drugorzędną(choć nie bez znaczenia)ważniejsza jest różnica w średnicach otworów wlotowego i wylotowego to ona powoduje zmiane ciśnienia spalin.Tak naprawde w chwili obecnej jest taka ilość badziewia na rynku i taka ilość marzycieli któży myślą ze sama strumiennica zdziała cuda że szkoda gadać.Strumiennice wywodzą się ze sportu,tam były stosowane już dobrych 20lat temu,ale nie same tylko kompleksowo wydech z dolotem...Jak chcesz zrobić wydech to zdecyduj się czego oczekujesz konkretnie.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 30 kwie 2009, 16:43

czester-11 pisze:na obrotach ladnie mruczy. do 3 tys jest spokojny dopiero powyzej(kiedy otwiera sie druga przepustnica) dostaje jadu i slychac ze cos tam pod ta maska jest :0

Właśnie o coś takiego mi chodzi żeby na niskich obrotach nie buczał dopiero jak sie przydusi żeby usłyszeć :D

Nie chce magicznego przyrostu mocy chce żeby sie nie pogorszyły osiągi ( bie tak jak założyłem stożek i mnie Czikłeczento na światłach zostawiało) Poprostu chciałbym zeby było słychać autko nieco.


O coś takiego chodzi:

Awatar użytkownika
Zayebatsu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1271
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:15
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

Post autor: Zayebatsu » 30 kwie 2009, 17:53

Ten filmik co dałeś to jest mugen on tak działa ponieważ jest tłumikiem przelotowym a jak już sie skusisz to kup sobie najlepiej ze slicerem możesz wtedu go wuciszyć taka wkładka. Wpisz na allegro mugen i tam jest kilka ciekawych.

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 30 kwie 2009, 18:46

Satar pisze:<bylo> Wpisz słowo strumienica w szukajkę. Mnie wyleczyło

[ Dodano: 2009-04-30, 09:45 ]
Duch pisze:aha Kata też wywaliłem i żałuje.
Dlaczego :?:

Dlatego że teraz jest głośniej i wiecej roboty przy zmienie tłumików albo kolanka bo przyspawane jest do harmonii którą wstawiłęm zamiast katalizatora. A co do tego filmiku to nie będziesz miał jazdy i będzie Tobie w uszach buczeć i przeszkadzać ;-)

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 30 kwie 2009, 23:37

podepnę się chłopaki z pytaniem oto takim:

mam oryginalny Katalizator i chcę po stłuczce wymienić końcowy tłumik na jakiś ładny nówkę z polerowaną koncówką i mam pytanie czy z allegro tkie tłumiki(cena ok 200zł) będa się dobrze sprawować jeśli chodzi o dźwięk(mam wszystko oryginalne)?
Nie chcę jadąc robić wiochy tak jak MaXus napisał w stylu starej E30 :-?

Awatar użytkownika
Zayebatsu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1271
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:15
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

Post autor: Zayebatsu » 01 maja 2009, 00:47

Te tłumiki dają rade tylko musisz szukać by nie były przelotowe bo jak tak to bedziesz miał głośny a tak jak kupisz zwykły z polerowaną końcóweczką to będzie luzik a nie taniej ci by było kupić nakładke na rure koszt owiele mniejszy i napewno nie zmieni ci to dzwięku auta.

matt_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 28 mar 2008, 08:32

Post autor: matt_s » 01 maja 2009, 10:31

shellah pisze:Nie chcę jadąc robić wiochy tak jak MaXus napisał w stylu starej E30
Jak masz wszystko orginalne to wymien tylko koncowy. Ja mam koncowy remusa, brzmi naprawde fajnie i nie robi wiochy jak to napisales w stylu e30. Na wolnych obrotach ładnie mruczy i nie buczy przy normalnej jezdzie. Dopiero jak przycisne i R5 wejdzie na obroty to ludzie na chodniku sie oglądają :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl