[80 B3 6A + LPG)Problem z PB :(
-
- Forum Audi 80
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
- Lokalizacja: KRAKÓW
[80 B3 6A + LPG)Problem z PB :(
Witam wszystkich serdecznie.
Słuchajcie mam taki dość irytujący mnie problem a mianowicie zimą jak kupiłem samochód to dużo mi palił<15 LPG przy mułowatej jeździe > i mieszanka była zbyt bogata<czarne świece>po zimie postanowiłem troszkę przy niej pogrzebać i wchodząc pod autko zauważyłem że sonda jest odpięta. Podłączyłem ją, zrobiłem adaptacje i spalanie spadło i to bardzo a świece są szare. Tylko że powstał inny problem a mianowicie autko na PB nie chce iść nawet ciężko je odpalić i nie ważne czy jest zimny czy ciepły<choć na ciepłym czasami jest troszkę lepiej>. Często jak próbuje przełączyć z LPG na PB to gaśnie gdy odpalam obroty są często bardzo niskie około 300 i auto gaśnie, a czasami autko idzie normalnie.
Dodam jeszcze że na LPG wszystko jest oki.
Ma ktoś jakieś pomysły?? Wszelkie sugestie bardzo miło widziane.
Pozdrawiam.
Słuchajcie mam taki dość irytujący mnie problem a mianowicie zimą jak kupiłem samochód to dużo mi palił<15 LPG przy mułowatej jeździe > i mieszanka była zbyt bogata<czarne świece>po zimie postanowiłem troszkę przy niej pogrzebać i wchodząc pod autko zauważyłem że sonda jest odpięta. Podłączyłem ją, zrobiłem adaptacje i spalanie spadło i to bardzo a świece są szare. Tylko że powstał inny problem a mianowicie autko na PB nie chce iść nawet ciężko je odpalić i nie ważne czy jest zimny czy ciepły<choć na ciepłym czasami jest troszkę lepiej>. Często jak próbuje przełączyć z LPG na PB to gaśnie gdy odpalam obroty są często bardzo niskie około 300 i auto gaśnie, a czasami autko idzie normalnie.
Dodam jeszcze że na LPG wszystko jest oki.
Ma ktoś jakieś pomysły?? Wszelkie sugestie bardzo miło widziane.
Pozdrawiam.
Zapewne chodzi Ci o to że uruchomiłeś samochód i pracował na wolnych obrotach do załączenia wentylatora ?krzysztofNH pisze:Podłączyłem ją, zrobiłem adaptacje
sprawdź czujnik temperatury chłodziwakrzysztofNH pisze:ciężko je odpalić i nie ważne czy jest zimny czy ciepły<choć na ciepłym czasami jest troszkę lepiej
-
- Forum Audi 80
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
- Lokalizacja: KRAKÓW
Donek- Adaptacja na PB była robiona tak jak pisze Widmo<pozdro> Po odpaleniu przeprowadziłem ją na PB aż do momentu włączenia się wentylatorów. Dopiero jakieś dwa dni później po tej adaptacji zaczęły się problemy z jazdą na PB.Co prawda teraz jest ciepło więc nie jest to aż tak uciążliwe ale jak się zrobi chłodniej to już będzie problem
Widmo dzięki za sugestię dzisiaj sprawdze i dam znać co i jak.
Ps. Przepraszam za wszelkie niejasności w opisie problemu ale wczoraj to już ledwo myślałem.
Widmo dzięki za sugestię dzisiaj sprawdze i dam znać co i jak.
Ps. Przepraszam za wszelkie niejasności w opisie problemu ale wczoraj to już ledwo myślałem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
- Lokalizacja: KRAKÓW
Ups, przepraszam :oops: Widać oznaki zmęcznia
No wiec Danek :mrgreen: Wisz przepraszam że zadam może i idiotyczne pytanie ale na instalacjach LPG to się w ogóle nie znam :roll: , a mianowicie jestem w stanie sam jakoś sprawdzić jak jest ustawiona emulacja sondy??czy muszę jechać do jakiegoś punktu??
No wiec Danek :mrgreen: Wisz przepraszam że zadam może i idiotyczne pytanie ale na instalacjach LPG to się w ogóle nie znam :roll: , a mianowicie jestem w stanie sam jakoś sprawdzić jak jest ustawiona emulacja sondy??czy muszę jechać do jakiegoś punktu??
Jeśli masz dostęp do laptopa i interfejsu LPG oraz programu do Twojej centralki LPG to możesz to sprawdzić sam.krzysztofNH pisze:a mianowicie jestem w stanie sam jakoś sprawdzić jak jest ustawiona emulacja sondy??
Jeśli nie posiadasz w/w "elementów" najszybciej i najtaniej wyjdzie podjechać do gazowników żeby sprawdzili jak jest emulowana sonda.
napisz też jaka instalacja i jakiej firmy -> wtyczki i fejs mam a z programem tez nie powinno być kłopotu.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Otóż to bo są też sterowniki z możliwością przestawienia emulacji bez konieczności podpinania lapka. Być może masz tylko I generację (bez sterownika) i tylko jakiś emulator to wtedy również jest możliwe, że przestawisz to sam. Jak nie ma ani jednego ani drugiego to powinien być przynajmniej przekaźnik odcinający sondę i zwierający wejście w ECU do masy albo zostawiający je otwarte. Jeśli nie ma nawet przekaźnika to na 99% Twoje problemy są związane z brakiem emulacji sondy. Polecam mój artykuł w dziale download/lpg http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,71/ . Pamiętaj, że trzeba tam się dodatkowo zarejestrować.widmo pisze:napisz też jaka instalacja i jakiej firmy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
- Lokalizacja: KRAKÓW
No więc tak instalka jest drugiej generacji<niestety, bo do KE-Motronic przydałaby się sekwencja >, instalacja jest firmy BRC a nazwa emulatora to "BLITZ".
Kurcze no dzisiaj już nie zdążyłem zobaczyć co z tym czujnikiem temperatury bo co dopiero wróciłem z Łomży Ale jak tylko jutro się wyrobie to postaram się sprawdzić czujnik.
Dzięki Panowie za zainteresowanie i poświęcony czas
Kurcze no dzisiaj już nie zdążyłem zobaczyć co z tym czujnikiem temperatury bo co dopiero wróciłem z Łomży Ale jak tylko jutro się wyrobie to postaram się sprawdzić czujnik.
Dzięki Panowie za zainteresowanie i poświęcony czas
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
No to kicha bo blitz nie umożliwia ustawienia emulacji na "odłączona" ani "masa", a jedynie emulację falą (stałą lub regulowaną). Niestety ta regulacja to jedna wielka loteria i pomyłka. Jedyna rada wg mnie to dołożenie przekaźnika odcinającego lambdę. Tu masz instrukcję do blitza: http://www.download.drypa.pl/entry-0b2d ... 86af98.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
- Lokalizacja: KRAKÓW
-
- Forum Audi 80
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
- Lokalizacja: KRAKÓW
Ajc tylko nie jasno sie okreslilem chodzi o to ze jak przelacznik jest ustawiony na sama benzyne to auto odpala z troszke wiekszymi trudnosciai ale nie gasnie i lapie normalne obroty a jak tylko przelacze na automat to auto nie odpala a jak juz zlapie to obroty sa w granicach 300 i zaraz gasnie.A sam artykul o LPG czytalem juz dawno Powiedz mi tak moze byc tak ze problem bedzie po stronie centralki albo przelacznika LPG??
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Takie prawdopodobieństwo również istnieje. Ciekaw jestem jak masz rozwiązaną kwestię odcięcia benzyny podczas pracy na LPG. A to dlatego, że centralka i sterownik Blitz'a nie ma wbudowanego ani emulatora wtrysku, ani żadnego układu odcinającego wtrysk. Może kiedy masz włączoną funkcję "auto" to jakimś sposobem do silnika podawany jest też gaz. Niestety bez dokładniejszego przyjrzenia się tej instalacji trudno jest coś więcej wymyślić . Szkoda, że wracając z Łomży nie zahaczyłeś o Ostrołękę, może udałoby się coś wymyślić.krzysztofNH pisze:Powiedz mi tak moze byc tak ze problem bedzie po stronie centralki albo przelacznika LPG?