Witam dzisiaj trochę przy autko porobiłem drobnostek:
-uszczelka pod pokrywą zaworów
-uszczelniacze zaworowe(brała około 1,5l na 10'000) teraz myślę że będzie lepiej bo uszczelniacze stare były jak z kamienia
-Silnik zalewam 15w40 bo jakoś bałem się wlać 10w40
-Szklanki chwile postukają na zimnym później jest spokój (do tego bardzo cicho więc mi to nie przeszkadza)
A jako że miałem dostęp do przyrządu pomiarowego więc zmierzyłem sprężanie na cylindrach na rozgrzanym silniku i wyszło
1 cylinder 13
2 cylinder 12,5
3 cylinder 12,6
4 cylinder 12,5
jakie powinny byc prawidłowe sprężania i co o tym sądzicie
silniczek 3A (ke-mototronik)
[B3 3A] Prośba o ocenę stanu silnika
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Fabryka podaje coś koło dychy chyba 10,4:1 jako stopień sprężania.Czy aby napewno dobrze zmierzyłeś to sprężanie?Może jakieś resztki oleju były w komorach że taki wysoki wyszedł.
A jeśli chodzi o ocenę stanu silnika to...trudno to zrobić sensownie bez oględzin tak przez sieć.Jeśli pali jedzie,przestanie sirobać olej (po twoich zabiegach ),moc rozwija równomiernie,nic z niego nie cieknie...to jak dla mnie sprawny używany silnik 3A i tyle
A jeśli chodzi o ocenę stanu silnika to...trudno to zrobić sensownie bez oględzin tak przez sieć.Jeśli pali jedzie,przestanie sirobać olej (po twoich zabiegach ),moc rozwija równomiernie,nic z niego nie cieknie...to jak dla mnie sprawny używany silnik 3A i tyle
chyba sie niczym nie bedę przejmował. Na infotechu znalazłem że powinno się mieścić między 10-13, więc nad wyraz dobrze. martwiła mnie tlko różnica 0,5 miedzy cylindrami ale podobno jak jest większe niz jeden to nadaje się do remontu. Silnik oprócz tego że łykał trochę olejku sprawuje sie bardzo dobrze nawet udało mi sie na autostradzie osiągnąć 220 z przyspieszaniem tez nie ma problemu <ok>
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE