Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 3A] Prośba o ocenę stanu silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[B3 3A] Prośba o ocenę stanu silnika

Post autor: misiek440 » 14 maja 2009, 23:51

Witam dzisiaj trochę przy autko porobiłem drobnostek:
-uszczelka pod pokrywą zaworów
-uszczelniacze zaworowe(brała około 1,5l na 10'000) teraz myślę że będzie lepiej bo uszczelniacze stare były jak z kamienia
-Silnik zalewam 15w40 bo jakoś bałem się wlać 10w40
-Szklanki chwile postukają na zimnym później jest spokój (do tego bardzo cicho więc mi to nie przeszkadza)

A jako że miałem dostęp do przyrządu pomiarowego więc zmierzyłem sprężanie na cylindrach na rozgrzanym silniku i wyszło
1 cylinder 13
2 cylinder 12,5
3 cylinder 12,6
4 cylinder 12,5

jakie powinny byc prawidłowe sprężania i co o tym sądzicie

silniczek 3A (ke-mototronik)

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 15 maja 2009, 12:53

Fabryka podaje coś koło dychy chyba 10,4:1 jako stopień sprężania.Czy aby napewno dobrze zmierzyłeś to sprężanie?Może jakieś resztki oleju były w komorach że taki wysoki wyszedł.
A jeśli chodzi o ocenę stanu silnika to...trudno to zrobić sensownie bez oględzin tak przez sieć.Jeśli pali jedzie,przestanie sirobać olej (po twoich zabiegach ),moc rozwija równomiernie,nic z niego nie cieknie...to jak dla mnie sprawny używany silnik 3A i tyle ;-)

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 15 maja 2009, 13:08

te sprężanie to naprawdę jakieś wysokie :P i jeszcze te lata hmm :-) szok ;-)

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 15 maja 2009, 13:11

luk_OP_Q89, ciśnienie sprężania a stopień sprężania to dwie różne sprawy.
O ile dobrze pamietam, to ciśnienie masz bardzo dobre, chodź pewności 100% nie mam.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 15 maja 2009, 13:40

chyba sie niczym nie bedę przejmował. Na infotechu znalazłem że powinno się mieścić między 10-13, więc nad wyraz dobrze. martwiła mnie tlko różnica 0,5 miedzy cylindrami ale podobno jak jest większe niz jeden to nadaje się do remontu. Silnik oprócz tego że łykał trochę olejku sprawuje sie bardzo dobrze nawet udało mi sie na autostradzie osiągnąć 220 z przyspieszaniem tez nie ma problemu <ok>

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 15 maja 2009, 13:50

Jednak sie nie myliłem. Jeżeli ilości pochłanianego oleju nie są duże to nie ma się czym martwić tylko jeździć dalej.
A ta różnica 0,5 bar to niewiele.

Awatar użytkownika
milan_25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 26 lis 2008, 21:08
Lokalizacja: Łódź

Post autor: milan_25 » 15 maja 2009, 14:13

takie ciśnienie sprężania jest bardzo dobre od 10,5 do 13,5 według książki ma nowy motor,różnica między cylindrami nie może być większa niż 3 atm, a dolna granica to około 7,5 także masz bardzo dobre. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 15 maja 2009, 15:09

kokolino1, a no babol przyłapałeś ;-) :oops: Znam różnice...przez roztargnienie jakoś z tym stopniem wyskoczyłem.misiek440, ciśnienie masz b.dobre, lepiej niż przeciętne.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 15 maja 2009, 15:22

wielkie Dzięki panowie bo nie byłem pewny. A stopień sprężania sobie zmienie jak kiedyś przyjdzie potrzeba wymiany uszczelki pod głowica ;-) to ją wtedy z planuje <ok> bo o ile mi wiadomo to stopień sprężania jest jednostką stałą (nie licząc planowania głowicy :-P )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl