Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 80 ABT LPG] dym spod akumulatora

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
teka83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 29 kwie 2009, 22:18
Lokalizacja: Kielce

[2.0 80 ABT LPG] dym spod akumulatora

Post autor: teka83 » 29 kwie 2009, 22:37

mam audi 80 w gazie rocznik 94 i mam nastepujacy problem zaraz po odpaleniu zaczyna wydobywac mi sie dym spod akumulatora badz filtra powietrza gdzies w tamtych rejonach nie mam zielonego pojecia co to moze byc:/ czy ktos z was spotkal sie juz z podobnym problemem? niewiem czy to ma jakis zwiazek z tym ale uchodzi mi tez bardzo szybko plyn do chlodnicy najprawdopodobniej wylewa sie pod auto bo zostaje plama niewiem takze co jest z alternatorem badz paskiem klinowym poniewaz przy wlaczaniu dosc glosno gwizdze przez kilka sekund potem chodzi normalnie a po przejechaniu kilku km slychac dziwny glos jak dodaje gazu chodzi dosc glosno prawie jak traktor:/ i mniej wiecej od tego samego czasu dziwnie dzialaja mi swiatla musze dodac bardziej gazu zeby zmienily sie z postojowych na mijania, moim najwiekszym jednak problemem jest ten dym po odpaleniu bardzo prosze o jakas podpowiedz jesli ktos wie co to moze byc:/ z gory dzieki i pozdrawiam

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 29 kwie 2009, 22:44

Sprawdz pasek od alternatora i pompy wodnej na poczatek.Może naprezenie albo łozyska sie wyrobiły. Ewidentnie cos z ladowaniem nie tak i obiegiem wody.

mayaha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:45

Post autor: mayaha » 29 kwie 2009, 23:05

U mnie powodem takiego "dymu" a raczej pary wodnej był pęknięty króciec z obiegu wody z głowicy. Nie wiem jak to dokłanie wygląda w ABT ale u mnie to też akurat było blisko akumulatora. Ciecz chłodząca po prostu kapała na gorący silnik i parowała. Może masz podobny problem i ci gdzieś na jakiś kolektor wydechowy kapie :?:

Awatar użytkownika
teka83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 29 kwie 2009, 22:18
Lokalizacja: Kielce

Post autor: teka83 » 29 kwie 2009, 23:10

mayaha pisze:U mnie powodem takiego "dymu" a raczej pary wodnej był pęknięty króciec z obiegu wody z głowicy. Nie wiem jak to dokłanie wygląda w ABT ale u mnie to też akurat było blisko akumulatora. Ciecz chłodząca po prostu kapała na gorący silnik i parowała. Może masz podobny problem i ci gdzieś na jakiś kolektor wydechowy kapie :?:
wlasnie cos chyba mam podobnego bo jak go wylaczam to slychac tak jakby cos kapalo na cos goracego bo takie syczenie slychac, dzienx

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 kwie 2009, 23:18

Ja miałem też takie objawy tzn. zaraz po odpaleniu zimnego silnika z pod filtra powietrza unosił się biały dym. Żeby palił się olej na wydechu to za wcześnie podejrzewałem nieszczelność między kolektorem wydechowym a pierwszą częścią wydechu. Problem rozwiązał się sam przy okazji wymiany silnika :-) , dałem nowiutką uszczelkę i dodatkowo posmarowałem pastą do uszczelniania wydechów i teraz jest elegancko.
Jak się trochę rozgrzał to już nie „dymił”

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 02 maja 2009, 11:00

jeśli dymi z okolić akku i obudowy filtra powietrza, sprawdź czy czasem wąż od podgrzewania kolektora ssącego nie jest pęknięty lub przetarty.

Bardzo często w ABT ten wąż strzela z racji duzej temperatury od kolektora i wydechu.
Wtedy płyn kapie na wydech i stąd obłok pary.

Sprawdź też krocieć i wąż z tyłu głowicy (ten co idzie do nagrzewnicy)

jeśli pod samochodem jest plama, to najprawdopodobniej cieknie z pod pompy wody.
sprawdź też od razu czy jest też płyn od wspomagania.

marcinelk13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1567
Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
Lokalizacja: ...

Post autor: marcinelk13 » 02 maja 2009, 11:04

teka83 napisał, że zaraz po odpaleniu...

wydaje mi się, że wydech nie jest tak szybko gorący żeby płyn wyparowywał "od razu" :roll:


P.S. napisz jeszcze po jakim czasie od odpalenia "dymi się"...

Awatar użytkownika
teka83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 29 kwie 2009, 22:18
Lokalizacja: Kielce

Post autor: teka83 » 03 maja 2009, 20:41

marcinelk13 pisze:teka83 napisał, że zaraz po odpaleniu...

wydaje mi się, że wydech nie jest tak szybko gorący żeby płyn wyparowywał "od razu" :roll:


P.S. napisz jeszcze po jakim czasie od odpalenia "dymi się"...
a to zalezy kiedys odpalilem go i zaraz po 10 sek juz byl dym a ost przejechalem ze 2 km i dopiero jak stanalem to zaczelo dymic bo wg dymi mi tylko jak stoje i albo puszczam gaz

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 03 maja 2009, 20:56

teka83 pisze:a to zalezy kiedys odpalilem go i zaraz po 10 sek juz byl dym a ost przejechalem ze 2 km i dopiero jak stanalem to zaczelo dymic bo wg dymi mi tylko jak stoje i albo puszczam gaz
sprawdź ten wąż od podgrzewania kolektora ssącego, jestem coraz bardziej przekonany ze to z niego kapie. U mnie było podobnie

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 03 maja 2009, 21:47

U mnie było podobnie
U mnie też :evil: kupiłem nówkę za 10zł <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl