[1.9TDI 1Z] Silnik 110 KM do B4.
[1.9TDI 1Z] Silnik 110 KM do B4.
Pytanko takie zadję czy silnik montowany m.in w A4 , 1.9 TDI 110 KM AFN - jeśli dobrze kojarzę, da zamontować się w B4?
Ostatnio zmieniony 04 maja 2009, 09:09 przez jastom, łącznie zmieniany 1 raz.
Wg tej tabeli były audi 80 z silnikiem AFN :shock:
AFN---1896---79,5---95,5---4R---81---80 TDI---1995r---TDI---Bosch EDC VP 37
http://www.vwgolf.pl/?page_id=173
AFN---1896---79,5---95,5---4R---81---80 TDI---1995r---TDI---Bosch EDC VP 37
http://www.vwgolf.pl/?page_id=173
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Pomyłka w tabeli <ok>spiczi pisze:Wg tej tabeli były audi 80 z silnikiem AFN :shock:
AFN---1896---79,5---95,5---4R---81---80 TDI---1995r---TDI---Bosch EDC VP 37
http://www.vwgolf.pl/?page_id=173
warto tu zajrzeć <ok> http://www.webmedia.pl/szymacha/TDI19.htm
tylko jeśli chodzi o AFN to ma inne ECU i sterowanie turbiną jest podciśnieniem także trochę trzeba pozmieniać także chyba lepiej będzie do 1Z założyć wtryski 0.205 i jakiegoś chip'a to żaden seryjny AFN nie podskoczy :mrgreen:
tylko jeśli chodzi o AFN to ma inne ECU i sterowanie turbiną jest podciśnieniem także trochę trzeba pozmieniać także chyba lepiej będzie do 1Z założyć wtryski 0.205 i jakiegoś chip'a to żaden seryjny AFN nie podskoczy :mrgreen:
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
A wcale nie prawda ze jest problem z ogarnięciem elektroniki i całej reszty. AFN to 1Z. zmieniasz kompa na 16bitowego obojętnie AHU czy AFN, robisz program i masz sprzęcik. Co do sterowania turbiną podciśnienie ciągniesz z serwa, wysterowujesz to wszystko zaworem N75 podciśnieniowym i tyle roboty (własowiec to tylko zamieniasz zawór i nic więcej nie robisz a jak się uprzesz to wykorzystasz do tego celu zawór egra - i masz bez kosztów), nie trzeba zmieniać wiązki anie zegarów. Jedyny zabieg przy wiązce to zmiana jednego kabelka (od czujnika pedału hamulca), a cała robota polega na obcięciu jednego kabla i przylutowaniu go do drugiego obok. <ok>
tak szczerze to nawet N75 nie trzeba by wymieniać tylko ten wężyk co idzie do węża od filtra należałoby podłączyć podciśnienie z serwa a ten co oryginalnie w 1Z szedł od wylotu z turbo podłączyć do tego węża (jednym słowem zamienić te wężyki) a jak jest z ECU i resztą to pewnie tak jak pisze Solskier <ok>
jastom, jak masz silnik w dobrym stanie i lejesz półsyntetyk to napewno nic mu się nie stanie ja mam ponad 310tys. km i zamiata jak mało który
jastom, jak masz silnik w dobrym stanie i lejesz półsyntetyk to napewno nic mu się nie stanie ja mam ponad 310tys. km i zamiata jak mało który
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Niestety ten numer nie przejdzie. Bo stary N75 cały czas działa pulsacyjne (cyka u wielu- a tak naprawdę on tak pracuje tylko u niektórych tego nie słychać) i jak podłączysz starego typu N75 do VNT to będzie cały czas zapierniczała sztanga góra dól (tak cichaczem mówiąc możne to sposób na zapiekanie się turbin ) <ok>UKI_XX pisze:tak szczerze to nawet N75 nie trzeba by wymieniać
Wszystko zalezy jaki typ silnika AFN sie posiada czy z czujnikiem doładowania w ECU czy z czujnikiem temp i doładowania w jednym. U mnie była juz ta nowasza wersja wraz z czujnikiem poziomu oleju i do tego doszły zegary z białym podswietleniem i dlatego było tyle roboty z elektroniką. Przekładka jest łatwiejsza gdy 1Z jest na Pierburgu a AFN jeszcze ze starym typem czujnika doładowania.