Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Silnik 110 KM do B4.

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

[1.9TDI 1Z] Silnik 110 KM do B4.

Post autor: jastom » 03 maja 2009, 21:58

Pytanko takie zadję czy silnik montowany m.in w A4 , 1.9 TDI 110 KM AFN - jeśli dobrze kojarzę, da zamontować się w B4?
Ostatnio zmieniony 04 maja 2009, 09:09 przez jastom, łącznie zmieniany 1 raz.

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 03 maja 2009, 22:00

da rade

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 03 maja 2009, 22:01

no jasne, to troche mocniejszy blizniak 1z:)

paluś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 199
Rejestracja: 19 maja 2007, 20:03
Lokalizacja: pszczyna

Post autor: paluś » 03 maja 2009, 22:11

wchodzi i to chyba bez wiekszych modow :lol:

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 03 maja 2009, 22:15

palus pisze:wchodzi i to chyba bez wiekszych modow
p&p ;-)

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 04 maja 2009, 00:14

Wg tej tabeli były audi 80 z silnikiem AFN :shock:
AFN---1896---79,5---95,5---4R---81---80 TDI---1995r---TDI---Bosch EDC VP 37
http://www.vwgolf.pl/?page_id=173

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 04 maja 2009, 09:11

spiczi pisze:Wg tej tabeli były audi 80 z silnikiem AFN :shock:
AFN---1896---79,5---95,5---4R---81---80 TDI---1995r---TDI---Bosch EDC VP 37
http://www.vwgolf.pl/?page_id=173
Pomyłka w tabeli <ok>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 04 maja 2009, 12:53

warto tu zajrzeć <ok> http://www.webmedia.pl/szymacha/TDI19.htm

tylko jeśli chodzi o AFN to ma inne ECU i sterowanie turbiną jest podciśnieniem także trochę trzeba pozmieniać także chyba lepiej będzie do 1Z założyć wtryski 0.205 i jakiegoś chip'a to żaden seryjny AFN nie podskoczy :mrgreen:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 04 maja 2009, 13:48

Dokładnie ja swego czasu miałem swapa na AFN-a i roboty jest co niemiara zeby ogarnąc całą elektronike u mnie dodatkowym problemem były zegary od A4 po 2000 roku i zeby tam wszystko popodpinac i zeby działało. Lepiej zrób dobrego chipa i nowe wtryski od AFN-a i bedzie ładnie latac.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 04 maja 2009, 16:24

A wcale nie prawda ze jest problem z ogarnięciem elektroniki i całej reszty. AFN to 1Z. zmieniasz kompa na 16bitowego obojętnie AHU czy AFN, robisz program i masz sprzęcik. Co do sterowania turbiną podciśnienie ciągniesz z serwa, wysterowujesz to wszystko zaworem N75 podciśnieniowym i tyle roboty (własowiec to tylko zamieniasz zawór i nic więcej nie robisz a jak się uprzesz to wykorzystasz do tego celu zawór egra - i masz bez kosztów), nie trzeba zmieniać wiązki anie zegarów. Jedyny zabieg przy wiązce to zmiana jednego kabelka (od czujnika pedału hamulca), a cała robota polega na obcięciu jednego kabla i przylutowaniu go do drugiego obok. <ok>

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 04 maja 2009, 19:53

Jak Solskier pisze, to takie proste :-)
Mój silnik wymaga najpierw remontu (myślę, że w w tym stanie modyfikacje mogłyby przyśpieszyć jego śmierć, podobnie turbinka, potem przeróbki. Nie wiem, jakie to koszta w sumie byłby.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 04 maja 2009, 23:54

tak szczerze to nawet N75 nie trzeba by wymieniać tylko ten wężyk co idzie do węża od filtra należałoby podłączyć podciśnienie z serwa a ten co oryginalnie w 1Z szedł od wylotu z turbo podłączyć do tego węża (jednym słowem zamienić te wężyki) a jak jest z ECU i resztą to pewnie tak jak pisze Solskier <ok>
jastom, jak masz silnik w dobrym stanie i lejesz półsyntetyk to napewno nic mu się nie stanie ;-) ja mam ponad 310tys. km i zamiata jak mało który :-P

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 05 maja 2009, 08:36

UKI_XX pisze:tak szczerze to nawet N75 nie trzeba by wymieniać
Niestety ten numer nie przejdzie. Bo stary N75 cały czas działa pulsacyjne (cyka u wielu- a tak naprawdę on tak pracuje tylko u niektórych tego nie słychać) i jak podłączysz starego typu N75 do VNT to będzie cały czas zapierniczała sztanga góra dól (tak cichaczem mówiąc możne to sposób na zapiekanie się turbin :-P ) <ok>

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 05 maja 2009, 09:29

Wszystko zalezy jaki typ silnika AFN sie posiada czy z czujnikiem doładowania w ECU czy z czujnikiem temp i doładowania w jednym. U mnie była juz ta nowasza wersja wraz z czujnikiem poziomu oleju i do tego doszły zegary z białym podswietleniem i dlatego było tyle roboty z elektroniką. Przekładka jest łatwiejsza gdy 1Z jest na Pierburgu a AFN jeszcze ze starym typem czujnika doładowania.

rudolf199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 lis 2008, 13:13

Post autor: rudolf199 » 06 maja 2009, 19:36

Panowie ja mam AFN na starym osprzęcie z 1Z i wszystko ok. Nic nie zmieniałem bo nie mam kaski ale nażekam tylko na pompę bo mi chyba siada. Po za tym przekładka jest możliwa ale nie ma 110 koni.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl