[80 B4 2.0 ABT 90KM] prosze o kilka pomocnych odpowiedzi
[80 B4 2.0 ABT 90KM] prosze o kilka pomocnych odpowiedzi
Wiec tak przywiozlem sobie 80 B4 94 r 2.0 90KM przebieg 70.000tys mam ksiazke servisowa a auto kupilem od dziadka 87lat.Ostatni wpis w ksiazce 60.299 data 14.04.03 nastepny przeglad 75.000 04.04.04r i teraz pojawia sie pytanie podczas wymiany calego rozrzadu jaki olej wlac mialem kartke z oleju ktory byl ostatnio lany nazwy juz nie bylo widac ale oznaczenie 5w30 jaki olej polecacie wlac jak na ten stan powiem tylko ze samochod jest jak nowy z silnika mozna jesc tak samo jak z dywanikow i innech materialow w aucie.Bylem u kilkow "specow" i slyszalem rozne opinie co do tego jaki olej wlac ale bardziej liczyc sie bade z waszym zdaniem
zgadzam się z przedmówcami - jeśli wiesz, że lany był pełen syntetyk, to lej pełen syntetyk.W twoim przypadku tylko dobrej marki syntetyk i nie słuchaj magików co będą ci chcieli wlać co innego
co do magików i temu podobnych cwaniaków, to lepiej nie kupuj oleju z beczki, gdyż nigdy nie masz pewności co tam tak naprawdę jest i czy to jest w ogóle świeże czy nie. lepiej kupić olej w opakowaniu 4 litrowym w sklepie. cena niewiele się różni ale moim zdaniem warto, bo na oleju nie ma co oszczędzać.
ps.
jeśli już o olejowych sprawach mowa, to sprawdź sobie przy okazji poziom oleju w skrzyni biegów, bo większość użytkowników w ogóle tego nie robi, a potem pojawiają się problemy.
o tym jaki tam jest olej i jak go sprawdzić znajdziesz na forum
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Skontroluj sobie po zmianie oleju i paru setkach km czy bierze olej czy też nie.
Przy tak małym przebiegu auta przygotuj się na wydatki typu:
- silent blocki w przednim zawieszeniu,
- co najmniej gumy przegubów przód, jeśli nie całe przeguby, bo gumy prawie na pewno pękną (zwłaszcza jak się chłodniej zrobi)
- kable WN i świeczki
- zmieniłbym od razu rozrząd (120 zł części) i inne paski żeby były świeże i nie spękane.
Ogólnie wszystko co zacznie pracować na naszych "drogach" a jest z gumy. Bo w takim zastanym aucie to się posypie pierwsze. Poza tym zalej pełny bak nowym paliwkiem.
Jeśli będzie brało olej, co jest bardzo prawdopodobne, nie przejmuj się silnik jest na pewno tip top naprawa uszczelniaczy (te które są to są już stare, nie pracowały i na pewno zesztywniały) zredukuje branie oleju do zera.
Radzę nie żałować gazu pod nogą i przeganiać takie auto gdzie tylko się da bo na pewno będzie "zamulone", po jakimś czasie zacznie lepiej latać.
Wszystko co radzę to z doświadczenia z B4 która miała 83 tyś przebiegu "na starcie".
Przy tak małym przebiegu auta przygotuj się na wydatki typu:
- silent blocki w przednim zawieszeniu,
- co najmniej gumy przegubów przód, jeśli nie całe przeguby, bo gumy prawie na pewno pękną (zwłaszcza jak się chłodniej zrobi)
- kable WN i świeczki
- zmieniłbym od razu rozrząd (120 zł części) i inne paski żeby były świeże i nie spękane.
Ogólnie wszystko co zacznie pracować na naszych "drogach" a jest z gumy. Bo w takim zastanym aucie to się posypie pierwsze. Poza tym zalej pełny bak nowym paliwkiem.
Jeśli będzie brało olej, co jest bardzo prawdopodobne, nie przejmuj się silnik jest na pewno tip top naprawa uszczelniaczy (te które są to są już stare, nie pracowały i na pewno zesztywniały) zredukuje branie oleju do zera.
Radzę nie żałować gazu pod nogą i przeganiać takie auto gdzie tylko się da bo na pewno będzie "zamulone", po jakimś czasie zacznie lepiej latać.
Wszystko co radzę to z doświadczenia z B4 która miała 83 tyś przebiegu "na starcie".
racja. u mnie było to samo. jak kupiłem Audiczkę, to zużywała 0,5L oleju/1000 kmSkuciok pisze:Jeśli będzie brało olej, co jest bardzo prawdopodobne, nie przejmuj się silnik jest na pewno tip top naprawa uszczelniaczy (te które są to są już stare, nie pracowały i na pewno zesztywniały) zredukuje branie oleju do zera.
po wymianie uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy (koszty groszowe) zużycie oleju spadło do zera. już kilka tys. km po wymianie i poziom oleju na bagnecie ani drgnie :mrgreen:
uszczelniacze są gumowe i po prostu twardnieją z wiekiem (zazwyczaj po kilkunastu latach), co jest rzeczą normalną. wtedy przestają spełniać swoją funkcję i dlatego zaczyna zużywać olej.
jeśli będziesz kiedyś potrzebował informacji na ten temat, to poszukaj na forum, bo było o tym już bardzo dużo
[ Dodano: 2009-05-13, 15:39 ]
ponadto polecam lekturę tego tematu:
https://audi80.pl/80-b4-19tdi-1z-co- ... vt7815.htm