Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych.

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 30 mar 2009, 19:55

hudy pisze:więc czyżby zapiekła się oś czy jest jeszcze jakaś inna możliwość takiego stanu rzeczy?
Na 99% zapieczona oś. Ale jak nie zdejmiesz zacisku i nie rozbierzesz to się nie przekonasz.

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 30 mar 2009, 19:57

Istnieje może taki zestaw naprawczy, w którym znajduje się ośka lub coś w tym stylu ? :roll:

xxx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:36
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: xxx » 30 mar 2009, 22:08

niestety caly zacisk trzeba kupowac :-(

OMENATOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 wrz 2008, 16:18
Lokalizacja: Lębork

Post autor: OMENATOR » 02 kwie 2009, 13:31

U mnie jest coś dziwnego.
Już po przy przy zakupie auta właściciel mocno się męczył zaciągając ręczny przy Hali Oliwii w Gdanśku i to z marnym efektem bo koła tylne się nie blokoway nawet przy wciśnietym sprzegle żeby na tył nie szedł napęd.

Zacząłem od sprawdzenia czy dźwigienki poruszają się na zaciskach przy zaciaganiu i puszczaniu wajchy ręcznego. Werdykt ośki nie zapieczone, już wcześniej się tym zajmował.

Zdjąłem zaciski żeby można było sprawdzić czy napewno dźwigienki nie chodzą w całym zakresie i jedna odbija całkowicie a druga w 85 %. Założyłem sprężynę nalinkę tak żeby dźwigienkaq odbijała mocniej.

Zapobiegawczo wstawiałem zestawy naprawcze, jedna ośka miała spore wżery, po napawaniu i przetoczeniu luz się zmiejszył. Po regeneracji nie ma żadnych wycieków.

Sprawdziłem też samą linkę od ręcznego po odłączeniu zacisków, czyli linki sobie wiszą i sprawdzam czy nie są zatarte no i chodzą jak marzenie.

Dałem nowe klocki, tarcze i efekt jest mizerny.

Ręczny chodzi cieżko tak że najlepeiej zaciągać go trzeba by było dwiema rękami i w dodatku nie blokuje kół nawet na piachu.

Nie wiem na jakich elementach jest ten mocny opór.


Co to może być?
Więcej już z tym nie ma co zdziałać.

Awatar użytkownika
Trooky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 06 kwie 2008, 13:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Trooky » 11 kwie 2009, 00:12

Chłopaki wczoraj przerezałem sobie tylne zaciski, niestety samochód nie hamuje. Wciskam pedał kilka razy az wkońcu zaskoczy. Stawiam na powietrze w układzie. Dam rade to zrobić sam czy to grubsza operacja(odpowietrzyć układ).

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 11 kwie 2009, 10:22

Trooky pisze:Stawiam na powietrze w układzie. Dam rade to zrobić sam
Musisz mieć kogoś do pomocy. Sam nie dasz rady dobrze popompować pedałem i odpowietrzać układ. Ale do tego nie potrzeba kogoś z wiedzą mechanika. Byle odpowiednio mocno i w miarę energicznie pompował pedał.

Awatar użytkownika
Trooky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 06 kwie 2008, 13:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Trooky » 11 kwie 2009, 13:16

A jakieś szczególy co do odpowietrzania. I jak grzebałem w tylnych zaciskach to przednie też musze odpowietrzać??

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 11 kwie 2009, 13:19

Trooky pisze:A jakieś szczególy co do odpowietrzania.
Szczegóły były już wielokrotnie podawane na forum. Nie leń się tylko poszukaj.
Trooky pisze:I jak grzebałem w tylnych zaciskach to przednie też musze odpowietrzać?
Tak, należy odpowietrzyć cały układ zaczynając od koła najdalej od pompy, czyli prawe tył, potem lewe tył, prawe przód i lewe przód.

Lex115
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 07 kwie 2009, 10:39
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: Lex115 » 30 kwie 2009, 15:27

mam pytanko , wysyłałem swoje tylne zaciski do regeneracji , wstawili nowe tłoczki itp wszysko gra nie cieknie ale, w jednym zacisku zle ustawili dzwigienke od recznego i jest za nisko , tzn gdy zaciągam reczny ona się zapiera i nie zaciska na maxa recznego , pyt brzmi czy moge ją odkręcic i przestawić wyzej ? boje sie czy to nie spowoduje że znów zacznie coś ciec??

maridk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 02 cze 2007, 11:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: maridk » 30 kwie 2009, 15:50

Jasne możesz zdjąć tą dźwigienkę i ustawić ją równo z drugim zaciskiem. Problem może być z jej ściagnięciem. Ja używałem do tego klucza płaskiego 17. Idealnie można nim podważyć dźwigienkę.

boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 09 wrz 2009, 20:08

Czy w zestawach naprawczych dostaje sie te miedziana tulejke która trzyma frezowany trzepień do kótrego mocuje sie dźwigienke ręcznego??
Macie jakis patent jak to w razie czego ominąć bo stara mi zginęła <osohozi>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 lis 2009, 22:48

panowie też będę się zabierał za regenerację bo wogóle nie działa mi ręczny. jaki rozmiar uszczelek powinienem kopić do 1Z bo w sklepie mają chyba z 5 rodzajów...

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 16 lis 2009, 15:19

po katalogu powinni ci znalezc , musisz tylo znac rok produkcji, pojemnosc, i rodzaj ukladu hamulcowego lukas czy ate , no i abs lub bez

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 lis 2009, 16:07

no tak ale koleś w sklepie pokazał mi 3 różne zestawy naprawcze i zgłupiałem... wiem że z przodu mam zaciski lukas ale czy z tyłu tez było to samo montowane jeśli z przodu są lucasa??

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 17 lis 2009, 21:42

jezeli z przodu ma serwie masz naklejke lukas to calu uklad masz lukasa , zarowno z przodu jak z tylu chyba ze ktos zmienial na wlasna reke ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl