[B4 ABC] Wymiana uszczelek miski olejowej
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
[B4 ABC] Wymiana uszczelek miski olejowej
Witam!
Spuszczamy płyn chłodniczy, olej, podnosimy przód samochodu, odłączamy przewody od chłodniczki oleju, odkręcamy dolną miskę olejową, wykręcamy 2 przednie śruby belki zawieszenia odciągamy ją do dołu i wypieramy
Teraz odkręcamy górną miskę: wykręcamy dolną śrubę rozrusznika i 3 śruby na dole skrzyni,
czerwone strzałki wskazują ukryte śrubki M6 i śrubę imbusową (zielona strzałka ), potrzebny będzie klucz nasadowy 10 mm o maksymalnej średnicy 14 mm (grubszy nie wejdzie) i przedłużka. Żółta strzałka wskazuje otwór na miarkę oleju.
Tych śrubek nie odkręcamy
To jest smok i miejsce na oring
Uszczelki występują w różnym kształcie (mają ogonek albo nie, albo któryś róg ścięty) najlepiej wyjąć stare. Ja mam takie uszczelki, na jednej dorysowałem drugą możliwość.
To jeszcze rzut oka na wał korbowy
Należy odłączyć akumulator bo rurka od miarki poziomu oleju może zawadzić o śrubę w alternatorze i zrobić zwarcie.
Spuszczamy płyn chłodniczy, olej, podnosimy przód samochodu, odłączamy przewody od chłodniczki oleju, odkręcamy dolną miskę olejową, wykręcamy 2 przednie śruby belki zawieszenia odciągamy ją do dołu i wypieramy
Teraz odkręcamy górną miskę: wykręcamy dolną śrubę rozrusznika i 3 śruby na dole skrzyni,
czerwone strzałki wskazują ukryte śrubki M6 i śrubę imbusową (zielona strzałka ), potrzebny będzie klucz nasadowy 10 mm o maksymalnej średnicy 14 mm (grubszy nie wejdzie) i przedłużka. Żółta strzałka wskazuje otwór na miarkę oleju.
Tych śrubek nie odkręcamy
To jest smok i miejsce na oring
Uszczelki występują w różnym kształcie (mają ogonek albo nie, albo któryś róg ścięty) najlepiej wyjąć stare. Ja mam takie uszczelki, na jednej dorysowałem drugą możliwość.
To jeszcze rzut oka na wał korbowy
Należy odłączyć akumulator bo rurka od miarki poziomu oleju może zawadzić o śrubę w alternatorze i zrobić zwarcie.
- RzEsKi_STG
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 lip 2007, 16:34
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
Do wyjęcia górnej miski przeszkadza jedynie belka zawieszenia którą trzeba opuścić ( chociaż przodem) a tak żadnych problemów nie ma. Te uszczelki co jam mam miały na sobie trochę sylikonu ( jak chcesz możesz posmarować nic złego się nie stanie ) Przy montażu górnej miski najpierw przeciśnij ją nad belką zawieszenia, a później ułóż na niej uszczelkę (co by się uszczelka nie poniszczyła przy wkładaniu miski) Przyda się druga osoba aby przytrzymała miskę żeby nie opadała. Powodzenia życzę
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
- RzEsKi_STG
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 lip 2007, 16:34
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- RzEsKi_STG
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 lip 2007, 16:34
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
- RzEsKi_STG
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 lip 2007, 16:34
- Lokalizacja: Starogard Gdański
http://img50.imageshack.us/img50/4793/img0391n.jpg
Chdzi mi o tą aluminowa pokrywe, se spojenia bloku i tej aluminiowej pokrywy cieknie.
Czy czasem nie brakuje tam jednej srubki ??
Ciężko sie do dobrac do tej uszczelki ??
Chdzi mi o tą aluminowa pokrywe, se spojenia bloku i tej aluminiowej pokrywy cieknie.
Czy czasem nie brakuje tam jednej srubki ??
Ciężko sie do dobrac do tej uszczelki ??
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
Będziesz musiał zdjąć koło pasowe i tryb zębaty paska rozrządu, a później odkręcić tylko śrubki, przełożyć uszczelkę i uszczelniacz i gotowe. Co prawda ja tego nie robiłem ale to nic skomplikowanego.
http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=18573824
Na paru zdjęciach widać ten element o który Ci chodzi ale w tej pokrywie widać też jakieś zaworki ( takie duże śruby) więc musi tam być ciśnienie oleju i dlatego Ci cieknie.
A jeśli chodzi o tą śrubkę to u mnie jest też ten otwór
http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=18573824
Na paru zdjęciach widać ten element o który Ci chodzi ale w tej pokrywie widać też jakieś zaworki ( takie duże śruby) więc musi tam być ciśnienie oleju i dlatego Ci cieknie.
A jeśli chodzi o tą śrubkę to u mnie jest też ten otwór
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A z którego roku masz auto bo sprawdziłem że do 93 były jedne rodzaje tych uszczelek a od 94 pojawia się druga pozycja na liście. Te liczby niżej to chyba od którego numeru silnika?/nadwozia? były te drugie.
Ta między blokiem silnika a pierwszą częścią miski:
20 078103609E
gasket / F >> 8C-S-025 820
(20) 078103609F
gasket / F 8C-S-025 821>>
A ta między dwoma częściami miski:
26 078103610A
gasket / F >> 8C-S-025 820
lower /
(26) 078103609G
gasket / F 8C-S-025 821>>
lower /
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1600791/
Do ABC i AAH idą takie same.
Może jeszcze ktoś sprawdzi w ETCE...
Ta między blokiem silnika a pierwszą częścią miski:
20 078103609E
gasket / F >> 8C-S-025 820
(20) 078103609F
gasket / F 8C-S-025 821>>
A ta między dwoma częściami miski:
26 078103610A
gasket / F >> 8C-S-025 820
lower /
(26) 078103609G
gasket / F 8C-S-025 821>>
lower /
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1600791/
Do ABC i AAH idą takie same.
Może jeszcze ktoś sprawdzi w ETCE...