[B4 2.o ABK+LPG] Szarpanie na gazie
[B4 2.o ABK+LPG] Szarpanie na gazie
Witam państwa. Mam problem odnośnie instalacji gazowej a mianowicie na gazie na wolnych obrotach silnik chodzi takjaby na 3 tłoki szarpie przy tym całym autem. Ruszac musze na półsprzęgle bo normalnie się nieda szarpie i gaśnie. Wolno wchodzi na obroty tak do 2 tys. wcześniej miałem taki problem przy pękniętej obudowie filtra powietrza ale obejrzałem wszystko dokladnie i nieszczelnosci nie ma. Przepływka też się nie przycina. Wszystko stało sie po strzale gazu... Dodam że na Pb jest wszystko ok. Wie ktoś moze co to?
100 % pewności nie mam ale 99,9%... Swiece kable palec kopółke mam nowe... Zauwarzyłem ze gdy w przepływce otworze klapke na max to jakby było ok... Nie jeździłem tak ale słyszałem po pracy silnika że jest ok tylko są minimalne nierówności w pracy silnika tylko na Pb jeśli dodam gazu to gdy obroty spadają to gaśnie... Ostatnio wymieniłem sonde lambda i czujnik stukowy bo izolacja się rozsypała...
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Rychu87, zlituj się przeczytaj jeszcze raz tego swojego posta i popraw go bo za groma nic z niego nie rozumiem poza tym, że masz nowe kable, kopułkę, palec i świece.
Użyj też jakiegoś edytora tekstu do sprawdzania pisowni zanim klikniesz wyślij bo roi się od błędów. Nie używaj notorycznie wielokropka tylko stosuj poprawną pisownię. To jeden z wymogów Regulaminu.
Użyj też jakiegoś edytora tekstu do sprawdzania pisowni zanim klikniesz wyślij bo roi się od błędów. Nie używaj notorycznie wielokropka tylko stosuj poprawną pisownię. To jeden z wymogów Regulaminu.
Ok sorki A więc tak, co mam nowe już wiesz' zapomniałem jeszcze dodać że mam nowy czujnik temp płynu chłodzącego( ten niebieski)Używany mam czujnik stukowy i sonde lambda( w dobrym stanie prawie nie okopcona) Myślę że lewego powietrza nie ciągnie bo żadnych nieszczelności nie przyuważyłem. To co chciałem powiedzieć to to że jak na tych ząbkach w przepływce ustawie potencjometr tak aby klapka była cały czas na pełnym otwarciu to silnik chodzi w miare równo wchodzi dobrze na obroty' jadnak dalej musze ruszać na półsprzęgle bo inaczej albo strzeli albo zgaśnie i jeżdzi tak jakby miał 50KM a nie 115. Na Pb chodzi ok tyle tylko że nie ma takiej mocy jak powinien. Na gazie jeszcze gdy dodam gazu powyżej 3000 obrotów to gdy obroty opadają coś strzele w tłumiku. Ostatnio wymieniałem przepustnice i nie było już tych strzałów ale obroty falowały między 500 a 2000 obrotów więc włożyłem starą przepustnice.
[ Dodano: 2009-05-15, 21:47 ]
Mam jeszcze pytanko jak sprawdzić cewke czy do wymiany?
[ Dodano: 2009-05-17, 10:26 ]
Jeśli jeszcze jest ktoś tym tematem zainteresowany i mógłby pomóc to dodam że auto jakoś za bardzo się grzeje w/g mnie. Jeśli mam tą klapke od przepływki na pełnym otwarciu to na gazie można jeżdzić w miare normalnie ale na Pb jest lipa. Jeśli ustawie na PB żeby było dobrze to znowu na gazie nie da się jeździć...
[ Dodano: 2009-05-15, 21:47 ]
Mam jeszcze pytanko jak sprawdzić cewke czy do wymiany?
[ Dodano: 2009-05-17, 10:26 ]
Jeśli jeszcze jest ktoś tym tematem zainteresowany i mógłby pomóc to dodam że auto jakoś za bardzo się grzeje w/g mnie. Jeśli mam tą klapke od przepływki na pełnym otwarciu to na gazie można jeżdzić w miare normalnie ale na Pb jest lipa. Jeśli ustawie na PB żeby było dobrze to znowu na gazie nie da się jeździć...
Pytam bo gdy ustawiłem zapłon jak trzeba po przykręceniu aparatu ( aparat nawet nie drgnął) sprawdziłem zapłon i był inny niż przed przykręceniem. Ustawiłem ponownie i po przykręceniu było już ok ale od tamtej pory nie sprawdzałem. Wymieniłem czujnik więc ustawie zapłon ponownie. Mam jeszcze jedno pytanko czy strzał gazu w kolektor ssący mógł jakoś rozregulować gaz. Bo było coś takiego: wyjechałem spod pracy silnik chodził równiutko na gazie i pb po jakimś kilometrze strzelił gaz przejechałem jeszcze kilometr i jak się zatrzymałem to silnik chodził tak że kołysało całym autem na gazie. Na pb nadal było wszystko ok. Co byś radził sprawdzić? Podaj wszystkie możliwe przyczyny po kolei.
Z góry dzięki' pozdro.
[ Dodano: 2009-05-18, 19:04 ]
Potencjometr musiałem przestawić tak że jest prawie na pełnym otwarciu bo inaczej nie dało się na gazie jeździć. teraz na pb gdy dodam gazu tak do 2500 obrotów to jak obroty opadają to gaśnie więc tylko rano na wolnych obrotach go zagrzeje i jeżdze na gazie. Też brałem pod uwage to że coś jest ze ścieżkami płytki więc wymieniłem płytke z takiej samej przepływki ale nie ma żadnej różnicy
[ Dodano: 2009-05-18, 19:11 ]
O instalacji wiem tylko że nie jest to sekwencja a więcej nie mogę powiedzieć bo nie mam pojęcia Na regulacje LPG się wybieram tylko jeszcze muszę wymyślić gdzie bo w okolicy nie ma żadnych kumatych gazowników. Czekam jeszcze na przepustnice bo koleś mi wysłał ale w jeszcze gorszym stanie niż moja :evil: może ona mieć coś do gadania w tej sprawie? Badź moje auto tak się do zepsutej przyzwyczaiło że dobra mu nie odpowiadała ale mam nadzieje że nie.
[ Dodano: 2009-05-19, 15:01 ]
A gdzie znajduje się ten reduktor?
[ Dodano: 2009-05-19, 15:04 ]
A gdzie znajduje się ten reduktor?
[ Dodano: 2009-05-20, 17:20 ]
Chciałbym jeszcze wiedzieć czemu to auto się tak grzeje? Po przejechanie 5-6 km na zegarze jest 90 st. Czy to jest wina tego że auto jest takie przymulone?
[ Dodano: 2009-05-20, 18:43 ]
Mam jeszcze jedną informacje być może istotną. A mianowicie rano zauważyłem że po odpaleniu jak ruszyłem to auto przez może 5 metrów jechało tak jak powinno' i nagle osłabło choć gazu nie puściłem ani nic' tyle samo trzymałem cały czas tyle samo i nagle sam z siebie osłabł. Pomoże ktoś?
[ Dodano: 2009-05-20, 19:00 ]
Teraz już chyba mogę(na 70%) stwierdzić że mam II generacje instalacji gdyż znajduje się sterownik sondy lamda bodajże STAG2
[ Dodano: 2009-05-20, 19:10 ]
i jest silniczek krokowy na wężu od parownika do filtra powietrza' a mógłbym wiedzieć jak sprawdzić czy membrana w parowniku siadła?
Z góry dzięki' pozdro.
[ Dodano: 2009-05-18, 19:04 ]
Potencjometr musiałem przestawić tak że jest prawie na pełnym otwarciu bo inaczej nie dało się na gazie jeździć. teraz na pb gdy dodam gazu tak do 2500 obrotów to jak obroty opadają to gaśnie więc tylko rano na wolnych obrotach go zagrzeje i jeżdze na gazie. Też brałem pod uwage to że coś jest ze ścieżkami płytki więc wymieniłem płytke z takiej samej przepływki ale nie ma żadnej różnicy
[ Dodano: 2009-05-18, 19:11 ]
O instalacji wiem tylko że nie jest to sekwencja a więcej nie mogę powiedzieć bo nie mam pojęcia Na regulacje LPG się wybieram tylko jeszcze muszę wymyślić gdzie bo w okolicy nie ma żadnych kumatych gazowników. Czekam jeszcze na przepustnice bo koleś mi wysłał ale w jeszcze gorszym stanie niż moja :evil: może ona mieć coś do gadania w tej sprawie? Badź moje auto tak się do zepsutej przyzwyczaiło że dobra mu nie odpowiadała ale mam nadzieje że nie.
[ Dodano: 2009-05-19, 15:01 ]
A gdzie znajduje się ten reduktor?
[ Dodano: 2009-05-19, 15:04 ]
A gdzie znajduje się ten reduktor?
[ Dodano: 2009-05-20, 17:20 ]
Chciałbym jeszcze wiedzieć czemu to auto się tak grzeje? Po przejechanie 5-6 km na zegarze jest 90 st. Czy to jest wina tego że auto jest takie przymulone?
[ Dodano: 2009-05-20, 18:43 ]
Mam jeszcze jedną informacje być może istotną. A mianowicie rano zauważyłem że po odpaleniu jak ruszyłem to auto przez może 5 metrów jechało tak jak powinno' i nagle osłabło choć gazu nie puściłem ani nic' tyle samo trzymałem cały czas tyle samo i nagle sam z siebie osłabł. Pomoże ktoś?
[ Dodano: 2009-05-20, 19:00 ]
Teraz już chyba mogę(na 70%) stwierdzić że mam II generacje instalacji gdyż znajduje się sterownik sondy lamda bodajże STAG2
[ Dodano: 2009-05-20, 19:10 ]
i jest silniczek krokowy na wężu od parownika do filtra powietrza' a mógłbym wiedzieć jak sprawdzić czy membrana w parowniku siadła?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Płynny ruch to nie wszystko. Na przepływce jest potencjometr, który podaje informację do ECU o kącie otwarcia klapki. Być może ten potencjometr się rozsypał albo przestawiło się ramię suwaka.rychu87 pisze:Przepływka się nie przycina jeśli o to chodzi.
rychu87 napisał/a:
No nie, taki mocny to ja nie jestem, zwłaszcza w ABK.Podaj wszystkie możliwe przyczyny po kolei.
Być może strzał był tak potężny albo poszedł w kierunku reduktora, że powyciągało (albo naderwało) membrany w reduktorze skoro na benzynie nie ma problemów. Czy byłeś na sprawdzeniu ustawienia LPG? No i jaka to instalacja, która generacja?