Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Zmula przy temperaturze 60-70 stopni.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
audi1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:41
Lokalizacja: Kraków

[1.9TDI 1Z] Zmula przy temperaturze 60-70 stopni.

Post autor: audi1993 » 19 maja 2009, 14:59

witam mam problem jak jeżdżę autkiem przy w temperaturze 60 - 70 stopni to czasami mi autko zmula przy 2100 obr a jak się nagrzeje do 80 - 90 stopni to elegancko chodzi co to moze być.... wyskakuje błąd 00550 początek kąta wtrysku..sporadycznie.
czujnik n75 wymieniłem ale na używany...czasami jest troszkę powietrza w przewodach ale jak się nagrzeje to już nie ma powietrza w przewodach.
Ostatnio zmieniony 19 maja 2009, 21:17 przez audi1993, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 19 maja 2009, 15:11

Jak masz dostęp do vag-a to zobacz czy kąt wtrysku jest odpowiedni i czy nie lata jeśli tak to trzeba sprawdzić wtrysk sterujący i koło na wale napędowym czy nie ma luzu, może także być problem z czujnikiem paliwa w nastawniku lub którymś z czujników np temperatury płynu chodzącego
Można jeszcze być uszkodzony zawór N108 początku wtrysku

[ Dodano: 2009-05-19, 15:17 ]
Trzeba podpiąć kabelek i użyć Vag-a lub DeltaScan i zobaczyć co go boli

Awatar użytkownika
audi1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: audi1993 » 21 maja 2009, 10:09

co może mieć wspólnego czujnik temperatury płynu chłodzącego ?? i jak sprawdzić czy koło ma luzy ?? i jak podepne vaga to przy temp 80 stopni mam 54 kąt wtrysku tylko że nie ma stałej wartości tylko faluje od 52 do 54... czy to dobrze

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 21 maja 2009, 10:27

audi1993 pisze:faluje od 52 do 54... czy to dobrze
Norma... :)

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 21 maja 2009, 11:05

Jeszcze jedno pytanie czy na rozgrzanym silniku nie słychać jakby hydropopychacz lub zacinał się wtrysk czy może dymi na wolnych obrotach i po dodaniu gazu. Można jeszcze zobaczyć na rozgrzanym silniku po zgaszeniu go i ponownym rozruchu i po ok minucie czy kat wtrysku jest podobny czy nie zmienia się w dużym zakresie tzn np 65, 54,48

Awatar użytkownika
audi1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: audi1993 » 21 maja 2009, 13:28

nie kopci na zimnym ani na rozgrzanym, pracuje równo jak wyłącze auto i zapale z około 1 min to jest taki sam kąt... dzisiaj wymieniłem o-ring na głowicy filtra paliwa jest taki malutki oring pod ala siteczkiem przykręconym blaszką i jest poprawa...ale zobacze jak pojeżdze po mieście...

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 21 maja 2009, 15:11

mógł się przez filtr zapowietrzać a może filtr paliwa zabrudzony, a nie widac pecheryków powietrza w przewodach paliwowych u mnie tak było ze jakieś nie pewne paliwo na lotosie zatankowałem i po ok 20 km lekko zamulił się okazało się że w paliwie był jakby galaretkowaty syf(nie parafina było to latem) i jak zimny był silnik przytykało filtr i brakowało mu paliwka jak się paliwo nagrzało chodził ładnie tak jakby ten syf się rozrzedził.

Fajnie by było jakby ta uszczelka na filtrze była winowajca.

Powodzenia

Awatar użytkownika
audi1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: audi1993 » 21 maja 2009, 21:12

filtr mam nowy knetcha a jak właśnie silnik ma 70 stopni to powietrze w przewodach może dlatego że jak wymieniałem filtr to uszczelke dokręcałem na sucho a nie smarłem olejem..
i tankuje na jednej stacji mojej koleżanki orlen ona ma pewną ropke..
i na dodatek podłączyłem go dzisiaj pod vaga i kąt od 44 do 48 przy temp 80 stopni... nie zamało ???

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 21 maja 2009, 22:56

Trzeba podłączyć vag-a i zobaczyć kąt wtrysku w 01-Engine i Basic Settings-04 Group 000 po odczycie pojawi sie na dole nad LOG i VAG-SCOPE pojawi się tdi timing klikamy i wybramy audi 80 94 wzwyż czyli taki jak posiadasz i patrzysz czy wykres trzyma się pomiędzy górna a dolna linia wykresu a najlepiej jak najbliżej środkowej i silnik jest rozgrzany powyżej 85 stopni.
Ja polecam by kąt wtrysku był równy lub delikatnie powyżej środkowej linii wykresu w tdi timing

Awatar użytkownika
audi1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: audi1993 » 14 cze 2009, 20:51

w tdi timinng zaznaczam audi 1z 92-94 i jest ciutke nad środkową linią a w a jak dam 94 to wogóle w kosmos idzie wykres za czerwoną.
a chciałem spytać czy moze to być też wina n75 bo jak wracam czasem z trasy przy 100kmh i przyspieszam to przy 2 tyś obr zmulenie jest do 3 tyś.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 14 cze 2009, 21:49

podepnij manometr to będziesz widział czy N75 jest sprawny czy mu coś odbija, jeśli jest sprawny to ciśnienie będzie trzymało się w granicach 0.85-0.9bara a jak jest uszkodzony to albo faluje między 0.6 a 1.0 lub też osiąga 1.2bara i tak trzyma (w momencie tego testu pedał gazu w podłodze)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl