Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 2.3 NG] Zbyt duże zużycie paliwa.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

Post autor: nowy200 » 19 sty 2009, 15:27

A jakie były objawy na tym przestawionym rozrządzie?Chciał w ogóle jechać?

Awatar użytkownika
grabara 80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 207
Rejestracja: 09 sty 2009, 14:23
Lokalizacja: LTM

Post autor: grabara 80 » 26 sty 2009, 22:13

Na przestawionym nieznacznie pasku silnik jeszcze będzie chodził tylko właśnie będzie zamulony, będzie więcej żarł, mogą być kłopoty z odpalaniem i może się grzać za bardzo

kukiredrum
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 12 lip 2007, 22:46
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kukiredrum » 06 maja 2009, 12:09

Mam pytanie odnośnie sondy, do sondy dochodzi trzy przewody w oddzielnej koszulce od wiązki dwa do grzałki razem i jeden oddzielny do sygnałowego na wsuwkę i to powinno być tak podłączone, ale u mnie jest trochę inaczej podłączony sygnałowy, z wiązki głównej obok wychodzi w koszulce jeszcze dwa jakieś przewody jeden biały i brązowy i jest na skręta połączony szeregowo do przewodu sygnałowego, biały do sondy a brązowy do kompa. Dlaczego tu jest taki bajer zrobiony?

Dipson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 18 mar 2009, 08:51
Lokalizacja: Krosno/Podkarpacie

Post autor: Dipson » 06 maja 2009, 12:40

Witam.

Ja mam inny problem a mianowicie wlałem 5l paliwa na ciepłym silniku i przejechałem ledwo 5 km i brakło. W tym czasie silnik nie wchodził wo gulę na obroty ba nawet je gubił, nie miał żadnej mocy po chwili nawet stawał i gasł co najdziwniejsze on od czasu do czasu właśnie tak pieprzy choć nie raz sam od siebie normalnie chodzi. Wymieniłem już kilka razy pompę paliwową, wszystkie filtry i czujniki. Oczywiście ciśnienie na pompie jest chyba dobre (6,5 MPA). Byłem z tym fantem u kilku mechaników jeden z nich wymienił śrubę od rozdzielacza paliwa i chodził na chwilę dobrze ok.2 tygodnie teraz znowu zaczyna pieprzyc, są te same objawy oprócz tego ze nie gaśnie (na razie) i trochę mniej pali choć i tak po wyżej 15l/ 100 km Jaka może być tego przyczyna.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 06 maja 2009, 14:20

kukiredrum pisze:Mam pytanie odnośnie sondy, do sondy dochodzi trzy przewody w oddzielnej koszulce od wiązki dwa do grzałki razem i jeden oddzielny do sygnałowego na wsuwkę i to powinno być tak podłączone, ale u mnie jest trochę inaczej podłączony sygnałowy, z wiązki głównej obok wychodzi w koszulce jeszcze dwa jakieś przewody jeden biały i brązowy i jest na skręta połączony szeregowo do przewodu sygnałowego, biały do sondy a brązowy do kompa. Dlaczego tu jest taki bajer zrobiony?
Nie masz przypadkiem LPG :?:

Nahero
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 06 maja 2009, 15:59
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: Nahero » 06 maja 2009, 16:04

Witam wszystkich. Chciałbym podłączyć się pod temat gdyż nigdzie na forum nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania odnośnie lpg- jak wiadomo silniki 2.3 nie lubią gazu. Na forum wyczytałem że jeśli ktoś nie dba o instalację to często strzelają uszkadzając przepływomierz. Nurtuje mnie pytanie czy po odgięciu tej płytki w przepływomierzu spalanie może znacznie wzrosnac do wartości nawet 30l/100 km? Czy na benzynie auto będzie palić normalne ilości paliwa ? czy może to coś innego powoduje takie spalanie ? I np jeśli kupię auto z silnikiem NG bez gazu i sam go zalożę, będę dbał o układ zapłonowy, odpalał zawsze auto na benie i nie szalał do czerwonego pola to jest jakaś szansa że auto mi troszkę pochodzi ? :P

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 06 maja 2009, 18:02

pewnie ze jest szansa, dobrze załozona instalacja lpg i dobrze utrzymany stan układu zaplonowego )kable, swiece kopułka) ale na zwykłaj instalce moze albo zamulac albo nie trzymac wolnych obrotow, najbardziej odpowiednim rozwiazaniem jest montaz blosa- spalanie gazu ok 14 l na setke i bezproblemowa jazda na Pb, wiem z autopsji :)

kukiredrum
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 12 lip 2007, 22:46
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kukiredrum » 08 maja 2009, 12:00

Aa no tak, dzięki Kornel, ale myślałem że to wpięcie będzie wyglądało na dorabiane a tu wszystko na oryginalnych wiązkach kabli jest.

Awatar użytkownika
GreenGreen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 270
Rejestracja: 21 paź 2008, 05:27
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: GreenGreen » 08 maja 2009, 12:41

To jest włąśnie NG ze swoim KE III Jetronic - on spala od 8 do 10 litrów w trasie od 10,5 do 13 w cyklu mieszanym od 12 do 15 w mieście i na krótkich dystansach a jak chcemy się popisać przed dziećmi na pasach to 20 litrów nie jest problemem. Osobiście z tym silnikiem przeszedłem już drogę krzyżową i wiem że aby utrzymać te parametry spalania trzeba się napocić:
- nowy katalizator - nie ma co się bawić w usuwanie itp ten silnik tego nie lubi
- co roku nowy filtr paliwa pomimo że są dożywotnie
- terminowo zmieniane świece - 3 elektrodowe jedynki NGK przy mniejszej liczbie elektrod spalanie wzrasta czemu nie wiem
- Sprawne kable zapłonowe - jeśli mamy nowe najlepiej pokryć je izolatorem w spreyu
- nie bawić się w czyszczenie filtra powietrza - wymieniać na nowy
- mniejsze spalanie uzyskujemy na oleju półsyntetycznym niż na mineralnym oczywiście kosztem spalania oleju średnio 2 litry między wymianami i jest to norma (wszystkie możliwe uszczelnienia zmieniłem)
- sprawny termostat i czujniki temperatury
- sonda lambda - w mało którym 20 latku trzyma parametry dla świętego spokoju lepiej wymienić na BOSCHowską nówkę zwłaszcza jeśli kat już jest pusty lub stopiony
- quattro od ośki spala od 1 - 3 litrów więcej
- i na koniec wizyta w zakładzie boscha celem pełnej regulacji KE III Jetronic a nie tylko podstawowej dawki paliwa jedną śrubą - ten układ ma dużo większe możliwości regulacyjne niż może się wydawać tylko samemu ewentualnie u pana miecia na analizatorze spalin tego nie wyregulujemy to już musi być fachura co budowę i działanie trójki ma w jednym palcu

Trzeba też zmienić styl jazdy, 80 przy 2000rpm na 5 biegu to optymalna i ekonomiczna jazda. Ja wiem że ten silnik swoje Niutki osiąga przy 4500rpm ale tego właśnie należy unikać, zmieniać bieg na wyższy najpóźniej przy 3000 rpm. Ten silnik ma wyłącznik dawki paliwa na biegu jałowym czyli nie wciskamy sprzęgła jadąc do czerwonego tylko puszczamy gaz a sprzęgło wciskamy jak obroty hamując zejdą do 900rpm, można tak przejechać wiele ładnych metrów siłą rozpędu nie spalając na podtrzymanie obrotów ani kropelki paliwa. Trzeba też ograniczyć zużycie prądu, ja światła włączam jak przekraczam granicę osiedla a nie od razu po ruszeniu czy przed. Zanim zaczniemy jazdę niech silnik pochodzi te kilka minut na biegu jałowym my w tym czasie możemy np wyczyścić buty, uzupełnić płyn do spryskiwaczy i umyć szybę. Ważne jest też prawidłowe ciśnienie ogumienia - różnica między oponami zimowymi a letnimi to 1.5 litra na korzyść letnich więc nie traćmy tych litrów na braki w ciśnieniu w laczkach, stadard to 2.1 dla jednej osoby a 2.5 dla załadowanego auta do 2.7 dla full obciążenia, optymalne wyniki jadąc samemu z drobnym bagażem osiągam na 2.3bar przód i tył. No i oczywiście standardowy rozmiar opon kosztem wyglądu rzecz jasna góra 205/60/r15

wiem to dość ekstremalne ale sami możecie wybrać co jesteście w stanie zrobić aby ten mimo wszystko dający przyjemność z jazdy i całkiem niezawodny silnik spisywał się jak najlepiej

PS co 2 tankowania dolewam dodatki do paliwa - ogólno czyszczący i konserwujący
co 4 na przemian do czyszczenia zaworów lub wtrysków STP

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl