[B4 1.9 AAZ] problem z poziomem oleju
[b3 80 1.6TD] wymiana uszczelki i rozrząd
Witam.Po przekopaniu wszystkich tematów dotyczących mego problemu trochę już wiem,ale jeszcze nie wszystko .Mam kilka pytań:
1.Ubywa oleju-śladowe ilości w zbiorniczku wyrównawczym(nie zawsze)-uszczelka pod głowicą?
2.U poprzedniego właściciela niedawno była robiona głowica i zmieniana uszczelka,uszczelniacze i coś tam jeszcze(nie pamiętam,ale widziałem to na fakturze).Może trzeba docisnąć,bo przejechene od naprawy jest ponad 1000km.
3.Przy wymianie uszczelki-smaruje się je przed założeniem,czy to zależy od jej rodzaju?
4.Co z rozrządem-da się go unieruchomić?Bo niechciałbym nieumiejąc coś zchrzanić ustawiając.
5.Czy uszczelki pod kolektory są niezbędne?
1.Ubywa oleju-śladowe ilości w zbiorniczku wyrównawczym(nie zawsze)-uszczelka pod głowicą?
2.U poprzedniego właściciela niedawno była robiona głowica i zmieniana uszczelka,uszczelniacze i coś tam jeszcze(nie pamiętam,ale widziałem to na fakturze).Może trzeba docisnąć,bo przejechene od naprawy jest ponad 1000km.
3.Przy wymianie uszczelki-smaruje się je przed założeniem,czy to zależy od jej rodzaju?
4.Co z rozrządem-da się go unieruchomić?Bo niechciałbym nieumiejąc coś zchrzanić ustawiając.
5.Czy uszczelki pod kolektory są niezbędne?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
w downloadzie masz książkę do golfa2 z silnikami diesla - sprawę ustawienia rozrządu i ewentualnego unieruchomienia znajdziesz właśnie tam...
co do oleju w zbiorniczku to może po prostu po wymianie jeszcze coś zostało w przewodach? nie wierzę że nowa uszczelka już puszcza, jeśli by tak było to na gorącym silniku miałbyś mocno naprężone przewody chłodnicze
uszczelki pod kolektory konieczne
co do oleju w zbiorniczku to może po prostu po wymianie jeszcze coś zostało w przewodach? nie wierzę że nowa uszczelka już puszcza, jeśli by tak było to na gorącym silniku miałbyś mocno naprężone przewody chłodnicze
uszczelki pod kolektory konieczne
Ad1. Nie zawsze uszczelka, czasami pęknieta głowica lub tuleja w bloku jak również chłodnica oleju jeżeli takową masz.
Ad2. Dokręcić jeżeli tak przewiduje instrukcja.
Ad3. Nie smarować uszczelki, dokładnie odtłuścić powierzchnie styku głowicy i bloku z uszczelką i kupić uszczelkę z "gumką".
Ad4. Rozrząd trzeba unieruchomić.
Ad5. Uszczelki pod kolektory są niezbędne.
Ad2. Dokręcić jeżeli tak przewiduje instrukcja.
Ad3. Nie smarować uszczelki, dokładnie odtłuścić powierzchnie styku głowicy i bloku z uszczelką i kupić uszczelkę z "gumką".
Ad4. Rozrząd trzeba unieruchomić.
Ad5. Uszczelki pod kolektory są niezbędne.
Dzięki panowie Jeszcze kilka faktów.Otóż ślady oleju nie są duże-czasem po spokojnej jeździe jest sam płyn,a czasem po mocniejszym nagrzaniu trochę jest oleju."Trochę" to tyle,że po sprawdzeniu palcem zostają czarne olejowe "pajęczynki" i pływają oka.Parę dni temu zmieniałem termostat,bo dosyć późno się otwierał i po spuszczeniu płynu do białej plastikowej miski oleju było tyle co osiadło na ściankach.
Co do przewodów chłodniczych-górny do chłodnicy dopóki nie puści termostat jest napompowany ale nie twardy,a dół cały czas miękki.
Na zimno po odkręceniu korka zbiorniczka słychać syknięcie i bulgotki w przewodach-niby to normalne.
"czarekj"-a co z tą chłodnicą oleju,bo jest taka i przewody są dosyć gorące po nagrzaniu silnika.
[ Dodano: 2007-03-30, 21:57 ]
Nowe wiadomości odnośnie mojego problemu.Otóż dziś swoją niunię trochę podgonołem-po wymianie termostatu-92-75st.C.Nie nagrzewa się tak jak wcześniej.Płyn w zbiorniczku bez zmian-śladowe ilości oleju.Przewody nie postrzelały mimo dość intensywnej jazdy.Jestem nastawiony na wymianę uszczelki,ale cały czas mam nadzieję,że ślady oleju to tylko popłuczyny po poprzedniej awarii.
Pocieszcie mnie...
Z tymi objawami zrobiłem już ok.1200km.Mam nadzieję,że to nie uszczelka.
Co do przewodów chłodniczych-górny do chłodnicy dopóki nie puści termostat jest napompowany ale nie twardy,a dół cały czas miękki.
Na zimno po odkręceniu korka zbiorniczka słychać syknięcie i bulgotki w przewodach-niby to normalne.
"czarekj"-a co z tą chłodnicą oleju,bo jest taka i przewody są dosyć gorące po nagrzaniu silnika.
[ Dodano: 2007-03-30, 21:57 ]
Nowe wiadomości odnośnie mojego problemu.Otóż dziś swoją niunię trochę podgonołem-po wymianie termostatu-92-75st.C.Nie nagrzewa się tak jak wcześniej.Płyn w zbiorniczku bez zmian-śladowe ilości oleju.Przewody nie postrzelały mimo dość intensywnej jazdy.Jestem nastawiony na wymianę uszczelki,ale cały czas mam nadzieję,że ślady oleju to tylko popłuczyny po poprzedniej awarii.
Pocieszcie mnie...
Z tymi objawami zrobiłem już ok.1200km.Mam nadzieję,że to nie uszczelka.
- kilerek 23
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
- Lokalizacja: konin
to tak :
-nie koniecznie uszczelka po 1000 warto by sprawdzić dociągniięcie głowicy
-ja z własnego doświadczenia zawsze smaruje uszczelke olejem bo on troszke ją zmiękczy i ona lepiej sie ułoży po dokręceniu chyba że uszczelka jest mealowa to nie i nigdy nie było żadnego problemu...
-rozrządu nie musisz blokować bo poto są znaki więc ustaw na znaki przed zdjęciem paska i potem tak samo go załóż
-uszczelki pod kolektory jednak niestety trzeba wymienić...
myśle że dasz sobie rade
pozdro!!!
-nie koniecznie uszczelka po 1000 warto by sprawdzić dociągniięcie głowicy
-ja z własnego doświadczenia zawsze smaruje uszczelke olejem bo on troszke ją zmiękczy i ona lepiej sie ułoży po dokręceniu chyba że uszczelka jest mealowa to nie i nigdy nie było żadnego problemu...
-rozrządu nie musisz blokować bo poto są znaki więc ustaw na znaki przed zdjęciem paska i potem tak samo go załóż
-uszczelki pod kolektory jednak niestety trzeba wymienić...
myśle że dasz sobie rade
pozdro!!!
No dzięki-o uszczelkę pytałem dlatego,że remonty kapitalne silników praktykowałem na 126p,Polonez i Łada 2107 i wiem z doświdczenia,że uszczelki czy były z silikonem czy bez trzeba było je smarować towotem,żeby się zapiekły i nigdy mi nie wywaliło.
[ Dodano: 2007-04-02, 22:43 ]
Powałkuję temat dalej.Pogrzebałem na forum VW i możliwości dotyczących mojego problemu jest wiele:uszczelka pod głowicą lub jej dociśnięcie(bo jeszcze nie była),pęknięcia w głowicy-dotyczy kanałów "wodnych" i chłodnica oleju.W moim aucie jest-o co chodzi z tą chłodniczką?Czy objawami awarii może być płyn w oleju?
[ Dodano: 2007-04-02, 22:45 ]
Aha- i jakie zadanie ma ta chłodnica oleju?
[ Dodano: 2007-04-02, 22:43 ]
Powałkuję temat dalej.Pogrzebałem na forum VW i możliwości dotyczących mojego problemu jest wiele:uszczelka pod głowicą lub jej dociśnięcie(bo jeszcze nie była),pęknięcia w głowicy-dotyczy kanałów "wodnych" i chłodnica oleju.W moim aucie jest-o co chodzi z tą chłodniczką?Czy objawami awarii może być płyn w oleju?
[ Dodano: 2007-04-02, 22:45 ]
Aha- i jakie zadanie ma ta chłodnica oleju?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A no właśnie dziś zacząłem rozbierać i mnie wkurzył :evil: Mam kilka pytań:
1-czy pompę koniecznie trzeba odkręcać,żeby zmienić uszczelkę?
2-turbina-jak ją wymontować-po kawałku,czy razem z kolektorem zejdzie?
3-koło pasowe rozrządu-trzeba zdjąć i czy jest na jakimś klinie?
4-pasek rozrządu-krawędż jest postrzępiona (niby niedawno zmieniany)czy jest jakaś regulacja kół (nie napinacz) rozrządu,bo widać,że pasek jechał po krawędzi
5-dociskanie głowicy-koniecznie kluczem dynanometrycznym?
6-uszczelki-czytałem że niektóre się potem dociska a inne nie
7-jeśli zdjąłem pasek i zaznaczyłem w którym miejscu ma być i założę go z powrotem-będzie dobrze?Pasek zdejmowałem w pozycji koła rozrządu znak koła-znak na obudowie blaszanej w górnym położeniu)
Proszę o jakiekolwiek podpowiedzi
[ Dodano: 2007-04-26, 12:16 ]
A więc odpowiem na kilka swoich pytań:
1-pompy nie trzeba wyjmować
2-turbina schodzi z głowicą-trzeba tylko odkręcić ją od wydechu
3-koło pasowe trzeba zdjąć-nie ma klina tylko stożek
4-jeszcze nie wiem
5-jak nie wydmucha to znaczy,że nie potrzebny klucz dynanometryczny :mrgreen:
6-?
7-?jak złoże,to będę wiedział
1-czy pompę koniecznie trzeba odkręcać,żeby zmienić uszczelkę?
2-turbina-jak ją wymontować-po kawałku,czy razem z kolektorem zejdzie?
3-koło pasowe rozrządu-trzeba zdjąć i czy jest na jakimś klinie?
4-pasek rozrządu-krawędż jest postrzępiona (niby niedawno zmieniany)czy jest jakaś regulacja kół (nie napinacz) rozrządu,bo widać,że pasek jechał po krawędzi
5-dociskanie głowicy-koniecznie kluczem dynanometrycznym?
6-uszczelki-czytałem że niektóre się potem dociska a inne nie
7-jeśli zdjąłem pasek i zaznaczyłem w którym miejscu ma być i założę go z powrotem-będzie dobrze?Pasek zdejmowałem w pozycji koła rozrządu znak koła-znak na obudowie blaszanej w górnym położeniu)
Proszę o jakiekolwiek podpowiedzi
[ Dodano: 2007-04-26, 12:16 ]
A więc odpowiem na kilka swoich pytań:
1-pompy nie trzeba wyjmować
2-turbina schodzi z głowicą-trzeba tylko odkręcić ją od wydechu
3-koło pasowe trzeba zdjąć-nie ma klina tylko stożek
4-jeszcze nie wiem
5-jak nie wydmucha to znaczy,że nie potrzebny klucz dynanometryczny :mrgreen:
6-?
7-?jak złoże,to będę wiedział
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Co do tej regulacji kół to o niczym takim nie słyszałem. Co do dociągania głowicy, to narazie dociągałem bez tego klucza, ale jak przyjdzie czas za jakieś 500 km pojadę do znajomego który ma taki klucz żeby dociągnąć głowicę z odpowiednimi wartościami. Jak będzie za słąbo może wywalić uszczelkę a jak za mocno może pęknąć, więc wolę nie ryzykować. Co do 7 powinno być dobrze, pompe paliwową oczywiście zablokowałeś. Ja znaczyłem sobie jeszcze na wale, żeby wał był w tej samej pozycji.
Pompy nie blokowałem,ale zaznaczyłem na starym pasku i na kołach jak ma być założony.Koło rorządu też oznaczyłem na wałku,a wał korbowy jest w takiej pozycji jak był.A co do paska-chodzi mi o to,że idzie za mocno po krawędzi kół i zaczął się strzępić.Będzie oczywiście nowy,ale wygląda to tak jakby jedno z kół pasowych(chyba od pompy) było minimalnie pod skosem w porównaniu do reszty kól i rolki.Jutro składam.Trzymajcie kciuki,żeby kaska i robocizna nie poszła na marne
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: