Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT B4] dużo pali benzyny

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 23 kwie 2009, 17:21

mieczu009 pisze:czy sonda ma takie duze znaczanie na spalanie
W ABT oczywiście, że ma i to duże. Kable lepiej, żebyś kupił Beru, Boscha lub NGK.
Zamiast wielokrotnego powtarzania pytajników Kolego może byś zaczął używać polskich ogonków, przecinków, spacji i zwracał większą uwagę na błędy.

Michal_Z28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 wrz 2008, 12:09
Lokalizacja: Kielce / Bilcza

Post autor: Michal_Z28 » 23 kwie 2009, 22:02

Jasny gwiździe...13L to moje nie-do-końca zgrane AAH pali na krótkich,miejsko-wiejskich odcinkach :-/
Sonda zdecydowanie ma wpływ na spalanie: rzędu 20-30% w zależności od stylu jazdy: im agresywniejszy, tym większy wpływ. Takie mam wrażenie po wymianie u mnie sond.

Michal_Z28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 wrz 2008, 12:09
Lokalizacja: Kielce / Bilcza

Post autor: Michal_Z28 » 04 maja 2009, 16:49

Sondę można sprawdzić i bez kompa. Wypnij ją i podepnij pod woltomierz, i dodawaj i odejmuj gaz-powinno skakać napięcie, od 0.2V do 0.8V (teoretycznie).
Ale jak masz non-stop 1V to:
1. sonda jest padnięta faktycznie, albo
2. masz cały czas za bogatą mieszankę.
A kompem sprawdzisz tak samo-patrząc na odczyty z sondy w trakcie w/w. powinny falować-jak juz napisałem.
Stawiam na nr 1.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 maja 2009, 21:10

Michal_Z28 pisze:Ale jak masz non-stop 1V to:
1. sonda jest padnięta faktycznie, albo
Błagam nie pisz bzdur :roll: . Jak sonda jest padnięta to nie generuje żadnego napięcia. Poza tym 1V to Ci w praktyce żadna sonda cyrkonowa nie wygeneruje.
Michal_Z28 pisze:A kompem sprawdzisz tak samo-patrząc na odczyty z sondy w trakcie w/w.
Gdyby prawidłowa diagnoza sondy była taka prosta to nie byłoby tylu przypadków kiedy sonda jeszcze pracuje - co stwierdza mechanik - ale jest już tak zużyta, że czas reakcji na zmiany składu spalin jest stanowczo za wolny, w efekcie czego spalanie wzrasta mimo pracującej sondy.
100% sprawdzenie sondy umożliwia tylko oscyloskop (choćby cyfrowy).

Michal_Z28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 wrz 2008, 12:09
Lokalizacja: Kielce / Bilcza

Post autor: Michal_Z28 » 04 maja 2009, 21:25

Danek pisze:
Michal_Z28 pisze:Ale jak masz non-stop 1V to:
1. sonda jest padnięta faktycznie, albo
Błagam nie pisz bzdur :roll: . Jak sonda jest padnięta to nie generuje żadnego napięcia. Poza tym 1V to Ci w praktyce żadna sonda cyrkonowa nie wygeneruje.
Michal_Z28 pisze:A kompem sprawdzisz tak samo-patrząc na odczyty z sondy w trakcie w/w.
Gdyby prawidłowa diagnoza sondy była taka prosta to nie byłoby tylu przypadków kiedy sonda jeszcze pracuje - co stwierdza mechanik - ale jest już tak zużyta, że czas reakcji na zmiany składu spalin jest stanowczo za wolny, w efekcie czego spalanie wzrasta mimo pracującej sondy.
100% sprawdzenie sondy umożliwia tylko oscyloskop (choćby cyfrowy).
Nie zawsze padnięta sonda pokazuje 0V.

Ach daj sobie luzu...sonda ma czas reakcji nawet 0.5 sek i jest sprawna...nie zobaczysz tego na woltomierzu?...Na prostym testerze (linijka LED z opóźnieniem) będzie widać czy reaguje na pedal gazu/obciążenie.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 maja 2009, 21:33

Michal_Z28 pisze:Nie zawsze padnięta sonda pokazuje 0V.
A czy ja napisałem, że tak jest? Czytaj ze zrozumieniem. Napisałem przecież, że czas reakcji sondy jest wyznacznikiem jej sprawności, a nie to czy generuje napięcie czy nie. Czasu reakcji nie zobaczysz na linijce led. Można to dopiero zobaczyć na wykresie z oscyloskopu.
Michal_Z28 pisze:Na prostym testerze (linijka LED z opóźnieniem) będzie widać czy reaguje na pedal gazu/obciążenie.
I co z tego, że zobaczysz czy reaguje na gaz jak nie widać czasu opóźnienia?
Michal_Z28 pisze:Ach daj sobie luzu.
Jak przestaniesz pisać bajki to dam se luz. Za dużo już widziałem takich magików co to tester podpinali i twierdzili: "panie toż ta sonda jest w idealnym stanie".

Michal_Z28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 wrz 2008, 12:09
Lokalizacja: Kielce / Bilcza

Post autor: Michal_Z28 » 04 maja 2009, 21:50

Przed chwilą pisałeś,że padnięta sonda nie generuje napięcia, :lol: to jednak może generować?...
A chłopu wskazuje non-stop 1V (zapewne ok. 1V, gdyż dochodzi jeszcze błąd pomiaru)

A może jedzie bez przerwy na ssaniu na Pb?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 maja 2009, 22:11

Całkowicie uszkodzona sonda nie będzie generowała napięcia - nie napisałem, że zawsze. Natomiast w większości przypadków "uszkodzenie" (właściwie zużycie) sondy polega na jej dużej bezwładności (opóźnieniu czasu reakcji)
Michal_Z28 pisze:A chłopu wskazuje non-stop 1V
Zmień miernik, poczytaj co nieco na temat zasady działania sond cyrkonowych, a potem dyskutuj. Z zasady działania sondy cyrkonowej wynika, że nie wygeneruje ona praktycznie 1V tylko maks 0,96 V.
Michal_Z28 pisze:A może jedzie bez przerwy na ssaniu na Pb?
A może ma zwarcie? Człowieku co ja wróżka jestem? Jak przyjedziesz do mnie tym autkiem to Ci powiem czy to wina sondy, mieszanki czy czegoś innego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl