[1.6TD SB] Przybyło oleju.
[1.6TD SB] Przybyło oleju.
Wiele było już o olejach, ale mój przypadek jest troszeczke inny. Moją AUDICZKE przywiozel trzy lata temu miala wtedy 180- tys km. Od początku lałem do niej CASTROLA DIESEL 5W/40 i lałem paliwo tylko na stacji shell dość często Vpower.Olej wymieniałem co 10 tys km. Zrobiłem nią już okolo 60 tys km(czyli jest teraz 240 tys km) bez problemów bez wycieków, między wymianami zazwyczaj nie musiałem dolewać oleju, aczkolwiek zdazalo sie dolać okolo 100 do 200 ml. Czyli myśle, że w normie;))Od zimy lałem tylko shell Vpower cały czas. Wczoraj sporawdzałem stan oleju i okazało się, że oleju przybylo.Zawsze lałem do polowy stanu i taki stan oleju utrzymywałem tymczasem okazało się, że na bagnecie jest max, wiec przybylo go troche. Moje pytanie brzmi czy może to być wina zbyt rzadkeigo oleju plus zbyt dobre paliwo? Jak wiecie ostatnio shell wprowadził nowy rodzaj paliwa Vpower diesel DTL, który mial lepiej oczyszczać itd itp...Dlatego myśle czy to nie wina paliwa które jest rzadsze i przepuszca na pierścionkach??(łub przeczyściło mi faktycznei wszystko ladnie i osiadło na dnie miski olejowej) Oleju nie chciałbym zmieniać na półsyntetyk bo nie mam nigdzie wycieków. Myśle o tankowaniu zwykłego paliwa(oczywiście tylko na stacji shell), a szkoda bo na v power zdecydowanie lepiej chodzi( ta piekielna moc 80 KM;))ROzpisałem się troszke ale jestem ciekaw co wy o tym sadzicie. Z góry dziękuje.
Ostatnio zmieniony 09 maja 2009, 13:41 przez Kosa, łącznie zmieniany 1 raz.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Są dwie dość popularne przyczyny dla których "przybywa oleju".
1.Użytkowanie samochodu na b.krótkich odcinkach:Zimny silnik=b.bogata miechanka nie do końca spalona spływa po gładzi cylindra i miesza się z olejem.W tym wypadku oleju przybywa niewiele ale zauważalnie,zjawisko wyjątkowo szkodliwe dla silnika-obniżone właściwości smarne oleju.
2.Zaworek filtra oleju:Zwyczajnie puszcza i jego objętość(cała bądz częściowa) podnosi stan oleju.W tym przypadku oleju "przybywa" znacznie więcej.Dość popularna przypadłość w silnikach grupy WV tej generacji.
Myślę że to są najbardziej prawdopodobne przyczyny ze wskazaniem na 2.
O awarie głowicy bym się nie martwił.Chyba że się grzeje i siorbie płyn chłodniczy.
Pozdrawiam <ok>
1.Użytkowanie samochodu na b.krótkich odcinkach:Zimny silnik=b.bogata miechanka nie do końca spalona spływa po gładzi cylindra i miesza się z olejem.W tym wypadku oleju przybywa niewiele ale zauważalnie,zjawisko wyjątkowo szkodliwe dla silnika-obniżone właściwości smarne oleju.
2.Zaworek filtra oleju:Zwyczajnie puszcza i jego objętość(cała bądz częściowa) podnosi stan oleju.W tym przypadku oleju "przybywa" znacznie więcej.Dość popularna przypadłość w silnikach grupy WV tej generacji.
Myślę że to są najbardziej prawdopodobne przyczyny ze wskazaniem na 2.
O awarie głowicy bym się nie martwił.Chyba że się grzeje i siorbie płyn chłodniczy.
Pozdrawiam <ok>