najprawdopodobniej ten czujnik jednak najlepiej jak byś jeszcze go sprawdził czy prawidłowo działa...radziobiker pisze:W taki sposób działa pierwszy bieg i drugi. Czyli czujnik (ten w chłodnicy)?
[All] Termostat a wskazania temperatury
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
takie czujniki najprościej sprawdza się miernikiem.czujnik taki ma w sobie bimetal który pod wpływem temperatury się wygina i robi styk przez co załączają się wentylatory.najlepiej zagrzać samochód do temperatury w której powinien włączyć się wentylator, ściągnąć wtyczkę z czujnika i przyłożyć do odpowiednich 2 pinów miernik.jeśli jest przejście to znaczy że czujnik dobry...
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
no i pewnie przy takiej temperaturze ci się załączają tylko teraz powiedz skąd wiesz że załączając ci się przy 100 stopniach?? patrzysz na wskaźnik czy jakoś inaczej sprawdzasz?? wskaźnik może mieć przekłamania więc może ci pokazywać 100 stopni a temp wody ma 95 no i włącza się wentylator.u mnie też wskazówka musi podskoczyć ponad 90 stopni by włączył się wentylator... co do zapchanej chłodnicy syfem to lepiej tego nie ruszaj bo można ten syf rozpuścić ale wtedy z każdego możliwego miejsca będzie ci się lał płyn...radziobiker pisze:Na czujniku jest napisane, że 95°C
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
mnie się coś wydaje że wszytko jest u ciebie ok tylko trochę panikujesz u kumpla w benzynie jest podobnie jak u mnie czyli wskaźnik podnosi sie ok 3 mm ponad 90 stopni i włącza sie pierwszy bieg a drugi załącza się przy ponad 100 stopniach ale to już musi być naprawdę masakrycznie gorąco.
aha jeszcze jedno. kumpel dużo jeździ po mieście i jak temp na zewnątrz podnosiła się ponad 30 stopni to ciągle wiatraki chodziły mu na 2 biegu więc zamontował sobie manualny włącznik i oprócz czujnika on tez decyduje kiedy załączyć wiatraki i na jakim biegu także przegrzanie mu nie grozi jak się martwisz to zamontuj coś takiego i będziesz spokojny <ok>
aha jeszcze jedno. kumpel dużo jeździ po mieście i jak temp na zewnątrz podnosiła się ponad 30 stopni to ciągle wiatraki chodziły mu na 2 biegu więc zamontował sobie manualny włącznik i oprócz czujnika on tez decyduje kiedy załączyć wiatraki i na jakim biegu także przegrzanie mu nie grozi jak się martwisz to zamontuj coś takiego i będziesz spokojny <ok>
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
odp
witajcie tez mam podobny problem mi wskażnik zadziała jak bardzo długo postoje w korku.
moze to też termostat??
tak z iinej beczki potrzebuje chłonice do 2.3 ng coupe. ktos potrafi pomóc??
pozdrawiam
moze to też termostat??
tak z iinej beczki potrzebuje chłonice do 2.3 ng coupe. ktos potrafi pomóc??
pozdrawiam
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
Co masz na myśli pisząc zadziała? :roll: Jeżeli jest tak że podczas jazdy w trasie masz niską temp a kiedy stoisz w korku podnosi się do 90 to będzie wina termostatu...macius_H pisze:witajcie tez mam podobny problem mi wskażnik zadziała jak bardzo długo postoje w korku.
moze to też termostat??
No ja bym się tak do końca z tym nie zgodził bo jak już są duże przedmuchy to chwila moment i wodę zagotuje... Jak się mylę to proszę poprawić...radziobiker pisze:Chciałbym wrócić do tematu, bo zasięgnąłem opini innej osoby, która powiedziała, że przyczyną "łapania" szybko wysokiej temp. nie może być walnięta uszczelka pod głowicą. To prawda?