[audi 80 B3] Tuleje wahacza
[audi 80 B3] Tuleje wahacza
Witam. Wiem, tego typu tematow jest wiele na forum. Przeczytalem wiekszosc z nich i szczerze mowiac nie uzyskalem odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie. Wie ktos moze jak metodami domowymi wprasowac taka tuleje http://moto.allegro.pl/item622725303_vw ... di_90.html w wahacz? Zgory dziekuje za pomoc.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Jeszcze się nie spotkałem z taką tuleją na wahacz w b3 ale normalnie jak wymieniam to odpowiednio dobrane rurki wybijasz jedne wbijasz drugie nie jest żaden problem przeważnie są takie http://moto.allegro.pl/item629984616_tu ... _febi.html
Z tuleja pokazana przez ciebie nie mialbym zadnego problemu. W moim przypadku nie mam zielonego pojecia jak wcisnac kolnierz w wahacz. Moje audi jest przejsciowka pomiedzy b2 i b3. Zawieszenie (przynajmniej przednie) jest takie jak w b2 (wyglada jak w ksiazce od b2) natomiast cala skorupa jest b3 i do tego silnik 1,9 e.
Re: [audi 80 B3] Tuleje wahacza
kolego aby ta tuleje wsadzic to musisz pierw ten gumowy kolniez wepchac srubokretem lub czyms tempym aby zlapac prowadzenie tuleji a pojniej to juz tylko imadlo i gotowe najlepiej do poslizgu uzyc jakiegos plynu do naczyn i wedzie bez problemow. pozdroduck17 pisze:Witam. Wiem, tego typu tematow jest wiele na forum. Przeczytalem wiekszosc z nich i szczerze mowiac nie uzyskalem odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie. Wie ktos moze jak metodami domowymi wprasowac taka tuleje http://moto.allegro.pl/item622725303_vw ... di_90.html w wahacz? Zgory dziekuje za pomoc.
najlatwiej pret gwintowany przekladasz przez tuleje i wahacz na zewnetrzne stony podkladki tylko dobrze dopasowane bo nie wcisnie ci do konca tuleji na podkladki nakretki i krecisz nie zapomnij o wyczysceniu papierem sciernym otworow w wahaczach i posmarowaniu smarem otworow i tulej i pujdzie szybko srubokretem lepiej nie kombinoj bo jeszcze tuleje poszarpiesz
w zyciu tego typu tuleji tym sposobem nie wepchasz tylko ja uszkodzisz jak zaczniesz ciagnac sciagaczem to ten kolniez zostanie w tyle i tyle z tego bedzie. A po drugie nie uzywa sie smaru to gumy itp (najlepiej zdaje egzamin plyn do naczyn itp). Jak ostry srubokret wezmiesz to napewno ja przebijesz dlatego napisalem (narzedzie tepe).pozdrotomek1982 pisze:najlatwiej pret gwintowany przekladasz przez tuleje i wahacz na zewnetrzne stony podkladki tylko dobrze dopasowane bo nie wcisnie ci do konca tuleji na podkladki nakretki i krecisz nie zapomnij o wyczysceniu papierem sciernym otworow w wahaczach i posmarowaniu smarem otworow i tulej i pujdzie szybko srubokretem lepiej nie kombinoj bo jeszcze tuleje poszarpiesz
Miałem wcześniej takie tuleje w B3 1.6 TD bez wspomagania , w benzynie jest podobna , oczywiście bez wspomagania . Wymieniał mi je mechanik na podobnej zasadzie jak napisał wcześniej kolega . Tylko imadło i wkręcać pod kątem żeby kołnierz wszedł pierwszy .
Słyszałem nawet i sprawdzałem że dobrze przedtem tulejki zamrozić , bo stracą na objętości i będą sztywniejsze. Żadnej prasy i żadnych gwintowanych prętów , bo kołnierz utniesz. pozdrawiam.
Słyszałem nawet i sprawdzałem że dobrze przedtem tulejki zamrozić , bo stracą na objętości i będą sztywniejsze. Żadnej prasy i żadnych gwintowanych prętów , bo kołnierz utniesz. pozdrawiam.
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
zgadza się z olkusza ale narazie te deszcze mnie dobijają i jak pod te auto wchodzićFurti pisze:Zobaczysz ze będziesz miał problem;)Tuleje po wprasowaniu wydłużają się i trzeba z obu stron obciąć parę mm;P Robiłem to jakies 2 tygodnie temu;)Rozumiem ze tuleje po 120 zł masz z Olkusza?
a propo jak już skróciłeś po bokach te gumy to jak to auto się zachowuje czy aby na dziurach nie wali jak fura