Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3/b4] Przednie sprężyny - roznice w budowie

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
SCK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:41
Lokalizacja: Zgierz

[b3/b4] Przednie sprężyny - roznice w budowie

Post autor: SCK » 24 lis 2008, 22:19

Jutro zamierzam wymienić przednie sprężynki. Dorwałem obniżające o 40mm, które to wcześniej siedziały w B4 1.9TD. Oczywiście wcześniej wyczytałem na forum, że przedni zawias w B3 jest taki sam jak w B4. Natknąłem się niestety na informację, która mnie niepokoi. Otóż długość przedniej seryjnej sprężyny w B3 wynosi 37 cm i 5,5 zwoja czynnego. Natomiast moje sprężynki mają jedynie niecałe 29 cm długości przy 4,5 zwojach czynnych. Odległość między zwojami wynosi około 5,5 cm. Na chłopski rozum jakby te moje sprężynki miały jeden zwój więcej ich długość wynosiłaby około 34 cm, a to i tak znacznie mniej niż seria. Z ciekawości napisałem do sklepu, otrzymałem odpowiedź, iż długość przednich sprężyn to 28,5 cm - czyli jak u mnie. Średnica drutu i liczba zwojów też się zgadzają. Wiadomo, że sprężynki są wstępnie ściśnięte w przednim amortyzatorze przed jego zamontowaniem, ale aż tyle?
Proszę o rozwianie moich wątpliwości, bo inaczej wymiana może okazać się nietrafiona.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2011, 23:56 przez SCK, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
fajgi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 13 lip 2008, 10:40
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: fajgi » 24 lis 2008, 23:04

hmmm....jak dla mnie to troszeczke zakreciles albo nieuwaznie czytam ( za poozna godzina ) ...ja bym na twoim miejscu wziol sie jutro za robote ( ostatnio wymienialem amory wiec wiem ze to wcale nie jest duzo pracy ) i sie okaze czy bedzie gleba czy nie :) tak dla przykladu napisze ze kiedyc w cc wymienialem springi na sportowe i ku mojemu zdziwieniu ori były kroootsze o 10 mm :) ale i tak cienias usiadł i to znacznie :P

Awatar użytkownika
homer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 392
Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
Kontakt:

Post autor: homer » 24 lis 2008, 23:32

ja tak poza tematem.. masz zamiar zamontować glebę tylko na przód?? mam nadzieje ze wiesz ze tył automatycznie pójdzie do góry? że auto zacznie się dziwnie zachowywać na zakrętach i nierównościach poprzecznych?? to tak tylko poza konkursem zadaje pytania... i wiem to z autopsji sam przez jakiś czas jeździłem na przodzie obniżonym a tyle seryjnym i jak mnie tyłek przy ok 60km/h wyprzedził na zjedzie z autostrady( nie jakimś ostrym i na suchym w dodatku) to postanowiłem że albo całe autko na glebę albo całe do góry :-?

Awatar użytkownika
SCK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:41
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: SCK » 25 lis 2008, 07:19

Spokojna głowa - tył mam już załatwiony. Nie miałem po prostu możliwości wszystkiego od razu zrobić, stąd 2 etapy.
Może trochę zamotałem opis. Powtórzę skrótowo, a wiec... Długość oryginalnych sprężyn przednich w B3 wynosi 37 cm. Zawieche przednią mam jeszcze oryginalna. Sprężynki, które zamierzam zamontować to -40, ale są one znacznie krótsze od oryginalnych - mają tylko około 29 cm długości.

Awatar użytkownika
fajgi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 13 lip 2008, 10:40
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: fajgi » 25 lis 2008, 09:40

no to roooznicy mamy 8 cm :) tylko ze wez pod uwage ze seria bedzie sie bardziej ugnac i z tad moze byc ta roooznica...jak wpakujesz sport to ta sprezyna nie bedzie az tak scisnieta miedzy kielichem a amorem jak seria...z mojego przykladu powiem ze przy mojej glebie ( weitec ) jak uniose przod to sprezyna moge sobie obrocic :) czego nie moglem zrobic w serii wiec na pewno jest duzo kroootsza :)

Awatar użytkownika
SCK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:41
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: SCK » 26 lis 2008, 18:11

No i sprężynki mam założone <ok>
Przód usiadł tyle samo co tył. Nie mierzyłem, ale różnica od razu widoczna. Dodatkowo zamiast kółeczek 205/50R16 założyłem 195/50R15, więc poniekąd przełożyło się to na kolejne 1,5 cm w dół. Teraz autko jeszcze bardziej mi się podoba :mrgreen:

Awatar użytkownika
fajgi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 13 lip 2008, 10:40
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: fajgi » 26 lis 2008, 22:48

no to fajnie ze usiadł tak że ci się podoba :) milego śmigania :P PeeS...uwazaj na dziury bardziej niż dotąd :)

Marcys_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 23 maja 2007, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcys_s » 28 lis 2008, 07:24

A gdzie zdjecia!!!

tomek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:56

Post autor: tomek80 » 14 maja 2009, 23:14

mam pytonko czy bym mogl zalozyc sportowe sprerzyny do gazowych amortyzatorow firmy ol-ko i jest to autu audi b 3

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 14 maja 2009, 23:39

ol-ko? Chyba Alko.

Tak możesz założyć sportowe sprężyny. Poczytaj trochę.

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl