Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C3 2.3E NF + LPG] Falujące obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
koza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 01 maja 2009, 09:27
Lokalizacja: RadoM

[C3 2.3E NF + LPG] Falujące obroty

Post autor: koza » 01 maja 2009, 10:11

ja mam taki problem, że na benzynie jak jest zimny to wszystko ładnie pięknie śmiga, ale jak jest rozgrzany to latają mi obroty od 1200 do prawie 2000 same z siebie tak skaczą, a jak się chce dalej jechać to się dławi i nie da rady. Z gazem jest taka jazda że jak jest zimny silnik to gaśnie, a jak jest rozgrzany to nieraz potrafi się zrobić 2000 obrotów na luzie...... kilku mechaników się podjęło zadania ale nie wiedzieli o co chodzi i kilku w ogóle się nie podjęło po dowiedzeniu się jaki problem itp itd. Może ktoś z Was będzie wiedział co może być tego przyczyną. Dzięki z góry.

a co do typu silnika to nie jestem do końca pewny ale jak coś to jeszcze sprawdzę.[/b]
Ostatnio zmieniony 01 maja 2009, 16:20 przez koza, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kojtek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 168
Rejestracja: 19 lis 2007, 19:16
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: kojtek » 01 maja 2009, 10:23

To znana awaria silników na gazie.Jaki masz gaz w aucie jakiej generacji.Sprawdź czy mieszanka gazu nie jest zbyt uboga lub przeciwnie i gdy silnik już będzie dobrze rozgrzany to zmniejsz obroty do 1000/min. powinno pomóc.Ale pod warunkiem że układ dolotowy silnika jest szczelny!

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 maja 2009, 12:20

Mój ojciec także walczy z falującymi i podniesionymi obrotami w swoim C3 też z silnikiem NF. Jak narazie zmieniał komplet plastikowych wkładek wtryskiwaczy wraz z oringami by nie ciągną lewego powietrza. Ma dwa silniczki krokowe na podmianę, jak jeden jeździ drugi moczy się w benzynie. Ostatnio podpowiedziałem mu żeby sprawdził czujnik zamknięcie przepustnicy – działa. Tarcza spiętrzająca przepływomierza jest prosta i nie ociera o obudowę. Nic to nie dało obroty nadal podnoszą się i falują (na pb i lpg), ale tylko po przejechaniu 25-50km jak silnik porządnie się rozgrzeje, na zimnym pracuje idealnie.

Jeśli jeszcze nie przeglądałeś to w download jest ciekawy artykuł o falujących obrotach przy mechanicznym wtrysku http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,47/ (tylko żeby pobrać musisz się oddzielnie zarejestrować i zalogować w centrum)

I popraw temat nim administracja się upomni (tzn. dodaj za tagiem sensowny opis problemu).

[ Dodano: 2009-05-01, 13:37 ]
Ogólnie na temat problemów z obrotami przy mechanicznym wtrysku <bylo> sporo na forum, np. w przypadku bliźniaczego silnika 2.3E o oznaczeniu NG :arrow: Obrazek

koza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 01 maja 2009, 09:27
Lokalizacja: RadoM

Post autor: koza » 01 maja 2009, 17:47

dobra dzięki pokminie z tym co podałeś i zobaczymy czy da rade :D

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 lip 2009, 15:42

Mój ojciec uporał się z falującymi obrotami. Był u jakiegoś mechanika w Łukowie, który znał się na mechanicznym wtrysku. Ten przesuną potencjometr przepływomierza w mniej wytarte miejsce i zbadał, że gdy obroty się podniosą do silniczka krokowego przestaje dopływać jakikolwiek sygnał. Zbadał ponadto, że czujnik zamknięcia przepustnicy stawia duży opór i słabo zamyka obwód. Sam sprawdziłem ten czujnik omomierzem i rzeczywiście jak silnik jest zimny to stawia i tak zbyt wysoki opór 20&#937; a gdy jest ciepły 40&#937;. Jednak naprawy nic nie dały i objawy nie ustąpiły.
Następnie wydał dodatkowe pieniądze na inny komputer sterujący wtryskiem i nowiutkie czujniki przy przepustnicach. Po wyminie nic się nie zmieniło.
Sytuacje znacznie poprawiło włożenie rozebranego bezpiecznika 16A (tzw. korka) w przewód idący z miksera LPG do silniczka krokowego sterującego wolnymi obrotami. Teraz obroty mniej się podnoszą, tak do 1300obr./min. a co najlepsze po chwili wracają same na normalne 900obr./min.

koza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 01 maja 2009, 09:27
Lokalizacja: RadoM

Post autor: koza » 12 lip 2009, 21:53

tylko że właśnie chodzi o to jak tu zrobić z tą benzyną, bo na zimnym silniku da sie jeździć i są normalne obroty ale jak złapie nawet te 50 stopni to już są coraz wyższe obroty nawet 1800 i takie zostają i nie da się jechać bo się dusi dławi i kopci :-?

Gaz to da się wyregulować i nawet nie chodzi mi o to żeby poprawić jazdę na gazie tylko na benzynie, więc jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to z chęcią spróbuję.

I tak na marginesie potrzebuję jakieś dobre i w miarę tanie teleskopy jak ktoś się orientuje to też bym poprosił jakieś dobre

dziękuję za pomoc :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl