[2.0 ABK] błąd V68 klimatyzacja
[2.0 ABK] błąd V68 klimatyzacja
Posiadam Audi 80 2,0 E 1992r. z automatyczną klimatyzacją która niestety ale zaczęła nagle grzać tylko ciepłym powietrzem. Nawet przy nastawieniu zimnego na wyświetlaczu. Po podłączeniu do Vag pokazało: Silnik sterujący klapy temperatury - V68. Czy może mi ktoś pomoc gdzie to mogę znaleźć? Chciałbym spróbować to sam naprawić ale czy jest taka możliwość?
Pozdrawiam
Lukas
Pozdrawiam
Lukas
Jest to silniczek od głównej klapy temperatury, który się zaciął, na początek proponował bym zrobić adaptację klap Vagiem, a jeżeli to nie pomoże to dobierać się do niego. Adaptacja może pomóc na krótki czas, albo wcale.
Robi się ją w następujący sposób:
Łączymy się ze sterownikiem klimy, kasujemy wszystkie błędy jakie są zapisane, wchodzimy w bloki mierzone, dalej nastawy podstawowe, Basic settings, wybieramy grupę 001 i klikamy GO. Czekamy aż wszystkie klapy zrobią pełny przebieg od początku do końca, i we wszystkich okienkach będą zera, zamykamy wszystko i sprawdzamy czy klapa działa.
Silnik powinien pracować na biegu jałowym podczas tych wszystkich czynności.
Robi się ją w następujący sposób:
Łączymy się ze sterownikiem klimy, kasujemy wszystkie błędy jakie są zapisane, wchodzimy w bloki mierzone, dalej nastawy podstawowe, Basic settings, wybieramy grupę 001 i klikamy GO. Czekamy aż wszystkie klapy zrobią pełny przebieg od początku do końca, i we wszystkich okienkach będą zera, zamykamy wszystko i sprawdzamy czy klapa działa.
Silnik powinien pracować na biegu jałowym podczas tych wszystkich czynności.
oki spróbuje dziś dam znać jak poszło.
[ Dodano: 2009-05-04, 12:32 ]
Po zrobieniu jak mówiłeś dalej grzeje niestety ciepłym powietrzem tylko. Po sprawdzeniu Vag-iem wyszło:
KODY BŁĘDÓW - Klimatyzacja Data 04.05.2009 Godzina 10:48:54
8A0820043 Klima-Vollautomat D51
600 Potencjometr w V68-G92
przekroczona wartość adaptacji
1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
zablokowany lub brak napięcia - BŁĄD SPORADYCZNY
Pozdrowionka
[ Dodano: 2009-05-04, 12:32 ]
Po zrobieniu jak mówiłeś dalej grzeje niestety ciepłym powietrzem tylko. Po sprawdzeniu Vag-iem wyszło:
KODY BŁĘDÓW - Klimatyzacja Data 04.05.2009 Godzina 10:48:54
8A0820043 Klima-Vollautomat D51
600 Potencjometr w V68-G92
przekroczona wartość adaptacji
1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
zablokowany lub brak napięcia - BŁĄD SPORADYCZNY
Pozdrowionka
Możesz próbować rozebrać silniczek i bo przeczyścić, przesunąć "blaszki" tak aby chodziły po potencjometrze nie wytartym, i ponownie wykonać adaptację, gdzieś był do tego opis co i jak.reaktiv1 pisze:oki spróbuje dziś dam znać jak poszło.
[ Dodano: 2009-05-04, 12:32 ]
Po zrobieniu jak mówiłeś dalej grzeje niestety ciepłym powietrzem tylko. Po sprawdzeniu Vag-iem wyszło:
KODY BŁĘDÓW - Klimatyzacja Data 04.05.2009 Godzina 10:48:54
8A0820043 Klima-Vollautomat D51
600 Potencjometr w V68-G92
przekroczona wartość adaptacji
1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
zablokowany lub brak napięcia - BŁĄD SPORADYCZNY
Pozdrowionka
Jak nie pomoże to szukanie drugiego silniczka, czasami zdarza się tak, że wtyczka może nie łączyć.
Notoryczna bolączka klimatronika to kiepski styk przewodów we wtyczkach przy sterowniku. Ja u siebie wszystkie zaciskane przerobiłem na lutowane i mam spokój z podobnymi przypadkami. Adaptacji nie rób zbyt często bo możesz spalić stabilizator napiecia silniczków, który nie lubi jak pracują 4 silniczki na raz.Jak nie pomoże to szukanie drugiego silniczka, czasami zdarza się tak, że wtyczka może nie łączyć.
Silniczek od regulacji temperatury znajduje się pod spodem zespołu rozdzielania powietrza. Jest usytuowany poziomo. Dostęp do niego nie jest najlepszy. Prawdopodobnie by go wykręcić będziesz musiał wyciągnać rozdzielacz powietrza na nogi. Musisz wymontować plastikowy tunel pod deską rozdzielczą, ten pod popielniczą, ramkę wzmacniającą i sterownik poduszki. Wyjęcie popielniczki też pomoże w dotarciu do niego.
Rada za 300 pkt. - zanim zaczniesz się do niego dobierać, a co nie jest wcale takie łatwe odepnij wtyczki od sterownika klimatyzacji i podłącz do wtyczki od silników (16 pinowa) napięcie z zewnętrznego zasilacza napięcia 7,5 Volta. Napięcie podaj na pin-y nr 3 i 11 wtyczki jw.. Zmieniając polaryzację będziesz mógł sprawdzić czy silnik jest sprawny i czy nie jest zablokowany. Utrzymuj silniczek pod napięciem tylko do czasu gdy słyszysz jego pracę. W sytuacji gdy ucichnie niezwłocznie odłącz napięcie. Możesz również w szereg z silniczkiem wstawić żaróweczkę 6V, by w sytuacji "krańcowej" silniczek niepotrzebnie się nie nagrzewał.
Pewniejszej metody na sprawdzenie silniczka nie ma . Przy odpiętych wtyczkach możesz też zmierzyć wartość rezystancji potencjometru w silniczku. Nie mniej jednak czasami uszkodzenie potencjometru jest typu "niestabilnego" i jednokrotny pomiar nie wystarcza. O ile dobrze pamiętam zamontowano tam potencjometry 1 kohm.
Rada za 400 pkt. - czasami na zablokowany silniczek pomaga delikatne uniesienie dźwigni rozdzielacza powietrza którą ten silniczek steruje. Po prostu plastikowy uchwyt/oś klapki wyciera tam dołek i w tym dołku klapka się blokuje.
Rada za 300 pkt. - zanim zaczniesz się do niego dobierać, a co nie jest wcale takie łatwe odepnij wtyczki od sterownika klimatyzacji i podłącz do wtyczki od silników (16 pinowa) napięcie z zewnętrznego zasilacza napięcia 7,5 Volta. Napięcie podaj na pin-y nr 3 i 11 wtyczki jw.. Zmieniając polaryzację będziesz mógł sprawdzić czy silnik jest sprawny i czy nie jest zablokowany. Utrzymuj silniczek pod napięciem tylko do czasu gdy słyszysz jego pracę. W sytuacji gdy ucichnie niezwłocznie odłącz napięcie. Możesz również w szereg z silniczkiem wstawić żaróweczkę 6V, by w sytuacji "krańcowej" silniczek niepotrzebnie się nie nagrzewał.
Pewniejszej metody na sprawdzenie silniczka nie ma . Przy odpiętych wtyczkach możesz też zmierzyć wartość rezystancji potencjometru w silniczku. Nie mniej jednak czasami uszkodzenie potencjometru jest typu "niestabilnego" i jednokrotny pomiar nie wystarcza. O ile dobrze pamiętam zamontowano tam potencjometry 1 kohm.
Rada za 400 pkt. - czasami na zablokowany silniczek pomaga delikatne uniesienie dźwigni rozdzielacza powietrza którą ten silniczek steruje. Po prostu plastikowy uchwyt/oś klapki wyciera tam dołek i w tym dołku klapka się blokuje.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Panowie, mojemu klimatronikowi też coś odbiło :-| Przestało dmuchać na nogi, nie pomaga nawet włączenie ręczne tego nawiewu, a przy próbie jego wyłączenia załącza się klima. Czasami przycina się regulacja mocy dmuchawy, a jak sobie ją ustawie powiedzmy na trzy kreski, to podczas jazdy potrafi nagle sobie dodać nawet do maksimum (w trybie manualnym oczywiście)
Autodiagnoza pokazuje następujące błędy:
13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada
15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa
15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
Możecie mi podpowiedzieć co z tym dalej robić, bo nic mi to nie mówi
Autodiagnoza pokazuje następujące błędy:
13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada
15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa
15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
Możecie mi podpowiedzieć co z tym dalej robić, bo nic mi to nie mówi
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
Irku brat tez tak miał z tym ze czasami wentylator się nawet wyłączał i popiskiwał, przyczyna okazały się szczotki dmuchawy. Problem to kupić szczotki porostu ich niema, rozwiązaniem okazał się zakup szczotek o podobnych rozmiarach w serwisie AGD i przylutowanie.IC69 pisze:Czasami przycina się regulacja mocy dmuchawy, a jak sobie ją ustawie powiedzmy na trzy kreski, to podczas jazdy potrafi nagle sobie dodać nawet do maksimum (w trybie manualnym oczywiście)
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska