Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Dziwny problem z szarpaniem i nie tylko.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:11
Lokalizacja: lubelskie

[1.9TDI 1Z] Dziwny problem z szarpaniem i nie tylko.

Post autor: pier » 14 maja 2009, 15:39

Witam.
Mam pytanko odnośnie szarpania w mojej audiczce. Mam już odłączony czujnik prędkości od ECU bo auto szarpało przy stałej szybkości ale teraz zaczęło się co innego. Mianowicie kiedy ostro przyśpieszam np. trzeci bieg i koło 100 to auto ma takie nagłe mocne szarpnięcia aż strach jechać. Dzieje się też tak przy dużym obciążeniu np. 4 bieg i mała prędkość. Wydaje mi się że może to mieć związek ze sprzęgłem lub skrzynią bo z tymi też ostatnio są problemy. Mianowicie był problem z włączaniem biegów, mechanik stwierdził że to docisk i zostało zamontowane kompletne nowe sprzęgło. Teraz biegi wchodzą lekko ale czasami jest tak że jakby lewarek się zablokował nie można nawet na boki ruszyć nim i za każdym razem piątka zgrzyta. Olej w skrzyni jest na pewno. Czasami jest tez tak że jak ruszam do tyłu to jest takie dziwne szarpnięcie i to na pewno nie silnik. Wiem że dużo napisałem ale nie mam już siły do tego auta jak nie jedno to drugie. Może ktoś miał podobne objawy albo wie o co w tym chodzi?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2009, 20:37 przez pier, łącznie zmieniany 1 raz.

mlubinski

Post autor: mlubinski » 14 maja 2009, 22:56

hej, jeśli odłączenie kostki od prędkościomierza pomogło, to na 90% masz nastawnik pompy wtryskowej do czyszczenia. Skontaktuj się z kolegą Adamm, on Ci to naprawi :mrgreen:
sprawdź, czy nie masz w wężykach paliwowych powietrza (czy nie pompuje bąbli powietrza non stop) Ja tak miałem, i przy dynamicznym deptaniu miałem też szarpnięcia. Po usunięciu przyczyny tych bąbli problemu z deptaniem nie mam <ok>

mysza134
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 20 mar 2008, 17:12

Post autor: mysza134 » 15 maja 2009, 21:16

Witam wszystkich
Sorry że skorzystam ale nie chcę zakładać nowego postu, odpiołem kostke od czujnika prędkości i o dziwo auto dopiero zaczęło szarpać i było jakby słabsze,więc wpiąłem z powrotem kostkę do prędkosciomierza i ruszam a wskazówka stoi jak przyklejona ruszyła się dopiero po jakiś 10m , czy jest to normalne zachowanie po opięciu kostki od czujnika czy to jest sygnał że coś nie gra?

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 15 maja 2009, 23:22

Warto sprzawdzic przewód od czujnika położenia wału. Ja miałem przetarta izolacje i czasem podczas jazdy robilo sie zwarcie do masy, co objawiało się nagłym, mocnym szarpnięciem. Dopiero dokładne oględziny przewodu ujawnily tą usterkę. Na pierwszy rzut oka wyglądał ok.

Niedomagajacy nastawnik powoduje przewaznie lekkie szarpniecia i falowanie obrotow na niskich obrotach, a nie na 3 biegu przy 100km/h....

mlubinski

Post autor: mlubinski » 16 maja 2009, 09:25

Ross pisze: Niedomagajacy nastawnik powoduje przewaznie lekkie szarpniecia i falowanie obrotow na niskich obrotach, a nie na 3 biegu przy 100km/h....
falujące obroty - zgoda, lekkie szarpanie - zgoda. To co napisałem ma się chyba dobrze w stosunku do tego co napisał autor
auto szarpało przy stałej szybkości
Co do szarpnięć przy deptaniu, to też napisałem, żeby autor sprawdził czy w wężykach paliwowych (te przezroczyste) nie ma pęcherzy powietrza. Ja je miałem i one powodowały identyczny objaw (szarpnięcia wozem przy dużym "bucie").

tak więc u autora na 90% nastawnik do czyszczenia + sprawdzenie powietrza

Awatar użytkownika
pier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:11
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pier » 16 maja 2009, 11:45

Proszę dajcie spokój nastawnikowi był sprawdzany chyba z 5 razy. Popatrzyłem dokładnie na przewody i podczas poruszania nimi widać pęcherzyki powietrza. Te gumowe krótkie przewody są posieknięte i pewnie tamtędy się ono dostaje, co ciekawsze szarpanie występuje częściej w gorące dni.

mlubinski

Post autor: mlubinski » 17 maja 2009, 17:13

Proszę dajcie spokój nastawnikowi był sprawdzany chyba z 5 razy
Dobrze, damy spokój - w końcu to Twoje autko, nie nasze. Wiesz, ja zanim trafiłem na odpowiednich ludzi, którzy znają się na rzeczy (a nie tylko udają, że się znają) byłem u wielu czarodziei, straciłem łącznie sporo kasy na bezsensowne wymiany, na gdybania i powalone teorie (bez rzetelnego sprawdzenia). Jeden mówił, że pompa wtryskowa do wymiany (koszt 1500pln), drugi mówił, że na pewno problem w baku paliwa jest, trzeci, że na sto procent mam luzy na zawieszeniu i stąd te drgania.
Dopiero wizyta u Adamm rozwiązała wszelkie moje problemy (szarpanie, powietrze w wężykach). I dlatego Ci to napisałem. Ale zrobisz jak uważasz. Domyślam się teraz dlaczego poprzedni właściciel mojego auta go sprzedał - z tych właśnie powodów (które ciężko zdiagnozować od razu, bez wiedzy :)) I tak właśnie robi większość ludzi - ma problemy, ludzie dookoła, którzy powinni się znać na naprawie/diagnostyce aut jedyne co potrafią to skasować błędy i snuć wyssane z palca teorie, więc skoro naprawy kosztują więcej i więcej, to lepiej sprzedać auto komuś innemu (niech on się martwi).

Pozdrawiam i życzę, żeby udało się rozwiązać Twój problem.

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 17 maja 2009, 20:43

Miałem to samo co przedmówca, to po kupnie auto zaczęło mi szarpać i nie jechało więcej jak 130. Poprzedni właściciel też coś tak wygladał jakby mu szkoda było sprzedawać ale nie wiedział co jest i nikt mu nie mógł pomóc to sprzedał :mrgreen: . Ale Adamm wszystko naprawił w oka mgnieniu i teraz leje i smigam bezproblemowo!
Tygodniowo robie ok 800km co tydzień także musi być wszystko ok. Pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu do "zdrowia" ;-)

Awatar użytkownika
bob232
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 595
Rejestracja: 29 wrz 2008, 14:00
Lokalizacja: kluczbork

Post autor: bob232 » 18 maja 2009, 08:16

pier pisze: co ciekawsze szarpanie występuje częściej w gorące dni.
mam w moim aucie tan sam objaw, szarpie tylko jak jest bardzo gorącą lub gdy auto jedzie w daleką trasę i mocną się nagrzeje, też chcialbym wiedzieć co jest przyczyną

Awatar użytkownika
pier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:11
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pier » 24 maja 2009, 14:42

A ja chyba wiem co było przyczyną u mnie. Prawdopodobnie żenione paliwo, bo teraz auto nie szarpie. Właśnie wróciłem z Zakopanego, auto naprawdę dostało w du... i o dziwo ani razu nawet najmniejszego szarpnięcia, nie wieże w to że tak nagle usterka ustąpiła. Była i szybka jazda i duże obciążenie pod górę i naprawdę nic nawet najmniejszego szarpnięcia. Zrezygnuje na jakiś czas z tankowania na tej stacji i zobaczymy co to zmieni. Dodam że cały czas tankowałem na Shellu V-power Diesel, widać droższe nie znaczy lepsze...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl