Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] problemy z wentylatorem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kopec_22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 15 gru 2008, 21:17
Lokalizacja: płońsk

[2.0 ABK] problemy z wentylatorem

Post autor: kopec_22 » 03 maja 2009, 19:14

witam. panowie mam nastepujacy problem... wczoraj po 3 min od momentu zgaszenia silnika właczył mi sie wentylator co wydało mi sie bardzo dziwne bo w chwili gaszenia silnik nie miał więcej niż 90 stopni. przekręciłem stacyjkę do momentu zapalenia kontrolek i wentylator sie wyłączył. gasząc zapłon znowu się włączał i tak pare razy. odpaliłem samochód ale i to nie pomogło bo gdy go znowu zgasiłem i wyłaczyłem zapłon to znowu sie włączył pochodził minute i problem zginął. patrzyłem na forum ale nigdzie nie mogłem znaleźć podobnego problemu. z góry dziękuję za pomoc. pozdrawiam Kopeć_22

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 03 maja 2009, 19:44

Nie wiem czy w ABK występuje taki czujnik, ale np. w NG, na pokrywie wałka rozrządu występował taki, który załączał wentylator przy wyłączonym kluczyku, gdy temperatura w jego okolicy przekroczyła 85 stopni.

lukasz12345
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 gru 2008, 17:13

Post autor: lukasz12345 » 03 maja 2009, 19:59

w abk też jest podobny czujnik i to że wentylatory się włączały na zgaszonym silniku to jest normalne zjawisko jesli dobrze pamiętam to ten czujnik odpowiada za to żeby woda się nie skraplała w układzie paliwowym

Awatar użytkownika
Gruszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 cze 2007, 15:14
Lokalizacja: Kąpino

Post autor: Gruszka » 03 maja 2009, 21:33

Kolego wszystko masz w porządku, wiatrak sam powinien sie załączać w chwili kiedy temperatura jest wysoka, a to kiedy odpalasz silnik to chwilowe wyłączenie wentylatorów bo jeśli nie będziesz się poruszał pojazdem i nie będzie występowało chłodzenie cieczy powietrzem to ponownie sie załączy wentylator. Ja mam tak u siebie tylko że zdaje sie twój czujnik temperatury oszukuje na wskaźniku dlatego odczyt temperatury pokazuje ci poniżej temp. załączenia wentylatorów. :roll: <ok>

kopec_22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 15 gru 2008, 21:17
Lokalizacja: płońsk

Post autor: kopec_22 » 03 maja 2009, 22:08

a nie wydaje mi sie ze jest w porzadku dlatego ze wentylatory dmuchały zimnym powietrzem no i dochodzi do tego to ze jak właczałem zapłon to wentylatory sie wyłaczaly gasilem zapłon i wentylatory sie załaczały. cos jest nie tak tylko nie wiem bardzo co. temperature tez wydaje mi sie ze dobrze pokazuje dlatego ze podczas jazdy mam temp na ostatniej kresce przed 90 czyli 80 stopni a wentylatory załączaja sie ok 95-97 stopni czyli niby dobrze. pozdrawiam

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 03 maja 2009, 22:25

kopec_22, Ten czujnik działa bodajże w zakresie temp. 103-106 stopni wtedy kiedy temp w okolicy wtrysku ją osiągnie , rozłancza jak opadnie a w przypadku przekręcenia zapłonu gaśnie to normalne bo silnik będzie uruchomiony i będzie się chłodził już.U mnie to nawet w cieple dni potrafi kilka minut chodzić nawet

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 03 maja 2009, 23:15

W ABK to normalny objaw , tak zwane chłodzenie wtrysków, jeśli zgasisz silnik i po chwili temperatura wzrośnie pod maską ponad sto stopni to włączają się wentylatory aby przedmuchać gorące powietrze. Nawet w chłodne dni tak potrafi zrobić, wszystko jest OK.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 maja 2009, 23:19

U mnie w domu jest Audi 100 C3 z silnikiem 2.3E i też wiatrak zachowoju się tak jak opisuje to kolega kopec_22. Czyli zaraz po zgaszeniu potrafi się włączyć, ale może to wina schowanej chłodnicy :?: .

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 03 maja 2009, 23:25

Nie! Jest czujnik temperatury pod masą/pokrywą silnika, jeśli się jechało autem to w naturalny sposób był chłodzony silnik podczas jazdy, gdy zatrzymujemy się na chwilę przepływ powietrza ustaje i wzrasta temperatur pod maską i włączają się wentylatory aby wymusić przepływ powietrza.

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 04 maja 2009, 00:06

to ja się podepnę do tematu, kupiłem taki czujnik i za nic nie chcą mi działać wentylatory :-/ nawet po zwarciu tych kabelków nic się nie dzieje. jest jakiś osobny bezpiecznik dla tego czujnika? na jakiej zasadzie on działa? co radzicie? swoją drogą po zakupie też nie działał ale myślałem że stary był sypnięty i kupiłem nowy a tu taka zagadka ;-)

lukasz12345
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 gru 2008, 17:13

Post autor: lukasz12345 » 05 maja 2009, 19:59

w ABK załączają się tym czujnikiem tylko przy wyłączonym zapłonie

Awatar użytkownika
Kuba988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 24 lip 2008, 00:46
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Kuba988 » 05 maja 2009, 21:28

lukasz12345 pisze:w ABK załączają się tym czujnikiem tylko przy wyłączonym zapłonie
I u mnie tak jest po wymianie czujnika ale w tamtym roku w lecie jeszcze na starym czujniku nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki wentylator jeszcze działał przez parę sekund czy może być coś nie tak :?:

kho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: okolice Gdańska

Post autor: kho » 11 maja 2009, 21:20

Może uda mi się wyjaśnić wasze problemy z czujnikami.

W ABK jest tak, że posiada on dwa czujniki temp. :

1- pierwszy czujnik to ten który załącza się gdy silnik nie pracuje a temperatura pod maską wzrośnie pow- 100 i jest on umieszczony z przodu silnika po lewej stronie i nie da się załączyć wentylatorów przy pomocy zwarcia przewodów.

2- drugi czujnik to czujnik umieszczony w chłodnicy i on odpowiada za włączanie wentylatorów podczas pracy silnika, i można załączyć wentylatory przy pomocy zwarcia przewodów,

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 11 maja 2009, 21:58

kho pisze: nie da się załączyć wentylatorów przy pomocy zwarcia przewodów.
Możliwe jest załączenie wentylatorów metodą "na krótko" poprzez połączenie/rozłączenie przewodów czujnika , ale dopiero po pewnym czasie od wyłączenia zapłonu. Chyba ok. 10 minut.

kho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: okolice Gdańska

Post autor: kho » 12 maja 2009, 15:56

Dzięki Czarekj za poprawę.
W ten sposób nie próbowałem.

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl