[b3/b4] Przednie sprężyny - roznice w budowie
[b3/b4] Przednie sprężyny - roznice w budowie
Jutro zamierzam wymienić przednie sprężynki. Dorwałem obniżające o 40mm, które to wcześniej siedziały w B4 1.9TD. Oczywiście wcześniej wyczytałem na forum, że przedni zawias w B3 jest taki sam jak w B4. Natknąłem się niestety na informację, która mnie niepokoi. Otóż długość przedniej seryjnej sprężyny w B3 wynosi 37 cm i 5,5 zwoja czynnego. Natomiast moje sprężynki mają jedynie niecałe 29 cm długości przy 4,5 zwojach czynnych. Odległość między zwojami wynosi około 5,5 cm. Na chłopski rozum jakby te moje sprężynki miały jeden zwój więcej ich długość wynosiłaby około 34 cm, a to i tak znacznie mniej niż seria. Z ciekawości napisałem do sklepu, otrzymałem odpowiedź, iż długość przednich sprężyn to 28,5 cm - czyli jak u mnie. Średnica drutu i liczba zwojów też się zgadzają. Wiadomo, że sprężynki są wstępnie ściśnięte w przednim amortyzatorze przed jego zamontowaniem, ale aż tyle?
Proszę o rozwianie moich wątpliwości, bo inaczej wymiana może okazać się nietrafiona.
Proszę o rozwianie moich wątpliwości, bo inaczej wymiana może okazać się nietrafiona.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2011, 23:56 przez SCK, łącznie zmieniany 2 razy.
hmmm....jak dla mnie to troszeczke zakreciles albo nieuwaznie czytam ( za poozna godzina ) ...ja bym na twoim miejscu wziol sie jutro za robote ( ostatnio wymienialem amory wiec wiem ze to wcale nie jest duzo pracy ) i sie okaze czy bedzie gleba czy nie tak dla przykladu napisze ze kiedyc w cc wymienialem springi na sportowe i ku mojemu zdziwieniu ori były kroootsze o 10 mm ale i tak cienias usiadł i to znacznie
- homer
- Forum Audi 80
- Posty: 392
- Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
- Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
- Kontakt:
ja tak poza tematem.. masz zamiar zamontować glebę tylko na przód?? mam nadzieje ze wiesz ze tył automatycznie pójdzie do góry? że auto zacznie się dziwnie zachowywać na zakrętach i nierównościach poprzecznych?? to tak tylko poza konkursem zadaje pytania... i wiem to z autopsji sam przez jakiś czas jeździłem na przodzie obniżonym a tyle seryjnym i jak mnie tyłek przy ok 60km/h wyprzedził na zjedzie z autostrady( nie jakimś ostrym i na suchym w dodatku) to postanowiłem że albo całe autko na glebę albo całe do góry
Spokojna głowa - tył mam już załatwiony. Nie miałem po prostu możliwości wszystkiego od razu zrobić, stąd 2 etapy.
Może trochę zamotałem opis. Powtórzę skrótowo, a wiec... Długość oryginalnych sprężyn przednich w B3 wynosi 37 cm. Zawieche przednią mam jeszcze oryginalna. Sprężynki, które zamierzam zamontować to -40, ale są one znacznie krótsze od oryginalnych - mają tylko około 29 cm długości.
Może trochę zamotałem opis. Powtórzę skrótowo, a wiec... Długość oryginalnych sprężyn przednich w B3 wynosi 37 cm. Zawieche przednią mam jeszcze oryginalna. Sprężynki, które zamierzam zamontować to -40, ale są one znacznie krótsze od oryginalnych - mają tylko około 29 cm długości.
no to roooznicy mamy 8 cm tylko ze wez pod uwage ze seria bedzie sie bardziej ugnac i z tad moze byc ta roooznica...jak wpakujesz sport to ta sprezyna nie bedzie az tak scisnieta miedzy kielichem a amorem jak seria...z mojego przykladu powiem ze przy mojej glebie ( weitec ) jak uniose przod to sprezyna moge sobie obrocic czego nie moglem zrobic w serii wiec na pewno jest duzo kroootsza