Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Termostat a wskazania temperatury

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 maja 2009, 15:40

radziobiker pisze:W taki sposób działa pierwszy bieg i drugi. Czyli czujnik (ten w chłodnicy)?
najprawdopodobniej ten czujnik jednak najlepiej jak byś jeszcze go sprawdził czy prawidłowo działa...

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 06 maja 2009, 16:25

A jak mam sprawdzić ten czujnik?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 maja 2009, 18:15

takie czujniki najprościej sprawdza się miernikiem.czujnik taki ma w sobie bimetal który pod wpływem temperatury się wygina i robi styk przez co załączają się wentylatory.najlepiej zagrzać samochód do temperatury w której powinien włączyć się wentylator, ściągnąć wtyczkę z czujnika i przyłożyć do odpowiednich 2 pinów miernik.jeśli jest przejście to znaczy że czujnik dobry...

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 18 maja 2009, 09:17

Wymieniłem czujnik na nowy,kupiony w ASO. I mój problem nie zniknął. Nadal pierwszy bieg załącza się przy 100°C. Czujnik temp. wskazuje dobrze, bo przy temp. około 85°C puszcza termostat i dolny wąż robi się ciepły. Czy ktoś może wie co jest przyczyną?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 maja 2009, 18:59

ale jak sprawdzałeś że na pewno przy 100 stopniach ci się włączają wentylatory?? z tego co kojarzę to na czujniku masz napisane temperatury załączania biegów i chyba pierwszy bieg załącza się przy 96 lub 98 stopniach a drugi chyba przy 102 stopniach...

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 19 maja 2009, 19:02

Na czujniku jest napisane, że 95°C. Nie wiem czy tak powinni być, ale jak brałem dzisiaj na krótko to za pierwszy bieg dopowiada środkowy wtyk w czujniku a za drugi ten na zewnątrz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 maja 2009, 19:25

radziobiker pisze: I mój problem nie zniknął. Nadal pierwszy bieg załącza się przy 100°C. Czujnik temp. wskazuje dobrze, bo przy temp. około 85°C puszcza termostat i dolny wąż robi się ciepły. Czy ktoś może wie co jest przyczyną?
Powodem może być zakamieniona chłodnica i niedrożne kanały.

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 19 maja 2009, 19:32

Można ją jakoś przeczyścić czy trzeba wymieniać na nową?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 maja 2009, 19:46

radziobiker pisze:Na czujniku jest napisane, że 95°C
no i pewnie przy takiej temperaturze ci się załączają tylko teraz powiedz skąd wiesz że załączając ci się przy 100 stopniach?? patrzysz na wskaźnik czy jakoś inaczej sprawdzasz?? wskaźnik może mieć przekłamania więc może ci pokazywać 100 stopni a temp wody ma 95 no i włącza się wentylator.u mnie też wskazówka musi podskoczyć ponad 90 stopni by włączył się wentylator... co do zapchanej chłodnicy syfem to lepiej tego nie ruszaj bo można ten syf rozpuścić ale wtedy z każdego możliwego miejsca będzie ci się lał płyn...

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 19 maja 2009, 21:25

90°, a 100° to trochę różnica. Trochę się martwię tym, bo robi się coraz cieplej i jak stoję na światłach lub w korku to się strasznie szybko nagrzewa.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 maja 2009, 22:12

mnie się coś wydaje że wszytko jest u ciebie ok tylko trochę panikujesz ;-) u kumpla w benzynie jest podobnie jak u mnie czyli wskaźnik podnosi sie ok 3 mm ponad 90 stopni i włącza sie pierwszy bieg a drugi załącza się przy ponad 100 stopniach ale to już musi być naprawdę masakrycznie gorąco.

aha jeszcze jedno. kumpel dużo jeździ po mieście i jak temp na zewnątrz podnosiła się ponad 30 stopni to ciągle wiatraki chodziły mu na 2 biegu więc zamontował sobie manualny włącznik i oprócz czujnika on tez decyduje kiedy załączyć wiatraki i na jakim biegu także przegrzanie mu nie grozi ;-) jak się martwisz to zamontuj coś takiego i będziesz spokojny <ok>

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 20 maja 2009, 17:13

Znalazłem swój problem. Uszczelka pod głowicą. Dzieki wszystkim za pomoc i pozdrawiam.

[ Dodano: 2009-05-23, 19:09 ]
Chciałbym wrócić do tematu, bo zasięgnąłem opini innej osoby, która powiedziała, że przyczyną "łapania" szybko wysokiej temp. nie może być walnięta uszczelka pod głowicą. To prawda?

macius_H
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 06 sty 2008, 14:04
Lokalizacja: okolice Łodzi

odp

Post autor: macius_H » 24 maja 2009, 07:59

witajcie tez mam podobny problem mi wskażnik zadziała jak bardzo długo postoje w korku.
moze to też termostat??
tak z iinej beczki potrzebuje chłonice do 2.3 ng coupe. ktos potrafi pomóc??
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 24 maja 2009, 11:20

macius_H pisze:witajcie tez mam podobny problem mi wskażnik zadziała jak bardzo długo postoje w korku.
moze to też termostat??
Co masz na myśli pisząc zadziała? :roll: Jeżeli jest tak że podczas jazdy w trasie masz niską temp a kiedy stoisz w korku podnosi się do 90 to będzie wina termostatu...
radziobiker pisze:Chciałbym wrócić do tematu, bo zasięgnąłem opini innej osoby, która powiedziała, że przyczyną "łapania" szybko wysokiej temp. nie może być walnięta uszczelka pod głowicą. To prawda?
No ja bym się tak do końca z tym nie zgodził bo jak już są duże przedmuchy to chwila moment i wodę zagotuje... Jak się mylę to proszę poprawić...

macius_H
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 06 sty 2008, 14:04
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: macius_H » 24 maja 2009, 21:22

chodzi o to ze temperatura na wskazniku jest ciagle na 0 jak bardzo długo jade w korku to wskoczy na chwile 90 i ja troche sie ochlodzi to znowu 0.
nie wiem czy wskaznik czy czujnik szwankuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl