Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.o ABK+LPG] Szarpanie na gazie

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

[B4 2.o ABK+LPG] Szarpanie na gazie

Post autor: rychu87 » 15 maja 2009, 14:01

Witam państwa. Mam problem odnośnie instalacji gazowej a mianowicie na gazie na wolnych obrotach silnik chodzi takjaby na 3 tłoki szarpie przy tym całym autem. Ruszac musze na półsprzęgle bo normalnie się nieda szarpie i gaśnie. Wolno wchodzi na obroty tak do 2 tys. wcześniej miałem taki problem przy pękniętej obudowie filtra powietrza ale obejrzałem wszystko dokladnie i nieszczelnosci nie ma. Przepływka też się nie przycina. Wszystko stało sie po strzale gazu... Dodam że na Pb jest wszystko ok. Wie ktoś moze co to?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 maja 2009, 18:03

Szukaj nieszczelności. Jeśli jesteś 100% pewny, że nie łapie lewego powietrza to do przeglądu układ WN (świece, kopułka, palec, przewody, moduł, cewka). Objawy mocno wskazują na wypadanie zapłonów.

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 15 maja 2009, 18:22

100 % pewności nie mam ale 99,9%... Swiece kable palec kopółke mam nowe... Zauwarzyłem ze gdy w przepływce otworze klapke na max to jakby było ok... Nie jeździłem tak ale słyszałem po pracy silnika że jest ok tylko są minimalne nierówności w pracy silnika tylko na Pb jeśli dodam gazu to gdy obroty spadają to gaśnie... Ostatnio wymieniłem sonde lambda i czujnik stukowy bo izolacja się rozsypała...

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 maja 2009, 18:31

Rychu87, zlituj się przeczytaj jeszcze raz tego swojego posta i popraw go bo za groma nic z niego nie rozumiem poza tym, że masz nowe kable, kopułkę, palec i świece.
Użyj też jakiegoś edytora tekstu do sprawdzania pisowni zanim klikniesz wyślij bo roi się od błędów. Nie używaj notorycznie wielokropka tylko stosuj poprawną pisownię. To jeden z wymogów Regulaminu.

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 15 maja 2009, 20:43

Ok sorki ;-) A więc tak, co mam nowe już wiesz' zapomniałem jeszcze dodać że mam nowy czujnik temp płynu chłodzącego( ten niebieski)Używany mam czujnik stukowy i sonde lambda( w dobrym stanie prawie nie okopcona) Myślę że lewego powietrza nie ciągnie bo żadnych nieszczelności nie przyuważyłem. To co chciałem powiedzieć to to że jak na tych ząbkach w przepływce ustawie potencjometr tak aby klapka była cały czas na pełnym otwarciu to silnik chodzi w miare równo wchodzi dobrze na obroty' jadnak dalej musze ruszać na półsprzęgle bo inaczej albo strzeli albo zgaśnie i jeżdzi tak jakby miał 50KM a nie 115. Na Pb chodzi ok tyle tylko że nie ma takiej mocy jak powinien. Na gazie jeszcze gdy dodam gazu powyżej 3000 obrotów to gdy obroty opadają coś strzele w tłumiku. Ostatnio wymieniałem przepustnice i nie było już tych strzałów ale obroty falowały między 500 a 2000 obrotów więc włożyłem starą przepustnice.

[ Dodano: 2009-05-15, 21:47 ]
Mam jeszcze pytanko jak sprawdzić cewke czy do wymiany?

[ Dodano: 2009-05-17, 10:26 ]
Jeśli jeszcze jest ktoś tym tematem zainteresowany i mógłby pomóc to dodam że auto jakoś za bardzo się grzeje w/g mnie. Jeśli mam tą klapke od przepływki na pełnym otwarciu to na gazie można jeżdzić w miare normalnie ale na Pb jest lipa. Jeśli ustawie na PB żeby było dobrze to znowu na gazie nie da się jeździć...

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 17 maja 2009, 22:01

rychu87 pisze:Mam jeszcze pytanko jak sprawdzić cewke czy do wymiany?
Zdaje się Kolega Widmo niedawno opisywał procedurę sprawdzania cewki (poszukaj w archiwum). Poza tym do sprawdzenia przepływka i ustawienie zapłonu (pamiętaj o konieczności wprowadzenia ECU w tryb serwisowy).

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 18 maja 2009, 15:54

Zapłon ustawiałem ok miesiąc temu z zablokowanym sterownikiem ale dla pewności go sprawdze jeszcze. A czujnik stukowy jest jakoś powięzany z zapłonem Bo ustawiałem zapłon a miałem izolacje rozsypaną właśnie od tego czujnika. Przepływka się nie przycina jeśli o to chodzi.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 18 maja 2009, 16:50

Czujnik stukowy dostarcza dane do sterownika o występującym spalaniu detonacyjnym po czym sterownik wyprzedza bądź opóźnia kąt zapłonu.Odpowiedź na twoje pytanie: Tak jest powiązany z zapłonem.

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 18 maja 2009, 18:57

Pytam bo gdy ustawiłem zapłon jak trzeba po przykręceniu aparatu ( aparat nawet nie drgnął) sprawdziłem zapłon i był inny niż przed przykręceniem. Ustawiłem ponownie i po przykręceniu było już ok ale od tamtej pory nie sprawdzałem. Wymieniłem czujnik więc ustawie zapłon ponownie. Mam jeszcze jedno pytanko czy strzał gazu w kolektor ssący mógł jakoś rozregulować gaz. Bo było coś takiego: wyjechałem spod pracy silnik chodził równiutko na gazie i pb po jakimś kilometrze strzelił gaz przejechałem jeszcze kilometr i jak się zatrzymałem to silnik chodził tak że kołysało całym autem na gazie. Na pb nadal było wszystko ok. Co byś radził sprawdzić? Podaj wszystkie możliwe przyczyny po kolei.
Z góry dzięki' pozdro.

[ Dodano: 2009-05-18, 19:04 ]
Potencjometr musiałem przestawić tak że jest prawie na pełnym otwarciu bo inaczej nie dało się na gazie jeździć. teraz na pb gdy dodam gazu tak do 2500 obrotów to jak obroty opadają to gaśnie więc tylko rano na wolnych obrotach go zagrzeje i jeżdze na gazie. Też brałem pod uwage to że coś jest ze ścieżkami płytki więc wymieniłem płytke z takiej samej przepływki ale nie ma żadnej różnicy :-(

[ Dodano: 2009-05-18, 19:11 ]
O instalacji wiem tylko że nie jest to sekwencja a więcej nie mogę powiedzieć bo nie mam pojęcia :-/ Na regulacje LPG się wybieram tylko jeszcze muszę wymyślić gdzie bo w okolicy nie ma żadnych kumatych gazowników. Czekam jeszcze na przepustnice bo koleś mi wysłał ale w jeszcze gorszym stanie niż moja :evil: może ona mieć coś do gadania w tej sprawie? Badź moje auto tak się do zepsutej przyzwyczaiło że dobra mu nie odpowiadała ale mam nadzieje że nie.

[ Dodano: 2009-05-19, 15:01 ]
A gdzie znajduje się ten reduktor?

[ Dodano: 2009-05-19, 15:04 ]
A gdzie znajduje się ten reduktor?

[ Dodano: 2009-05-20, 17:20 ]
Chciałbym jeszcze wiedzieć czemu to auto się tak grzeje? Po przejechanie 5-6 km na zegarze jest 90 st. Czy to jest wina tego że auto jest takie przymulone?

[ Dodano: 2009-05-20, 18:43 ]
Mam jeszcze jedną informacje być może istotną. A mianowicie rano zauważyłem że po odpaleniu jak ruszyłem to auto przez może 5 metrów jechało tak jak powinno' i nagle osłabło choć gazu nie puściłem ani nic' tyle samo trzymałem cały czas tyle samo i nagle sam z siebie osłabł. Pomoże ktoś?

[ Dodano: 2009-05-20, 19:00 ]
Teraz już chyba mogę(na 70%) stwierdzić że mam II generacje instalacji gdyż znajduje się sterownik sondy lamda bodajże STAG2

[ Dodano: 2009-05-20, 19:10 ]
i jest silniczek krokowy na wężu od parownika do filtra powietrza' a mógłbym wiedzieć jak sprawdzić czy membrana w parowniku siadła?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 18 maja 2009, 18:57

rychu87 pisze:Przepływka się nie przycina jeśli o to chodzi.
Płynny ruch to nie wszystko. Na przepływce jest potencjometr, który podaje informację do ECU o kącie otwarcia klapki. Być może ten potencjometr się rozsypał albo przestawiło się ramię suwaka.

rychu87 napisał/a:
Podaj wszystkie możliwe przyczyny po kolei.
No nie, taki mocny to ja nie jestem, zwłaszcza w ABK.
Być może strzał był tak potężny albo poszedł w kierunku reduktora, że powyciągało (albo naderwało) membrany w reduktorze skoro na benzynie nie ma problemów. Czy byłeś na sprawdzeniu ustawienia LPG? No i jaka to instalacja, która generacja?

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 24 maja 2009, 21:03

A mozesz mi napisac jaka masz instalacje (sterownik, reduktor oraz wtryskiwacze), bede u siebie zakladal LPG i chcialbym zobaczyc co sie sprawdza w rzeczywistosci, a co nie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl