Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD SB] Problem po przegrzaniu silnika.

ODPOWIEDZ
djxander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 23 lip 2008, 19:55
Lokalizacja: Żelechów

[1.6TD SB] Problem po przegrzaniu silnika.

Post autor: djxander » 10 maja 2009, 19:58

Witam. W trasie wyciekł mi płyn chłodzący przez co silnik dosyć mocno się przegrzał. Po ostygnięciu byłem zmuszony przejechać nim jeszce ok 15 km. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą, głowica oczywiście po planowaniu, wymieniony olej i filtr, wszystko podłączone tak jak było, rozrząd prz wymianie uszczelki był dobrze zaznaczony więc wątpię żeby się przestawił. Dodam że świece były włożone nowe przed przegrzaniem, podczas prac z głowica sprawdzone i są sprawne. Teraz silnik nawet nie myśli się odezwać. Co mogę jeszcze z nim zrobić?
Ostatnio zmieniony 11 maja 2009, 08:44 przez djxander, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 10 maja 2009, 20:07

kat wtrysku, a sprawdzales tloki i gladzie cylindrow czy nie wytarte?

djxander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 23 lip 2008, 19:55
Lokalizacja: Żelechów

Post autor: djxander » 10 maja 2009, 20:40

tłoki i cylindry w porządku. A kąt wtrysku jak sprawdzic?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 10 maja 2009, 20:47

A może jak go przegrzałeś to pierścienie siadły i teraz nie ma kompresji :-/ Sprawdź jeszcze czy napewno napięcie na świece dochodzi.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 10 maja 2009, 21:04

poluzuj pompe na mocowaniach i wychyl ja na maxa do silnika, powinien odpalic ale glosno klepac, pozniej na pracujacym juz motorze mozesz sobie na sluch cofnac ja

djxander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 23 lip 2008, 19:55
Lokalizacja: Żelechów

Post autor: djxander » 11 maja 2009, 09:28

sprawdziłem tą pompę i ona już była wysunięta maksymalnie w stronę silnika. Na świece dochodzi napięcie. A czy to może być wina słabego akumulatora? Wcześniej wystarczał na jedno odpalenie, potem trzeba go było ładować. Może daje za małe napięcie i za wolno kręci. Dodam że cały czas jest podłączony do prostownika.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 11 maja 2009, 09:50

to sluchaj, jak sciagales pasek rozrzadu przy zdejmowaniu glowicy trzeba bylo pompe na mocowaniach odsunac na maxa od silnika, pozniej w kolo pompy wtryskowej wkladasz wiertlo czy tam trzpien fi15 - 16, i zakladasz pasek o ile wszystko inne stoji na znakach[walek&wal]. I teraz bankowo wiesz ze masz opozniony zaplon w jakiejs tam granicy i mozesz pompe obrocic do silnika o pare mm. Bo jesli zalozyles pasek nie patrzac na kolo pompy to prawdopodobnie to jest przyczyna, tak mysle.

djxander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 23 lip 2008, 19:55
Lokalizacja: Żelechów

Post autor: djxander » 22 maja 2009, 11:16

Silnik prawie naprawiony. Chodzi na 3 cylindrach i ciężko pali na zimnym. Tylko teraz cały czas świeci się ładowanie.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 22 maja 2009, 16:04

Prawdopodobnie odczepił Ci sie jakiś przewód od alternatora skoro kontrolka ładowania stale świeci. Sprawdź też regulator napięcia, aczkolwiek wątpie by mógł ot tak sobie paść :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl