Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] błąd V68 klimatyzacja

ODPOWIEDZ
reaktiv1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 kwie 2009, 18:53

[2.0 ABK] błąd V68 klimatyzacja

Post autor: reaktiv1 » 03 maja 2009, 18:45

Posiadam Audi 80 2,0 E 1992r. z automatyczną klimatyzacją która niestety ale zaczęła nagle grzać tylko ciepłym powietrzem. Nawet przy nastawieniu zimnego na wyświetlaczu. Po podłączeniu do Vag pokazało: Silnik sterujący klapy temperatury - V68. Czy może mi ktoś pomoc gdzie to mogę znaleźć? Chciałbym spróbować to sam naprawić ale czy jest taka możliwość?

Pozdrawiam
Lukas

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 03 maja 2009, 19:50

Jest to silniczek od głównej klapy temperatury, który się zaciął, na początek proponował bym zrobić adaptację klap Vagiem, a jeżeli to nie pomoże to dobierać się do niego. Adaptacja może pomóc na krótki czas, albo wcale.

Robi się ją w następujący sposób:

Łączymy się ze sterownikiem klimy, kasujemy wszystkie błędy jakie są zapisane, wchodzimy w bloki mierzone, dalej nastawy podstawowe, Basic settings, wybieramy grupę 001 i klikamy GO. Czekamy aż wszystkie klapy zrobią pełny przebieg od początku do końca, i we wszystkich okienkach będą zera, zamykamy wszystko i sprawdzamy czy klapa działa.

Silnik powinien pracować na biegu jałowym podczas tych wszystkich czynności.

reaktiv1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 kwie 2009, 18:53

Post autor: reaktiv1 » 04 maja 2009, 07:54

oki spróbuje dziś :) dam znać jak poszło. :D

[ Dodano: 2009-05-04, 12:32 ]
Po zrobieniu jak mówiłeś dalej grzeje niestety ciepłym powietrzem tylko. Po sprawdzeniu Vag-iem wyszło:

KODY BŁĘDÓW - Klimatyzacja Data 04.05.2009 Godzina 10:48:54
8A0820043 Klima-Vollautomat D51

600 Potencjometr w V68-G92
przekroczona wartość adaptacji

1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
zablokowany lub brak napięcia - BŁĄD SPORADYCZNY

Pozdrowionka

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 05 maja 2009, 21:58

reaktiv1 pisze:oki spróbuje dziś :) dam znać jak poszło. :D

[ Dodano: 2009-05-04, 12:32 ]
Po zrobieniu jak mówiłeś dalej grzeje niestety ciepłym powietrzem tylko. Po sprawdzeniu Vag-iem wyszło:

KODY BŁĘDÓW - Klimatyzacja Data 04.05.2009 Godzina 10:48:54
8A0820043 Klima-Vollautomat D51

600 Potencjometr w V68-G92
przekroczona wartość adaptacji

1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
zablokowany lub brak napięcia - BŁĄD SPORADYCZNY

Pozdrowionka
Możesz próbować rozebrać silniczek i bo przeczyścić, przesunąć "blaszki" tak aby chodziły po potencjometrze nie wytartym, i ponownie wykonać adaptację, gdzieś był do tego opis co i jak.

Jak nie pomoże to szukanie drugiego silniczka, czasami zdarza się tak, że wtyczka może nie łączyć.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 05 maja 2009, 23:07

Jak nie pomoże to szukanie drugiego silniczka, czasami zdarza się tak, że wtyczka może nie łączyć.
Notoryczna bolączka klimatronika to kiepski styk przewodów we wtyczkach przy sterowniku. Ja u siebie wszystkie zaciskane przerobiłem na lutowane i mam spokój z podobnymi przypadkami. Adaptacji nie rób zbyt często bo możesz spalić stabilizator napiecia silniczków, który nie lubi jak pracują 4 silniczki na raz. :-D

reaktiv1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 kwie 2009, 18:53

Post autor: reaktiv1 » 06 maja 2009, 08:09

Pytanie za 200 pkt. gdzie szukać tego silniczka? Muszę rozebrać od strony podszybie z zewnątrz czy jak? Próbowałem znaleźć to na schemacie w programie ETOS ale zbyt zagmartwane to jak dla mnie hehe :)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 06 maja 2009, 09:18

Silniczek od regulacji temperatury znajduje się pod spodem zespołu rozdzielania powietrza. Jest usytuowany poziomo. Dostęp do niego nie jest najlepszy. Prawdopodobnie by go wykręcić będziesz musiał wyciągnać rozdzielacz powietrza na nogi. Musisz wymontować plastikowy tunel pod deską rozdzielczą, ten pod popielniczą, ramkę wzmacniającą i sterownik poduszki. Wyjęcie popielniczki też pomoże w dotarciu do niego.

Rada za 300 pkt. - zanim zaczniesz się do niego dobierać, a co nie jest wcale takie łatwe odepnij wtyczki od sterownika klimatyzacji i podłącz do wtyczki od silników (16 pinowa) napięcie z zewnętrznego zasilacza napięcia 7,5 Volta. Napięcie podaj na pin-y nr 3 i 11 wtyczki jw.. Zmieniając polaryzację będziesz mógł sprawdzić czy silnik jest sprawny i czy nie jest zablokowany. Utrzymuj silniczek pod napięciem tylko do czasu gdy słyszysz jego pracę. W sytuacji gdy ucichnie niezwłocznie odłącz napięcie. Możesz również w szereg z silniczkiem wstawić żaróweczkę 6V, by w sytuacji "krańcowej" silniczek niepotrzebnie się nie nagrzewał.
Pewniejszej metody na sprawdzenie silniczka nie ma . Przy odpiętych wtyczkach możesz też zmierzyć wartość rezystancji potencjometru w silniczku. Nie mniej jednak czasami uszkodzenie potencjometru jest typu "niestabilnego" i jednokrotny pomiar nie wystarcza. O ile dobrze pamiętam zamontowano tam potencjometry 1 kohm.

Rada za 400 pkt. - czasami na zablokowany silniczek pomaga delikatne uniesienie dźwigni rozdzielacza powietrza którą ten silniczek steruje. Po prostu plastikowy uchwyt/oś klapki wyciera tam dołek i w tym dołku klapka się blokuje.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 02 cze 2009, 18:11

Panowie, mojemu klimatronikowi też coś odbiło :-| Przestało dmuchać na nogi, nie pomaga nawet włączenie ręczne tego nawiewu, a przy próbie jego wyłączenia załącza się klima. Czasami przycina się regulacja mocy dmuchawy, a jak sobie ją ustawie powiedzmy na trzy kreski, to podczas jazdy potrafi nagle sobie dodać nawet do maksimum (w trybie manualnym oczywiście)
Autodiagnoza pokazuje następujące błędy:
13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada
15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa
15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
Możecie mi podpowiedzieć co z tym dalej robić, bo nic mi to nie mówi :-/

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 02 cze 2009, 19:18

IC69 pisze:Czasami przycina się regulacja mocy dmuchawy, a jak sobie ją ustawie powiedzmy na trzy kreski, to podczas jazdy potrafi nagle sobie dodać nawet do maksimum (w trybie manualnym oczywiście)
Irku brat tez tak miał z tym ze czasami wentylator się nawet wyłączał i popiskiwał, przyczyna okazały się szczotki dmuchawy. Problem to kupić szczotki porostu ich niema, rozwiązaniem okazał się zakup szczotek o podobnych rozmiarach w serwisie AGD i przylutowanie.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 04 cze 2009, 20:22

No tak, ale u mnie wentylator chodzi bez zarzutu, tylko panel nie słucha poleceń :-|

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 31 maja 2011, 17:02

i jak rozwiazał sie problem ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl