Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT 90KM] prosze o kilka pomocnych odpowiedzi

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Ka1230
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 175
Rejestracja: 11 maja 2009, 10:01
Lokalizacja: Bytom

[80 B4 2.0 ABT 90KM] prosze o kilka pomocnych odpowiedzi

Post autor: Ka1230 » 13 maja 2009, 10:28

Wiec tak przywiozlem sobie 80 B4 94 r 2.0 90KM przebieg 70.000tys mam ksiazke servisowa a auto kupilem od dziadka 87lat.Ostatni wpis w ksiazce 60.299 data 14.04.03 nastepny przeglad 75.000 04.04.04r i teraz pojawia sie pytanie podczas wymiany calego rozrzadu jaki olej wlac mialem kartke z oleju ktory byl ostatnio lany nazwy juz nie bylo widac ale oznaczenie 5w30 jaki olej polecacie wlac jak na ten stan powiem tylko ze samochod jest jak nowy z silnika mozna jesc tak samo jak z dywanikow i innech materialow w aucie.Bylem u kilkow "specow" i slyszalem rozne opinie co do tego jaki olej wlac ale bardziej liczyc sie bade z waszym zdaniem

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 13 maja 2009, 10:46

Ja bym lał syntetyk np.5W40. Mobil, Castrol, Motul, Valvoline wybierz sam

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 13 maja 2009, 11:47

Jak krzycho napisał najlepiej by było wlać 5w40 ewentualnie 5w30 tylko dobrej marki np. MOTUL,MOBIL,CASTROL, itp a silniczek się odwzajemni.
Szkoda lać półsyntetyk(10w40) do silnika z tak małym przebiegiem.

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 13 maja 2009, 12:02

W twoim przypadku tylko dobrej marki syntetyk i nie słuchaj magików co będą ci chcieli wlać co innego <ok>

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 13 maja 2009, 12:19

W twoim przypadku tylko dobrej marki syntetyk i nie słuchaj magików co będą ci chcieli wlać co innego
zgadzam się z przedmówcami - jeśli wiesz, że lany był pełen syntetyk, to lej pełen syntetyk.
co do magików i temu podobnych cwaniaków, to lepiej nie kupuj oleju z beczki, gdyż nigdy nie masz pewności co tam tak naprawdę jest i czy to jest w ogóle świeże czy nie. lepiej kupić olej w opakowaniu 4 litrowym w sklepie. cena niewiele się różni ale moim zdaniem warto, bo na oleju nie ma co oszczędzać.

ps.
jeśli już o olejowych sprawach mowa, to sprawdź sobie przy okazji poziom oleju w skrzyni biegów, bo większość użytkowników w ogóle tego nie robi, a potem pojawiają się problemy.
o tym jaki tam jest olej i jak go sprawdzić znajdziesz na forum :-)

Awatar użytkownika
Ka1230
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 175
Rejestracja: 11 maja 2009, 10:01
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Ka1230 » 13 maja 2009, 13:42

Super wielkie dzieki panowie.Grze dzieki za infornacje o oleju w skrzyni.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 13 maja 2009, 14:02

Skontroluj sobie po zmianie oleju i paru setkach km czy bierze olej czy też nie.
Przy tak małym przebiegu auta przygotuj się na wydatki typu:
- silent blocki w przednim zawieszeniu,
- co najmniej gumy przegubów przód, jeśli nie całe przeguby, bo gumy prawie na pewno pękną (zwłaszcza jak się chłodniej zrobi)
- kable WN i świeczki
- zmieniłbym od razu rozrząd (120 zł części) i inne paski żeby były świeże i nie spękane.
Ogólnie wszystko co zacznie pracować na naszych "drogach" a jest z gumy. Bo w takim zastanym aucie to się posypie pierwsze. Poza tym zalej pełny bak nowym paliwkiem.
Jeśli będzie brało olej, co jest bardzo prawdopodobne, nie przejmuj się silnik jest na pewno tip top naprawa uszczelniaczy (te które są to są już stare, nie pracowały i na pewno zesztywniały) zredukuje branie oleju do zera.
Radzę nie żałować gazu pod nogą i przeganiać takie auto gdzie tylko się da bo na pewno będzie "zamulone", po jakimś czasie zacznie lepiej latać.
Wszystko co radzę to z doświadczenia z B4 która miała 83 tyś przebiegu "na starcie".

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 13 maja 2009, 15:02

Skuciok pisze:Jeśli będzie brało olej, co jest bardzo prawdopodobne, nie przejmuj się silnik jest na pewno tip top naprawa uszczelniaczy (te które są to są już stare, nie pracowały i na pewno zesztywniały) zredukuje branie oleju do zera.
racja. u mnie było to samo. jak kupiłem Audiczkę, to zużywała 0,5L oleju/1000 km
po wymianie uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy (koszty groszowe) zużycie oleju spadło do zera. już kilka tys. km po wymianie i poziom oleju na bagnecie ani drgnie :mrgreen:
uszczelniacze są gumowe i po prostu twardnieją z wiekiem (zazwyczaj po kilkunastu latach), co jest rzeczą normalną. wtedy przestają spełniać swoją funkcję i dlatego zaczyna zużywać olej.

jeśli będziesz kiedyś potrzebował informacji na ten temat, to poszukaj na forum, bo było o tym już bardzo dużo :-)

[ Dodano: 2009-05-13, 15:39 ]
ponadto polecam lekturę tego tematu:
https://audi80.pl/80-b4-19tdi-1z-co- ... vt7815.htm

Awatar użytkownika
piotrekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 01 mar 2013, 10:53

Post autor: piotrekj » 04 mar 2013, 20:09

Witam mam problem niedawno kupilem audi 80 b4 2.0 90kw 340tys przebieg;/ i sprzedajacy nic nie powiedzial ze bierze olej i jaki olej w niej byl. mam zamiar wymienic olej zebym mogl dolewac co jakis czas tylko nie wiem jaki olej przy takim przebiegu i czy to ma cos wspolnego. prosze o jakas pomoc

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 04 mar 2013, 20:14

piotrekj, spokojnie możesz wlać 10W40, czyli pół syntetyk, np. valvoline.

Pewnie uszczelniacze zaworowe do roboty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl