Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0E ABK+LPG] -nie kręci, nie pali na popych, lampki OK

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 12 maja 2009, 10:43

sprawdź jakie napiecie zasilania dochodzi na cewkę w momencie zapłonu.

Jeśli 12V (moze byc ciut niższe do okolo 10V) to przyczyny szukałbym w uszkodzonej cewce.
Jeśli napięcie spada ponieżej 10V do sprawdzenia moduł zapłonu.

Cewka zapłonowa:

Zasilanie 12V
Opór uzwojenia pierwotnego: 0,5 - 1,5 Ohm
opór uzwojenia wtórnego: 3000 - 8000 Ohm


Modułu mozan sprawdzić oscyloskopem.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 12 maja 2009, 19:32

mdcs pisze:Panowie...ręce opadają.
Okazuje się, że podczas kręcenia nie ma iskry lub jest bardzo słaba.
Stacyjka jest na pewno dobra, bo nawet ją wczoraj odłączyli i uruchamiali auto na krótko kabelkami. Sprawdzali iskrę bezpośrednio na wyjściu cewki zapłonowej (kurde ile tu dziwnych pojęć) przed rozdzielaczem i jest słabiutka.

W takim razie tak jak to koledzy wspomnieli trzeba sprawdzić napięcie zasilania cewki. Jeżeli napięcie jest na odpowiednim poziomie i stabilne w czasie kręcenia rozrusznikiem to wtedy usterki trzeba doszukiwać się w cewce, jej module lub w sytuacji ekstremalnej w sterowniku silnika.
Jeżeli cewka jest typu "sześcian" to prawdopodobieństwo usterki wzrasta trzykrotnie.

mdcs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 maja 2009, 20:03

Post autor: mdcs » 12 maja 2009, 21:51

Uzwojenie pierwotne ma 0,6 oma, a wtórne 7 kiloomów.
Jutro zmierzymy napięcie na cewce przy kręcącym rozruszniku.
Czyli mam rozumieć, że jeśli jest niższe jak 10,5 to już iskra może być słaba lub może jej nie być w ogóle?
U mnie jest dokładnie tak, że na samym początku kręcenia pojawi się jedna iskra....potem przez całe kręcenie nie ma i potem jak się już kończy kręcić to czasami pojawi się jeszcze jedna. Rozrusznik tyle prądu mi zabiera?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 maja 2009, 06:02

mdcs pisze:U mnie jest dokładnie tak, że na samym początku kręcenia pojawi się jedna iskra....potem przez całe kręcenie nie ma i potem jak się już kończy kręcić to czasami pojawi się jeszcze jedna.
Uszkodzony najprawdopodobniej moduł cewki. Sama cewka jest sprawna.

Awatar użytkownika
Ka1230
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 175
Rejestracja: 11 maja 2009, 10:01
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Ka1230 » 13 maja 2009, 08:20

moja propozycja jest taka wes swojego mechanika elektryka i powiec mu zeby zaholowal cie do elektryka stawiasz fure tam i mowisz elektrykowi co jest niech grzebie jak juz cos stwierdzi niech ci dzwoni ile koszt naprawi i niech naprawia

mdcs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 maja 2009, 20:03

Post autor: mdcs » 15 maja 2009, 00:55

A więc tak - podczas kręcenia na cewce jest 11,5...11,2V.
Dziś podstawili nowy czujnik halla i nic to nie dało. Jak po włączeniu zapłonu zwierają we wtyczce od czujnika środkowy pin do masy to jest piękna iskra. Skacze na 3cm. Sama widziałam. ...ale jeśli robią to podczas kręcenia rozrusznikiem - iskry brak.
Panowie...chyba już nigdy nie będę miała samochodu:(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl