[All] Wymiana sprzęgła (tarcza, docisk)
[All] Wymiana sprzęgła (tarcza, docisk)
Proste, aczkolwiek interesujące. Jakie są pierwsze objawy ze strony napędu. Kiedy wiadomo, że trzeba wymienić i co trzeba wymienić???
Najprosciej to "obserwować" jak sprzęgło bierze.
jeśli bierze u góry jest to jeden z objawów ze sprzęgło się kończy.
Kolejnym jest tzn ślizganie się sprzęgła.
Najłatwiej sprawdzić jadąc na II biegu i wcisnąć gaz do końca.
Jeśli silnik szybko nabierze obrotów (tak jakby pracował na luzie) znaczy że sprzęgła nie ma. Jeśli silnik bedzie powoli wkręcał się na obroty znaczy że jeszcze sprzęgło jest..
Kolejnym objawem to charakterystyczne bicie sprzęgła po pedale które czuć na nodze.
Innym sygnałem że sprzęgło się kończy to odgłosy w trakcie wciskania i wyciskania sprzęgła na pracującym silniku.
W momencie gdy wciskasz sprzęgło i przez uchylone okno ustaje charakterystyczny szum wiadomo wtedy że łożysko wyciskowe (oporowe juz się kończy i szumi)
Gdy szmu nie ustaje i słychać "dzwonienie" lub "brzęczenie" wtedy można podejrzewać że tłumiku drgań skrętnych na tarczy sprzęgłowej juz latają i za jakiś czas sie rozsypią (chociaż nie zawsze).
W skład kompletu wchodzi: tarcza sprzęgła, docisk sprzęgła, łożysko oporowe (wyciskowe)
Pasuje wtedy sprawdzić w jakim stanie jest koło zamachowe oraz czy nie ma wycieków oleju ze simeringu na wale. Jeśli cieknie stamtąd olej trzeba wymienic simering wału. Przy okazji dla Św. spokoju mozna wymienić łożysko igiełkowe wewnątrz wału bo majątku nie kosztuje.
jeśli bierze u góry jest to jeden z objawów ze sprzęgło się kończy.
Kolejnym jest tzn ślizganie się sprzęgła.
Najłatwiej sprawdzić jadąc na II biegu i wcisnąć gaz do końca.
Jeśli silnik szybko nabierze obrotów (tak jakby pracował na luzie) znaczy że sprzęgła nie ma. Jeśli silnik bedzie powoli wkręcał się na obroty znaczy że jeszcze sprzęgło jest..
Kolejnym objawem to charakterystyczne bicie sprzęgła po pedale które czuć na nodze.
Innym sygnałem że sprzęgło się kończy to odgłosy w trakcie wciskania i wyciskania sprzęgła na pracującym silniku.
W momencie gdy wciskasz sprzęgło i przez uchylone okno ustaje charakterystyczny szum wiadomo wtedy że łożysko wyciskowe (oporowe juz się kończy i szumi)
Gdy szmu nie ustaje i słychać "dzwonienie" lub "brzęczenie" wtedy można podejrzewać że tłumiku drgań skrętnych na tarczy sprzęgłowej juz latają i za jakiś czas sie rozsypią (chociaż nie zawsze).
Jeśli szykujesz się na wymianę sprzęgła najlepszym wyjściem jest montaż kompletnego sprzęgła.Satar pisze:i co trzeba wymienić
W skład kompletu wchodzi: tarcza sprzęgła, docisk sprzęgła, łożysko oporowe (wyciskowe)
Pasuje wtedy sprawdzić w jakim stanie jest koło zamachowe oraz czy nie ma wycieków oleju ze simeringu na wale. Jeśli cieknie stamtąd olej trzeba wymienic simering wału. Przy okazji dla Św. spokoju mozna wymienić łożysko igiełkowe wewnątrz wału bo majątku nie kosztuje.
tłumiki drgan skrętnych tzn sprężyny w tarczy sprzęgła mają juz luz i to one dzwonią.Satar pisze:ponieważ już tarcza "dzwoni",
Z racji tego ze padł mi silnik (poszły panewki na korbowodzie i reszta panewek sie zatarła) wymieniałem silnik na inny.misiek440 pisze:dobre sprzęgło to 600zł sasch
Przy okazji zmieniłem sprzęgło pomimo ze było dobre. nie slizgało ale juz dzwoniło
Miałem Ori sprzęgło LUK'a sygnowane znakiem OOOO
wsadziłem znowu LUK i jestem wniebowzięty. sprzęgło chodzi jak masło. Widze ze jesteś z Krakowa wiec jak bedziesz na zlocie pod Tyncem to zobaczysz jak chodzi nowy LUK :mrgreen: nawet u Ojca w pasku B5fl po 140kkm przebiegu tak nie chodzi.
wiec wydaje mi się ze nie warto ładować Sachsa które średnio jest droższe o 150-200 zł od LUKa
Uwierz na słowo że różnicy nie poczujesz. :mrgreen:
[ Dodano: 2009-05-22, 01:25 ]
jeśli ci podejdzie to ci odstąpie 2 dociski i 2 tarcze z Audi 80 b4 2.0 ABTSatar pisze:A docisk będzie pasoał z golfa??? Mam nieużywany
tarcze w stanie znosnym moja troche dzwoni (jedna 200kkkm z silnika zamiennego, druga z mojego po conajmnie 350kkm , z drugirgo silnika nie wiem ale obie ORI + 2 dociski LUK'a w stanie bdb
oczywiscie za free
rozmiar 210mm taki jest w ABT, za nowy komplet LUK'a zapłaciłem niecałe 400zł musiałbym Fvat szukać żeby powiedzieć ile dokładnie.misiek440 pisze:kolego ile dałeś za sprzęgło i jaki rozmiar tarczy bo wychodziły dwa
Na obydwu sprzęgłach tych zdemontowanych miałem LUK'a i są sygnowane znakami FUB LUK VW AUDI i Ori numer części zakończony literą X czyli część Austausch (w przypadku wymiany sprzęgła lub kupna nowego w serwisie stare nalezy zwrócić)misiek440 pisze:Sachs był fabrycznie montowany w Audi