Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD SB] Przybyło oleju.

ODPOWIEDZ
Kosa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 24 lut 2007, 19:41

[1.6TD SB] Przybyło oleju.

Post autor: Kosa » 09 maja 2009, 12:23

Wiele było już o olejach, ale mój przypadek jest troszeczke inny. Moją AUDICZKE przywiozel trzy lata temu miala wtedy 180- tys km. Od początku lałem do niej CASTROLA DIESEL 5W/40 i lałem paliwo tylko na stacji shell dość często Vpower.Olej wymieniałem co 10 tys km. Zrobiłem nią już okolo 60 tys km(czyli jest teraz 240 tys km) bez problemów bez wycieków, między wymianami zazwyczaj nie musiałem dolewać oleju, aczkolwiek zdazalo sie dolać okolo 100 do 200 ml. Czyli myśle, że w normie;))Od zimy lałem tylko shell Vpower cały czas. Wczoraj sporawdzałem stan oleju i okazało się, że oleju przybylo.Zawsze lałem do polowy stanu i taki stan oleju utrzymywałem tymczasem okazało się, że na bagnecie jest max, wiec przybylo go troche. Moje pytanie brzmi czy może to być wina zbyt rzadkeigo oleju plus zbyt dobre paliwo? Jak wiecie ostatnio shell wprowadził nowy rodzaj paliwa Vpower diesel DTL, który mial lepiej oczyszczać itd itp...Dlatego myśle czy to nie wina paliwa które jest rzadsze i przepuszca na pierścionkach??(łub przeczyściło mi faktycznei wszystko ladnie i osiadło na dnie miski olejowej) Oleju nie chciałbym zmieniać na półsyntetyk bo nie mam nigdzie wycieków. Myśle o tankowaniu zwykłego paliwa(oczywiście tylko na stacji shell), a szkoda bo na v power zdecydowanie lepiej chodzi( ta piekielna moc 80 KM;))ROzpisałem się troszke ale jestem ciekaw co wy o tym sadzicie. Z góry dziękuje.
Ostatnio zmieniony 09 maja 2009, 13:41 przez Kosa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 09 maja 2009, 12:55

a nie pomyślałeś o uszczelce pod głowicą?? nie ubywa ci płynu?? może paliwo się dostaje ale wtedy chyba czuć paliwo w oleju - sprawdzałeś to??

Awatar użytkownika
wydrunio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 22 gru 2008, 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wydrunio » 09 maja 2009, 12:59

gdyby uszczelka poszła to chyba by dymiło troche

Awatar użytkownika
dardaw2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 691
Rejestracja: 11 lis 2008, 15:38
Lokalizacja: Lubelskie\Poznań
Kontakt:

Post autor: dardaw2 » 09 maja 2009, 13:03

Ty lejesz syntetyka?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 09 maja 2009, 13:05

wydrunio pisze:gdyby uszczelka poszła to chyba by dymiło troche
on nic o tym nie wspomina więc trzeba założyć ze coś dymi...

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 09 maja 2009, 13:44

Sprawdź raz jeszcze dokładnie stan oleju i płynu, pojeździj trochę i kontroluj sytuacje, nie ma co pochopnie siać paniki. Co do paliw typu vpower już kiedyś się wypowiadałem i uważam że nie są one dobre do starych traktorów takich jakimi śmigamy, ale to tylko moja teoria.

Kosa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 24 lut 2007, 19:41

Post autor: Kosa » 09 maja 2009, 21:37

Nie koledzy to już wykluczyłem. To yło pierwsze co sprawdziłem ale płyn jest czyściutki nie ubylo nei przybyło dwa tygodnie temu wymieniałem wszystkie płyny po raz drugi. Nie kopci myślałem o wtryskach ale nei jest słaby ani nie dymi...

Awatar użytkownika
krkbzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 14 gru 2008, 20:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: krkbzyk » 09 maja 2009, 23:08

kolego kosa twój pierwszy post jest chyba najbardziej trafny do oceny sytuacji i dlatego właśnie przybywa oleju może najwyższy czas pomyśleć o jakiejś gęstszej oliwie i normalnym paliwku <ok>

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 14 maja 2009, 11:18

Są dwie dość popularne przyczyny dla których "przybywa oleju".
1.Użytkowanie samochodu na b.krótkich odcinkach:Zimny silnik=b.bogata miechanka nie do końca spalona spływa po gładzi cylindra i miesza się z olejem.W tym wypadku oleju przybywa niewiele ale zauważalnie,zjawisko wyjątkowo szkodliwe dla silnika-obniżone właściwości smarne oleju.
2.Zaworek filtra oleju:Zwyczajnie puszcza i jego objętość(cała bądz częściowa) podnosi stan oleju.W tym przypadku oleju "przybywa" znacznie więcej.Dość popularna przypadłość w silnikach grupy WV tej generacji.

Myślę że to są najbardziej prawdopodobne przyczyny ze wskazaniem na 2.
O awarie głowicy bym się nie martwił.Chyba że się grzeje i siorbie płyn chłodniczy.
Pozdrawiam <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl