Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8s] dziwne objawy-czy to uszczelka czy koniec silnika?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
And-sto

[B3 1.8s] dziwne objawy-czy to uszczelka czy koniec silnika?

Post autor: And-sto » 06 maja 2009, 21:51

Witam!
Panowie i Panie man problem! Mianowicie: jechałem ostatnio w korku, a to wiadomo
prędkość w żółwim tempie , do tego wysoka temperatura na zewnątrz i bah! Poleciała
nagrzewnica- płyn po dywanikach itp. norma. Zjechałem na parking połączyłem przewody omijając nagrzewnicę i dalej w drogę. Ale po przejechaniu około 100km (temp. w normie)
silnik zaczął na wolnych falować tak że mało z ramy nie wypadnie, ogólnie zaczęła więcej palić, nie mam gazu i nigdy na gazie nie jeździła. dziwne jest to , że w oleju i płynie nie ma żadnych oznak. Dzisiaj zauważyłem, że przy zapalonym silniku w zbiorniczku przelewem bąble z wodą idą . Węże nie są twarde i zaczyna mi się grzać a co najgorsze i moc :mrgreen: z pod pedału ucieka :roll:

srutwaLTM
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 paź 2008, 21:49
Lokalizacja: Tomaszów Lub.

Post autor: srutwaLTM » 06 maja 2009, 22:24

Sprawdziłbym najpierw czy ci pasek rozrządu nie przeskoczył.

Awatar użytkownika
dardaw2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 691
Rejestracja: 11 lis 2008, 15:38
Lokalizacja: Lubelskie\Poznań
Kontakt:

Post autor: dardaw2 » 06 maja 2009, 22:29

Podjedź do jakichś mechaniorów i zapytaj czy mają przyrząd do sprawdzania szczelności głowicy. Taki z 2 płynami. Muszą rozgrzać silnik, aż się termostat otworzy i sprawdzić opary z płynu chłodniczego.

Awatar użytkownika
Łysy_18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 466
Rejestracja: 21 sie 2007, 23:11
Lokalizacja: Siennica

Post autor: Łysy_18 » 06 maja 2009, 22:31

Tak jak kolega wyżej. Musisz sprawdzić szczelność głowicy. Nie robi ci się może osad tzw. "masło" pod korkiem od oleju??

And-sto

Post autor: And-sto » 06 maja 2009, 22:35

W sumie słuszna uwaga. Ale mógł przeskoczyć tak sam z siebie? Nie odpalałem "na pych" zawsze rozrusznik. Napięcie paska sprawdzałem jakieś 3 tyg. temu przy okazji wymiany świec.
Myślę, że przyczyną falowania silnika mogą być przedmuchy na cylindrach spowodowane przez uszczelkę. Asem nie jestem ale każda sugestia to coś. :-/

[ Dodano: 2009-05-06, 22:42 ]
Właśnie masła nie ma. Zaczęła się dzisiaj grzać i silnik nie ma tej mocy co wcześniej.
Może to początkowe objawy padniętej uszczelki ale troche dziwne.
Macie rację trzeba jechać do fachowców z przyrządami .

Awatar użytkownika
sitar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 03 lis 2007, 13:45
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: sitar » 07 maja 2009, 00:25

U mnie objawy były następujące-najpierw padła chłodnica, a po jej wymianie silnik się grzał...Cały czas waliło mi kompresję do obiegu i nie dało się jeździc...skoro w zbiorniczku masz bąbelki powietrza yo na 99 procent usczelka...

And-sto

Post autor: And-sto » 07 maja 2009, 11:36

Też tka myślę. Ale wolałem się upewnić. Dzięki panowie za pomoc.
Jak rozbiorę to dam znać co i jak. Pozdrawiam.

paluś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 199
Rejestracja: 19 maja 2007, 20:03
Lokalizacja: pszczyna

Post autor: paluś » 09 maja 2009, 21:54

raczej kolego uszcelka do roboty

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl